XTZ WMT Henge eller på stativ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ WMT Henge eller på stativ?

Ca 1,5meter mellom hver høyttaler.

Newcomer per egil sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer vel egentlig mest an på hva som passer i rommet ditt. Hvordan er avstanden fra vegg(ene) du har tenkt p plassere høytalerne i forhold til lytteposisjon? Med et tungt og godt stativ, og med spikes mellom enten høytalere og stativ, eller mellom stativ og gulv - eller begge deler - vil du nok uansett få mindre forplantninger av vibrasjoner til rommet fra høytaler, enn om du henger det opp på vegg eller fra tak. På den annen side kan jo det å henge opp høytalerne spare litt plass :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sofaen står nå helt inntil vegg. Og på den ene siden er det vegg, og den andre siden er det klesskap. Kan sikkert flytte sofaen noen cm fram og kanskje få plass til høyttalerne på stativ. Per dags dato bruker jeg to stativhøyttalere foran, og har ikke lyst til å kjøpe flere stativ da jeg ganske sikkert kommer til å kjøpe gulvhøyttalere. Og da kan jeg bruke stativene med høyttalerne bak.

Så fremt det ikke anbefales det ene over det andre, så kommer jeg til å henge dem. Forresten, noen som vet om det er et problem å skru i ht. med pianolakk? Eller kommer de ovennevnte ht. med feste bakpå?

Legger ved et bilde av rommet, som jeg lagde kjapt nå. Kanskje det er til hjelp. Rommet er ca 4x4m.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal henge dem anbefaler jeg deg å lage en bunnplate som du skrur opphenget i. La så høyttalerene stå på platene. Å skru i pianolakk vil ganske sikkert føre til stygge sprekker og er absolutt best å unngå
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •