XTZ 99 W12S eller B&W PV-1?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ 99 W12S eller B&W PV-1?

Morn.
    Jeg har lenge gått med tanken å investere i et par subwoofere og planen har hele tiden vært 2 stk B&W PV-1. Disse er imidlertidig så vanvittig dyre at det vil ta meg lang tid før jeg har muligheten til dette. Grunnen til at valget falt på PV-1 er bra kritikker, designet og størrelsen.

Etter endel skryt av XTZ 99 W12 bl.a her på AVforum tenkte jeg at kanskje dette var et billigere alternativ, men fant etterhvert ut at jeg rett og slett har for liten plass til den størrelsen. Så kom jeg over XTZ 99 W12S som vil passe perfekt på den begrensede plassen jeg har til rådighet for subwoofere.

Mine spørsmål er da som følger:
    XTZ 99 W12S har fire bassporter på baksiden. Vil dette si at subwooferen bør et godt stykke ut fra veggen for å spille optimalt? Jeg har muligheten til å dra dem 25-30 cm ut fra den ene hjørneveggen men ikke mer.

Hvis de må plasseres lengre ut fra veggen ser det ut til at jeg må gå for PV-1, men hvor stor forskjell er det i kvalitet på PV-1 og XTZ 99 W12/XTZ 99 W12S?

Hva ville du ha gjort?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV-1 er en morsom sak, men skal du ha 2 stykker koster det mye penger... faktisk like mye som en en Velodyne DD-sub med romkorreksjon og servo (designmessig er de også veldig nette). PV-1 er ikke så sterk under 30hz heller, hvis det er viktig for deg. Men designmessig og lydmessig er den helt topp (innenfor visse rammer). Utrolig hvor mye de har klart å få ut av den lille basketballen, og ikke minst står den fjellstøtt.

XTZ er det sikkert andre som kan uttale seg om. Generelt pleier "du får hva du betaler for" stemme bra med mine erfaringer på produkter i den prisklassen, men som sagt har jeg ikke testet deres modeller..

Lykke til..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for informativt svar, HåkoN.
    Det ga meg litt mere å tenke på.
    Under 30HZ er egentlig ikke så utrolig viktig for meg. Jeg vil ha subber som spiller bra til film og som designmessig står i stil med resten av anlegget. Bor i leilighet med flytende gulv men pleier allikevel å ikke dra på hensynsløst. Gjør meg ingenting at ikke leiligheten rister, for å si det sånn.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en tilfeldighet, jeg var innom MinHembio for første gang, og kikket kun på et anlegg som tilfeldigvis dukket opp på forsiden, og nå kikket jeg på profilen din her, og gjett hva jeg så...

Forøvrig ganske stilig og pent det du har gjort... Ryddighet er en dyd...

Hvis du har tenkt å bruke så mye penger på en sub (jeg vet ikke hva den koster i sverige. billigere?), så bør du ta med Velodyne DD i betrakningene dine. Romkorreksjonen gjør underverker i hvem som helst rom, og den er superstram og nøyaktig til de grader. Skal ha en slik selv etter hvert (bor også i leilighet). Med Velodyne, kan du også lagre flere oppsett, slik at du enkelt kan gjøre den snillere på kveldstid, og kanskje mer strammere på rock enn film.... Finnes også i flere farger, og er ikke mye større enn elementet som sitter i. Som sagt, du får hva du betaler for.

Martin Logan Dynamo koster 6000,- i Norge, og 2 stk. av den spiller utrolig pent og bra. De er små, men ikke like "designmessige" som EISA-vinneren PV-1. Solgte 5000 på 6mnd. i USA... Trykker selvfølgelig ikke som en SVS på størrelsen med en middels låve, men er utrolig musikalsk.

Det hender det dukker opp mye spennende på bruktmarkedet også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •