KEF eller Focal.JMLab, hva _skal_ jeg velge??? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da var faktisk Cobalt 816s bestilt, og skal ankomme neste uke på døra...skikkelig impulskjøp :grin: :grin:

og jeg vet, jeg vet - jeg skulle ha hørt på dem først...

Håper vannskaden jeg nevnte lenger opp ikke setter en fullstendig stopper for testlytting straks og med en gang :???:

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høytalere da :grin:

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Håper du blir like fornøyd som jeg er!

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt valg!

Uten å ha noe kjennskap til alternativene dine, er jeg overbevist om at du har gjort et godt valg med JMlab. Jeg hadde i utgangspunktet System Audio 1550 som jeg syntes ble litt for tamme. Hadde derfor 816S på prøve en uke, samt SA1750. Og valget ble som du ser.....

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og liker du funky jazz er vi i samme båt... Kjører på med bl.a mye Herbie Hancock

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Da var faktisk Cobalt 816s bestilt, og skal ankomme neste uke på døra...skikkelig impulskjøp :grin: :grin:

og jeg vet, jeg vet - jeg skulle ha hørt på dem først...

Håper vannskaden jeg nevnte lenger opp ikke setter en fullstendig stopper for testlytting straks og med en gang :???:
    Gratulerer med valget. Sikker på at du blir kjempefornøyd.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, gratulerer!

Jeg ringte til André på HiFihuset for å høre mere hva han mener om lys klang.
    Han påsto veldig tydelig at de ikke har en lys klang. Hvis det låter for lyst har det med matching/lytterom å gjøre. Og at de ikke er innspillte da. Han har hørt dem både lys og mørk i forskjellige oppsett. Han sa han kunne komme hjem til meg med forskjellige kabler for å sjekke til og med
    Da tror jeg på han og andre endelig :-?
    De spiller jo meget bra ellers..
    Men jeg skjønner ikke helt at øket bass skal forandre på klangen. Det låter da lyst selv om jeg drar opp bassen!

Får bare spille dem ordentlig inn og helst flytte....(møkka sted for de gode lytteopplevelsene). Dessuten kjøper jeg meg en MIT kabel som jeg tror skal passe anlegget.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Ja, gratulerer!

Jeg ringte til André på HiFihuset for å høre mere hva han mener om lys klang.
    Han påsto veldig tydelig at de ikke har en lys klang. Hvis det låter for lyst har det med matching/lytterom å gjøre. Og at de ikke er innspillte da. Han har hørt dem både lys og mørk i forskjellige oppsett. Han sa han kunne komme hjem til meg med forskjellige kabler for å sjekke til og med
    Da tror jeg på han og andre endelig :-?
    De spiller jo meget bra ellers..
    Men jeg skjønner ikke helt at øket bass skal forandre på klangen. Det låter da lyst selv om jeg drar opp bassen!

Får bare spille dem ordentlig inn og helst flytte....(møkka sted for de gode lytteopplevelsene). Dessuten kjøper jeg meg en MIT kabel som jeg tror skal passe anlegget.
    Litt partisk kanskje, men:

Har jo et par 816s som sendes meg fra hifihuset på tirsdag selv, og har hatt JMlab Chorus 706s i snart 2 år. Jeg kjøpte dem og uten å ha hørt på dem. Koplet dem opp og spilte i vei. "Hmm, lite bass i disse. Åssen kan Lyd og Bilde skrivet at de har masse bass?" Tiden gikk og jeg spilte litt forskjellig musikk. Gikk tilbake til noe av det jeg spilte da de var nye og ble nesten sittende å måpe, for nå smelte de til i bassområdet og hadde en helt annen lydkarakter. Så ikke døm JMlab før de har noen hundre timer på ryggen, skjer mye i innspillingstiden, ikke bare i bass, men også diskant og mellomtone. Regner med at det gjelder Cobalt og.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det såpass mange som er enige om at JMlab trenger lang innspillingstid at jeg får vel tro dere :wink: Jeg venter altså på at mine Cobalt 816S skal komme på døra omtrent på onsdag. I går fikk fikk jeg i hus ny forsterker: Jungson JA-88D (2x80W klasse A...). Jeg gleder meg som en liten pojke med ny, rød brannbil under juletreet! Til å få testet denne nye komboen altså :grin: Forsterkeren holdt forresten på å knekke mine KEF-egg fullstendig i går - den sparker nemlig temmelig godt i lavfrekvensområdet. Den sender selvfølgelig fulltonesignal til de små satelittene, så det blafret godt...

Så blir det å få litt demping i rommet. Planen er klar, og den innbefatter stort sett nokså kostbare ( :? ), tunge+lystette gardiner + godt med møbler og bokhyller.

Gleder meg!!!!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med godt valg trompetfyren :wink:
    Blir nok kanon dette her! Innspilling er viktig, blir helt feil å dømme en høyttaler etter noen timer. Tenker tiden blir å gå sakte frem til onsdag :-x

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kjedelig å vente med å konkludere da...spilt 15 timer snart mon tro? jeg har vondt i ørene....ai..
    Jeg har for mye harde flater i rommet mitt. Tror litt avdemping vil hjelpe mye. Vet ikke hva jeg skal dempe med da..
    Nå spiller jeg favorittplata mi for tiden, Yeah Yeah Yeahs. De låt bedre på mitt gamle anlegg som ikke var så oppløst. Ahh nå som anlegget er bedre må jeg slite mere med dårlige innspillinger :?

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He , he ja dårlige CD innspillinger finnes det nok av, men det går tross alt å høre på de nå med nye Høytalere (E926). Når jeg spilte gamle Deep Purple på Klipsch, så skrek mellomtonen. Jmlabbene er ikke noen for bass freakere, men skjøt på litt helt nederst med en sub, så låter det kjempefint.

PS.
    Gi de juling, spill høyt og ha de på når du er på jobb (radio). Det tar garantert en drøy måned før du skjønner hvordan disse kan spille...

/L

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Men kjedelig å vente med å konkludere da...spilt 15 timer snart mon tro? jeg har vondt i ørene....ai..
    Jeg har for mye harde flater i rommet mitt. Tror litt avdemping vil hjelpe mye. Vet ikke hva jeg skal dempe med da..
    Nå spiller jeg favorittplata mi for tiden, Yeah Yeah Yeahs. De låt bedre på mitt gamle anlegg som ikke var så oppløst. Ahh nå som anlegget er bedre må jeg slite mere med dårlige innspillinger :?
    Hei! Jeg har også 816s og kan forstå at du synes den er litt lys. På noen innspillinger synes jeg det også, men stort sett synes jeg de låter veldig bra. På hifihuset har jeg fått låne med meg forskjellige signalkabler hjem, og det var faktisk veldig stor forksjell på diskanten med forskjellige kabler. Jeg lånte en fra Harmonic Technology (http://www.harmonictech.com/products...sion_link.html) som dempet diskanten veldig. For meg dempet den altfor mye, men kanskje den kunne være løsningen for deg? For øvrig slutter jeg meg til konklusjonen om at Cobalt trenger lang innspillingstid.

Og en ting til: plasseringen i rommet hadde mye å si for mine høyttalere. Jeg strevde litt med å få bra bass. Hos meg hjalp det å trekke dem ut fra bakveggen og også flytte lytteposisjonen nærmere. Det med demping av harde flater har jeg prøvd, men merkte i grunn ingen forskjell...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •