Trenger råd fra erfarne hifi entusiaster angående surround anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd fra erfarne hifi entusiaster angående surround anlegg

Hei!

Jeg trenger litt rådføring i surroundanlegg. Jeg har i dag et mer eller mindre hjemmemekket anlegg med følgende komponenter:

Forsterker: Sony DB830
    Høyttalere: noen billige Radionette(front, center og bak)
    Sub: Energy 12"

Det jeg vurderer sterkt er å selge hele sjiten og kjøpe meg et komplett anlegg noe ala dette: http://www.pioneer.no/no/product_det...omy_id=428-438

Grunnen til at jeg har lyst å selge er at anlegget jeg har nå tar litt for stor plass og suben er litt for kraftig for en liten leilighet.

Det jeg trenger hjelp med fra dere er om jeg bør kjøpe et komplett ferdig anlegg ala Pioneersystemet jeg linket til eller beholde forsterkeren jeg har og kjøpe meg noen andre høyttalere(har ikke lyst å bruke mer enn rundt 10 000 kr).

Takker for svar

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ett forslag..
    Se om du kan kjøpe en dvdreceiver fra nad, audio-pro feks..
    Og kjøpe s4 høyttalerne til Dynavoice.
    skulle være innenfor budsjett:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takk for svar. Hvilke nettbutikker er gode på hifiutstyr?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Florø
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Kjøp etter behovet ditt

Heisann

Personlig så mener jeg at du bør kjøpe anlegget fra Pioneer. Jeg baserer dette på at det høres ut som denne løsningen passer deg bedre. Det finnes jo mange fordeler å ta med.

Enkle løsninger - Tar liten plass - Fint design - Spiller bedre enn hva størrelsen tilsier - HD/DVD opptaker - Komponentene er som oftest tilpasset hverandre - Færre fjernkontroller

En annen fordel med anlegget du nevner er at Hovedenheten kan stå skjult siden sensoren til fjernkontrollen ligger i det "løse" displayet som du kan sette f.eks oppå fjernsynet. Hvis jeg ikke tar helt feil da. Tidligere anlegg fra Pioneer med "løse" displayer har iallefall hatt den funksjonen.

Det er ofte bedre å begynne med en slik pakke. Anlegg trenger ikke være store for å fungere bra. Hvis du på et senere tidspunkt skulle finne ut at du ønsker noe større, eller få en større leilighet, så kan du jo alltids bytte anlegg igjen.

Hvis det er en dame med i bildet, så blir vel valget enkelt?

Lykke til med valget

Mvh Stressballen

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/stressballen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stressballen: Leverer Pioneer gode produkter? Jeg er ikke så veldig kresen på lyden og går vel neppe under katagorien fanatiker. Det jeg er ute etter er et anlegg som har god lyd og litt trøkk i seg. Det jeg stiller krav til sub er at den er kjapp og presis.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med dette minianlegget fra H/K?
    Eller dette fra Yamaha (kun 6k)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Florø
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer, HK og Yamaha?

Fjelldal: Når det gjelder Pioneer idag, så kan jeg godt si at de leverer gode kvalitetsprodukter. De scorer høyt stort sett overalt, og gir god valuta for pengene. Jeg har både eiet og prøvet mye fra Pioneer og mener at de leverer varene. Selvfølgelig er det begrensinger i et slikt anlegg, men jeg tror du blir fornøyd. Hvis du jobber litt med plassering av subwoofer så skal du nok klare å få den slik du vil ha den.

Personlig ville jeg styrt unna Yamaha. Jeg misliker oppsettet i menyene, og mener de er tungvinte i bruk. Mener også at spillerene deres er trege. (Når det gjelder bagateller som oppstart av plate og slikt) Egentlig bare små irritasjonsmoment. Jeg har prøvd mye stort og smått fra Yamaha også, og har aldri klart å venne meg til dem. Liker dem bare ikke.

Men jeg føler derimot at du bør vurdere det H/K oppsettet som MARANTZ nevner, det funker også meget bra. Jeg har koblet dette settet opp hos en kar, og likte dette anlegget godt. Det er litt mer rock'n roll av det oppsettet, og funker iallefall på film. Jeg fikk ikke tid til å teste noe særlig på musikk.

Jeg ville gått for enten H/K eller Pioneer. Det er jo egentlig 2 helt forskjellige anlegg, så du kan jo prøve å bestemme deg for hva du er ute etter av egenskaper. H/K har jo ikke HD/DVD opptaker i sitt oppsett, og hvis det er et must, så er jo valget greit? Klarer du deg uten, og hvis størrelsen på forsterkeren ikke er av betydning så er kanskje H/K noe for deg? For alt jeg vet så er jo kanskje Yamaha din smak også. Er aldri lett å velge.

Kanskje H/K høres mest rett ut for deg. Litt trøkk har det iallefall. Kjapp og presis bass kan du hjelpe til med selv ved å plassere subwooferen på rett sted. Hvis du skriver litt mer om hva du skal bruke oppsettet til så er det lettere å tipse. Hva skal det brukes mest til, musikk eller film? Hvilken type musikk hører du på? Ser du mye på film? Er det kun deg som bruker anlegget? Hvor stort er rommet det skal brukes i?

Mvh stressballen

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/stressballen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv ville jeg behold subben og forsterkern og kjøpt noe mindre høytalere. Bass er viktig på film og en liten bass som er med i "pakke" annlegg går ikke ned til 20HZ... slik som den subben du har gjør. Hvorfor ikke kjøpe noen flate høytalere for å henge på vegg? Et forslag er disse høytalerne som en får kjøpt enkeltvis slik at en kan ha større front osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. Vet ikke helt om jeg likte så veldig godt H/K anlegget, tenker da mest på utseendet. Er litt opptatt av at det skal se bra ut i stua også. Får veldig mikroanlegg på elkjøp følelser når jeg ser på H/K alternativet. Er det andre alternativer utenom Pioneer som anbefales?

PS: Takker for alle svarene jeg har fått til nå :smile:

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation H/k..

det vat du jo er bra da ser kanskje ikke ut som det låter, men de bruker å ha veldig bra produkter.. :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •