Beste stereo-høyttalere til 15-20k - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 64
    Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Er litt uenig med deg når du sier at 704 mangler litt på mellomtone og diskant, dette er vel noe høytaleren har fått mest skryt for? Iallefall er 700-serien et veldig godt alternativ i mine ører
    Kanskje du tenker på 703? Den har fått mye skryt for mellomtone og diskant, har selv 703. Sier ikke at 704 er dårlig på dette området, men mangler litt sammenlignet med andre høyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    God Aften!

Tror du må nyansere spørsmålene dine litt mer.

Hvor stor stue har du? 30kvm? 50 Kvm. Høyt under taket? Store døråpninger inn til andre rom?

Du skriver bra trøkk. Da tror jeg du mener skikkelig bass, eller mener du god dynamikk, sånn som på kino?

Fin lyd er forståelig.

OK, interessert i .....

God natt.
    Stua er vel ca 30 m2 med høy himling, men det er 4 meter åpning til spisestua på 25m2 ved siden, og relativt åpent til kjøkkenet på 40m2 på andre siden.... Så det er ikke enkelt å forklare størrelsen annet enn at det er mye luft som skal flyttes. Jeg mener stram og god bass, med god dynamikk... hehe.. :???: Hva er egentlig forskjellen? Trodde god dynamikk og god bass hørte sammen, jeg.... hehe. Så feil kan man ta.

Mange gode forslag her folkens. Dynaudioene til Norpimp var fristende. Noen andre som har formeninger om disse?

Brukt fra Sverige: Hvordan funker det? Oppkrav? Noen med erfaring?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt de Dynaudioene til norpimp, men etter hva ryktene sier så har Dynaudio masse dynamikk. Og det er vel det du vil ha?

Newcomer jan arild sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre

Brukt fra Sverige: Hvordan funker det? Oppkrav? Noen med erfaring?
    Jeg har selv handlet privat i Sverige og Danmark.
    Ikke noe problem med toll eller moms.
    Det er bare å hive seg i bilen, kjøp en lydbok og turen går fort.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, bare husk på å kjøpe en lydbok som er litt interessant, ellers kan det fort gå litt sakte igjen

Men litt seriøs igjen. Da jeg henta et par høyttalere i Sverige med en kompis, så var ikke det noe problem, ble riktignok ikke stoppet av tolla, men tror ikke de hadde gjort stort.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ikke hvis det sendes som vanlig pakke/gave....

Jeg kjøpte en brukt musical fidelity forsterker der til 10 000.... og den ble sendt over i orginal embalasje, kun merket mitt navn. Ingen toll i det hele tatt....
    Uten å ødelegge høyttalervalg-diskusjonen helt her, men det er ikke toll jeg snakker om. Disse produktene er tollfrie. Derimot skal du i henhold til tolldirektoratets regler betale merverdiavgift for alle produkter som innføres til landet, som det ikke er betalt for før. Ergo gjelder det brukte produkter fra utlandet.

Om du snor deg rundt reglene, er ikke mitt bord. Men jeg bør gjøre oppmerksom på det uansett....;-)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett B&W 704 brukt til 12.000,- Når det gjelder lyden fra denne så er det vel absolutt ikke diskanten det mangler noe i. I mine ører er det diskanten som er det beste elementet på disse. Har disse selv og de er veldig avhengige av forsterker og rommet de skal spille i. De kan bli litt slanke i bassen, men i mitt rom spiller de ganske langt ned samtidig som mellomtonen er åpen og luftig. En forsterker med litt strømressurser er å anbefale. Det er stor forskjell fra min Denon AVR-3803 til Embla blokkene på 300W som jeg nå har på lån fra Gorm. :-P

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Uten å ødelegge høyttalervalg-diskusjonen helt her, men det er ikke toll jeg snakker om. Disse produktene er tollfrie. Derimot skal du i henhold til tolldirektoratets regler betale merverdiavgift for alle produkter som innføres til landet, som det ikke er betalt for før. Ergo gjelder det brukte produkter fra utlandet.

Om du snor deg rundt reglene, er ikke mitt bord. Men jeg bør gjøre oppmerksom på det uansett....;-)
    Jeg vet forskjellen på toll og MVA, men jeg mente vel å si ingen tolldeklarasjon i det hele tatt.

Snor meg ikke rundt reglene. Den gangen var jeg ikke klar over at når du kjøper brukt fra utlandet skal man iht. norsk lov påføre varens verdi (?) på esken slik at vår fattige stat får sine tusen for min brukte forsterker...

Neste gang skal jeg derimot påføre alt og litt til for å sikre at staten får sitt...

Hilsen landsforeningen for NRK-lisens og andre nyttige statstjenester...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Jeg har ikke hørt de Dynaudioene til norpimp, men etter hva ryktene sier så har Dynaudio masse dynamikk. Og det er vel det du vil ha?
    har ikke hørt nye focus, men audience har ikke masse dynamikk. heller god sammenheng og klang.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Kanskje du tenker på 703? Den har fått mye skryt for mellomtone og diskant, har selv 703. Sier ikke at 704 er dårlig på dette området, men mangler litt sammenlignet med andre høyttalere.
    Såvidt meg bekjent er det samme diskant i 703 og 704... mellomtonen er dog forskjellig.

Hvilke andre høyttalere er det du tenker på da?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    For å si det sånn, har du plass og penger så er nok de Usherne sikker vinner

Hvordan vet du det, hvis du ikke har hørt de andre høyttalerne i det aktuelle rommet?

Uansett hva det blir, ville jeg dratt litt rundt i noen butikker og hørt på diverse høyttalere i 20000 kroners klassen, for å finne ut hva slags lyd som hadde passet meg.

Og hvis man skal ha Klipsch, gå for rør i effekttrinnet, det er det som skaper magien.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hvordan vet du det, hvis du ikke har hørt de andre høyttalerne i det aktuelle rommet?

Uansett hva det blir, ville jeg dratt litt rundt i noen butikker og hørt på diverse høyttalere i 20000 kroners klassen, for å finne ut hva slags lyd som hadde passet meg.

Og hvis man skal ha Klipsch, gå for rør i effekttrinnet, det er det som skaper magien.
    Hadde et par små Klipsch for mange år siden og likte lyden av de veldig godt. Har som sagt vært "utafor" endel år nå, så hvilken modell av Klipsch anbefales? Og rørforsterkere har jeg aldri vært borti, noen eksempler på en slik?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kan strekke deg litt, så er det ingen tvil, og da mener jeg ingen tvil. Denne banker alt i denne prisklassen:

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...num=1146302697

Audio Physic Virgo II, kostet over 40k i sin tid. Suveren høyttaler..

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF7 fåes til 19990.- SEK i sverige for tiden, de burde vel vurderes i din store stue...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Hvis du kan strekke deg litt, så er det ingen tvil, og da mener jeg ingen tvil. Denne banker alt i denne prisklassen:

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...num=1146302697

Audio Physic Virgo II, kostet over 40k i sin tid. Suveren høyttaler..
    Det er en rå høyttaler, men Audio Physic (spesielt modeller med ringradiator) kan være kresne på elektronikk (les:$$$) hvis de skal fungere optimalt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samtlige Klipsch modeller er lettdrevne med følsomhet på mer enn 90dB.

Det betyr at du ikke trenger så altfor mange watt for å spille så det dundrer.

Hvis du for eks går for Klipsch Cornwall 3, som er den nest minste modellen i Heritage-serien (den dyreste og beste serien Klipsch har) , så her denne en følsomhet på 102dB. Med en forsterker på 7-8 watt, kan du spille høy nok.

Cornwall er forresten er ganske ukjent høyttaler i Norge. Består av et diskanthorn, mellomtonehorn og en 15" i bassen. Koster omtrent 20000 i Norge. Går ned til 35 Hz.
    H: 90.81cm, W: 64.29cm, D: 39.37cm. Vekten er 50 kilo.

Jeje, det var et annerledes tips.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cornWALL var vel et dekkende navn for de ja....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joh, jeg har funnet forsterkern, hvis du skal ha konvensjonelle høyttalere:

Doxa! Bra og kraftige saker:

"Sted: Troms
    Pris: 7.500,-

Har en Doxa 70 Signature mk2 og en oppgradert 012 mk2 forforsterker til salgs. 012en er oppgradert for 4.000 kr med Nle attenuator. Spiller forrykende Nypris er da samlet 20.000,-

Settet er i veldig god stand, ingen riper eller merker. Selges helst samlet.

Bilde:

e-post: roski@trollnet.no

mvh
    Roar
    "

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    har ikke hørt nye focus, men audience har ikke masse dynamikk. heller god sammenheng og klang.
    Kanskje ikke den beste dynamikken, bassmessig, men med tanke på resten av spekteret, så skal du nok slite med å finne noen bedre, ihvertfall i området 10-15k brukt! sammenhengen og klangen er jeg helt enig med

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dynamisk sett har de ikke sjanse mot klipsch i samme prisklasse, særlig oppover. men klipsch "suger" i mellomtonen på den andre side

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •