Beste stereo-høyttalere til 15-20k - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 64
    Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke med en god rørforsterker...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    dynamisk sett har de ikke sjanse mot klipsch i samme prisklasse, særlig oppover. men klipsch "suger" i mellomtonen på den andre side
    Selvfølgelig ikke noe opp mot klipsch, men så er jo klipsch blant verdens beste når det gjelder dynamikk, men så er de samtidig sikkert blant de vanskeligste høyttalerne å finne elektronikk til som får de til å spille som andre ting i samme prisklasse... men ja, absolutt en kandidat i denne prisklassen, men spørs helt hvilken musikk han liker..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk på Hifi-sentralen under Hifi generelt, der ligger det en tråd om patos, dette skal være høyttalere som absolutt fyller store rom. Tipper 402 kan være noe - etter omtalen den får.
    Av egen hørsel er Audiovector en favoritt.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Ikke med en god rørforsterker...
    no har hatt rørforsterker i flere år så hehe
    det spiller filla rolle hva du kobler på av elektronikk når selve wooferen er laget av tykk aluminium og har en ellers helt unormal konstruksjon. bra mellomtone på rf serien er UMULIG.
    og ja jeg eide noen slike i 2-3mnd og koblet på litt av hvert

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare tulleinger som har RF serien, når Heresy serien koster bittelitt mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Jeg har ikke hørt de Dynaudioene til norpimp, men etter hva ryktene sier så har Dynaudio masse dynamikk. Og det er vel det du vil ha?
    Bra sagt, helt enig

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norpimp
    Bra sagt, helt enig
    Kan du ikke fortelle litt om Dynaudio da? Har hørt at det er veldig mye dynamikk i dem, men aldri hørt noe mer

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Kan du ikke fortelle litt om Dynaudio da? Har hørt at det er veldig mye dynamikk i dem, men aldri hørt noe mer
    Hva skal eg si.. Dynaudio er jo kjent for å ha veldig nøytrale høyttalere, og ikke så fullt så bass-kraftige som andre høyttalere i samme prisklasse. Men resten av spekteret er helt rått. Kan ta et eksempel som som alle kjenner til.

Nils Lofgren - Keith don't go: Når han ta plekteret opp og ned på gitarstrengene så høres det ikke ut som han spiller gitar, men lager musikk, spesielt laget for disse høyttalerne! stemmene er noe av det klarere jeg har hørt og kan sammenlignes med sonus faber sine dyrere modeller(cremona)
    Noen av det gøye med disse høyttalerne er at lyden egentlig ikke kommer så veldig mye "ut" av høyttalerne, men danner en vegg av lyd, der høyttalerne er som en "kilde" hvis du skjønner.
    Bassen er tørr og kontant og aldri rumlete hvis ikke innspillingen er det. Det er akkurat det disse høyttalerne er: det innspillingen gir! hverken mer eller mindre enn innspillingen( selvfølgelig med unntak av annet utstyr i kjeden, men parret med nøytral CD-spiller og forsterker gir akkurat det sangeren ville med musikken. Kanskje ikke noe bra match for de som vil høre på rap og R&B men heller ikke noe spesielt dårlig til dette heller. Jeg tror at sammen med hegel utstyr eller classé(for den saks skyld, utstyr med nøytral tone ), så tror jeg at det skal bli vanskelig å finne noe som er bedre til akkurat den jobben den skal gjøre; formidle musikk på den måten kunstneren har villet at den skulle gjøres på.

Diskanten er det råeste med hele høyttaleren. Den er klokkeklar uansett hvilket volum du spiller på, selv på lavt volum( tenker da på volum som passer til å ligge i sengen å høre slik at huset ikke hører noe, selv ikke utenfor døren), er stemmene klokkeklare. og det er det som er vanskelig å få til. klokkeklart på lavt volum, nesten som om musikeren sitter i rommet og hvisker til deg. spesielt Kari Bremnes er bra på det for å si det sånn
    Mellomtonen er litt tilbaketrukken i forhold til 703, men det er jo det som er så bra på 703'ene, men diskanten på dynaudio'ene kan bare stilles i en klasse: verdensklasse! fikk vite av selgeren at den er tilbaketrukken i forhold til contour-serien, men det sier jo bare om hvordan den serien er! og for å toppe hele greien: innpakningen! med en høyde på 1m, passer den inn i alle rom, uten å bli dominerende. perfekt for der "hu mor" bestemmer det beste av interiøret.

Noe mer du lurte på?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, da fikk jeg et lite inntrykk av Dynaudio

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet meget godt alternativ: B&W CDM9NT

http://avforum.no/avtorget/showprodu...at=12&mypage=1

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen grunn til at du ikke har vurdert Jmlab ?

Det er mange fine høytalere der ute, så det er vanskelig å velge.
    Utseende er ikke helt uvesentlig, lyden og hva man liker.

Dynamikk bombene fra Klipsch er morsomme på film, men ble litt pågående i mellomtonen etter min mening. Nå kan jeg bare skru opp så mye jeg orker,
    det låter aldri anstrengt eller skrikende.

/L

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har registrert at Electra serien er godt representert her på AVFORUM. Har aldri hørt dem heller, men det er vel engang slik at når "mengden" går for ett produkt så er det vel bra i forhold til pris. Så svaret er JA, jeg har JmLab i tankene.Spesielt Electra 926 ser jeg mange har, og er posetive til. Hvordan er disse til musikk i stereo? Dynamikk, bass, mellomtone, diskant? Lettdrevne? Hva er evt lillebroren til 926?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiovector Mi3:
    Er litt forvirret angående alle de forskjellige modellene her... Hva er forskjellen på Super/avantgarde/signature etc. ?
    Synes disse høyttalerne er lekre og vurderer de sterkt.... Hvis lyden er bra da :wink:

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    Hva er evt lillebroren til 926?
    Lillebroren er 906, stativhøyttaler.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har registrert at Electra serien er godt representert her på AVFORUM. Har aldri hørt dem heller, men det er vel engang slik at når "mengden" går for ett produkt så er det vel bra i forhold til pris. Så svaret er JA, jeg har JmLab i tankene.Spesielt Electra 926 ser jeg mange har, og er posetive til. Hvordan er disse til musikk i stereo? Dynamikk, bass, mellomtone, diskant? Lettdrevne? Hva er evt lillebroren til 926?
    Har faktisk testet 926 hos nabo'n i dag med Embla blokker og Denon AVR-2106 som pre-amp. En forsterker med litt krefter får ut ganske mye av disse høyttalerne. Relativt stram og fin i bassen med Embla'ene som drivkraft og mellomtonen ok den også. Diskanten kunne bli litt skarp på enkelte innspillinger, men ikke mer enn at det var levelig... Med bare recieveren som drivkraft var de litt slappe i bassen samtidig som diskanten ble vel lys og "skrikende" på høye nivåer. Alt i alt allikevel en bra høyttaler parret med riktig forsterker. Denne kan jo også finnes til gunstige priser på bruktmarkedet.:-P

EDIT: glemte å si at det var Embla Coenia; 300W i 8 ohm.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiovector Mi3:
    Er litt forvirret angående alle de forskjellige modellene her... Hva er forskjellen på Super/avantgarde/signature etc. ?
    Synes disse høyttalerne er lekre og vurderer de sterkt.... Hvis lyden er bra da :wink:
    Rent teknisk kan jeg ikke gi deg en fullgod forklaring. Men de bytter jo ut det meste av elementer og elektronikk i høyttaleren for hvert steg i "kjeden". Noe mer informasjon finner du kanskje på: www.audiovector.com . Send en mail til dem for detaljert beskrivelse....;-)

PS! Lyden er veldig bra....:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Rent teknisk kan jeg ikke gi deg en fullgod forklaring. Men de bytter jo ut det meste av elementer og elektronikk i høyttaleren for hvert steg i "kjeden". Noe mer informasjon finner du kanskje på: www.audiovector.com . Send en mail til dem for detaljert beskrivelse....;-)

PS! Lyden er veldig bra....:-)
    Ok, men har jeg forstått det rett slik at dette er modellene i stigende (dyrere) rekkefølge:

Mi3 Standard -> Super -> Signature -> Avantgarde ?

Norsk forhandler for Audiovector? Mer og mer tyder på at jeg skal sjekke ut disse... :grin:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiovector Mi3:
    Mi3 Super er lik Mi3 Standard, men har forsterket frontbaffel og har oppgradert mellomtone og bass.
    Mi3 Signature er lik Super, men har forsterket konstruksjon, har en oppgradert diskant.
    Mi3 Avantgarde er lik Signature, men har oppgradert diskant og mellomtone

Den største forskjellen er mellom Mi3 Standard og Super, og Signature og Avantgarde. Mellom Super og Signature er det "kun" en mindre pågående diskant i Signaturs favør.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Focal Profile? Har ikke hørt dem selv, men synes de virker spennende.

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    dynamisk sett har de ikke sjanse mot klipsch i samme prisklasse, særlig oppover. men klipsch "suger" i mellomtonen på den andre side
    Det der er vel en ganske drøy påstand eller hva Enis? Skjønner at ikke Klipsch er din favoritt, men med en Pass Labs klasse A forsterker kan de spille vanvittg bra har jeg hørt. Thlian har hørt Klipsch med Pass å ifølge han var det en stor opplevelse. Så ikke diss Klipsch hvis du ikke har hørt de med en skikkelig amp og skikkelig innspilt, ihvertfall 1000timer...

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •