Dali Concept med Yahama RX-V740 reciver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Concept med Yahama RX-V740 reciver?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil sikkert fungere helt greit, men disse høyttalerene kan du få mere ut av med en effektforsterker tilkoblet pre-out på receiveren din om du ønsker dette senere.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De klarer fint å drive Dali, men jeg hadde en kort periode Dali Concept 2 på denne receiveren og solgte ganske fort Dali'ene - diskanten var for skarp på Dali syntes jeg, generelt for "lys" høyttaler ift Yamaha'en.

Vet ikke hvordan større Dali'er er i sammenligning med Concept 2 - men det slo meg ikke som en veldig god match... Ble i det hele tatt skeptisk til Concept serien pga dette, så har ikke kjøpt noe Dali etter det.

C2'ene låt også mer bass-kraftige i HifiKlubben i Grensen (spesielt med Eric Clapton's Pilgrim som de fant fram - den er jo ganske bass-sterk.)

Tannoy, B&W eller lign med litt mørkere klang gir en mye bedre match. Igjen med forbehold om at jeg ikke har hørt på de større Dali Concept'ene.

Audio Pro tror jeg også kan være en meget bra match. (Fyndborsen.se har Black Diamond V2 til 4990,- tilbud nå (veil 6000) da har du fortsatt penger igjen til center/bak)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •