Jamo D590

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20

Tråd: Jamo D590

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jamo D590

Jeg lure på om noen kan si noe om Jamo D590 har planer om å handle et par.

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en stund siden jeg hørte på disse, men lyden er ikke så aller verst. Bassen er nok det beste i disse høyttalerene. Mellomtone og diskanten er grei, men ikke spesielt livlig. Jeg vurderte å kjøpe disse på tilbud til 5990,-de hadde tidligere kostet 11 000,-. Om disse høyttalerene er verd 11 000 er jeg ikke sikker på, men 5990 f eks begynner å bli billig.

Finishen er ganske bra, høyttalerene ser bra ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akuratt samme tilbudene har jeg fått en plass og. Jeg har hørt endel på de og synes også bassen var veldig bra. Jeg er vant med Eltax dritt som jeg har selgt .. så jeg tror det skal bli en bra fobreding med disse på rommet

Er mulig jeg skal få de enda billigere og..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du få mange bra høyttalere for 5990,- du må nesten høre/se på andre som koster det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg for gjøre det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var ute å kjøpte høyttalere for noen uker siden, og jeg mener det er _mye_ annet som er bedre til en pris av 6000,-.

Jeg syntes de hadde mye bass, men ikke veldig presis. Videre falt mellomtonen veldig mye bort. Synes det var rart. Såvidt jeg husker er Jamo D830 en meget bra sak. Hvorfor de da lager en anne i samme serie som ikke er bra lurer jeg på.

Får 6000 får du bl.a noe fra System Audio, du kan antagelig finne Patos Lyric 302, Klipsch og _mange_ alternativer på hifi-klubben.

Jeg fikk et tilbud på Jamo D590 (Expert) til 6000,- og var virkelig fristet. Dro ned på Oslo Hifi-center og hørte den sammen med System audio 1250 til 5750,-. Jeg endte ikke opp med noen av disse, men mellom disse to var det rått parti til System Audio.

Prøv D590 sammen med en annen høyttaler på en middels forsterker. Ta med noe musikk der det også er vokal. D590 faller helt gjennom. Mulig at jeg er sær, men Audio Pro, Klipsh, System Audio, Patos mener jeg har valgt bedre (om en forskjellige) kompromisser på lydgjendivelsen. Kan hende det er en grunn til at det er mange som selger D590 til halv pris....

-R

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker å bokker, jeg for ta meg en tur nedi i byn å hørre.
    Jeg har ikke hørt på så mye annet enn D590 akuratt nå, så det er sant det du sier at du må sammenligne.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som kritiserer D590 har dere hørt om 707i?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Jamo 590, og har vel inntil nå ikke vist at jeg har handlet bare dritt.
    Synd men sant.
    Trodde de funka veldigt godt på Kirkelig kulturverksteds musikk, Eidsvåg og Skruk, men de vise har talt.

Men De funke ihvertfall som nydelige møbler bak i kinoen, kanskje litt vel dyre bokstøtter, men men......

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av windy
    Har Jamo 590, og har vel inntil nå ikke vist at jeg har handlet bare dritt.
    Den der lure jeg litt på var det plutselig over natta de ble svekka?

Jeg har lest endel på forums rundt i europa å det som går igjen at de trenger opp mot jaffal 2 måneder før de har satt seg skikkelig og bli klare og presise.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere trenger laaang tid på å spilles inn.. Mine JMlab 715 ble først bra etter cda 200t...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mye celulose i opphenget trenger de lang tid på å bli bra. Har hørt at cabasse sine kuler helst skal ha oppimot 800 timer. Der er mellomtoneopphenget av et fibermateriale som går helt ut i kanten.

Personlig liker jeg ikke Jamo. Det er for meg leketøy, og leketøysprodusenter er flinkest til å gjøre det de alltid har gjort, produsere leker. De prøvde seg med Seas sin excel 6,5" og den første 26mm excel-diskanten. Leste flere tester av dem, og alle testene avslørte at det ikke er musikkelskere men økonomer som har mest å si i produksjonen. De hadde ikke fått til sugekretsen på magnesiumsbassen, enda diagrammet for den er tilgjengelig for alle som har internett og kan lese (på Seas sine egne sider). Så jeg vet ikke hvordan de klarte å rote det til, men det glipper litt på detaljer i hele konstruksjonen.

alt over 2-3000 kr ville jeg i prinsippet ikke lagt igjen hos Jamo, men under der.. tjaaa, har ikke hørt så mye av det men...

Er det forresten noen som har hørt de gulvstående Energy de har på Elkjøp? De spiller sinnssykt underholdende! Ekstremt lekne og dynamiske!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jamo har en serie som er /var bra "Consert" eller noe slik.
    gulvstående Energy de har på Elkjøp?
    Hvilke? Er det Energy Veritas du sikter til så spiller de ganske bra, men så koster de 26k også.

Videre diskusjon rundt Energy tas i ny tråd

Ny tråd her: Energy høyttalere

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Makspris på Veritas 23 bør være 19 000,-

De er jo utgått fra produksjonen, ref Energys hjemmeside.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innkjøp

jaja nå har jeg handla D590.. og er stor fornøyd til nå.. holde på å spille de inn.. De spille veldig klart og med veldig bra detaljer til nå.. stor overgang fra de gamle .. vett ikke enda om jeg mangle litt bass .. men har planer om å bygge subb snart likavell så det blir ikke noe problem.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: innkjøp

Sitat Opprinnelig postet av hildrum
    jaja nå har jeg handla D590.. og er stor fornøyd til nå.. holde på å spille de inn.. De spille veldig klart og med veldig bra detaljer til nå.. stor overgang fra de gamle .. vett ikke enda om jeg mangle litt bass .. men har planer om å bygge subb snart likavell så det blir ikke noe problem.

Bygg en Phobos sub fra Eltek. Den duger.. overlegne egenskaper som konkurrerer med sub'er opp til 5000 kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tipse, jeg for se på det. Jeg hadde tenkt på en 12" Vega element også enn 150-200watt bass forsterker til.

100liter (tett)
    MDF 22mm

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Er det mye celulose i opphenget trenger de lang tid på å bli bra. Har hørt at cabasse sine kuler helst skal ha oppimot 800 timer. Der er mellomtoneopphenget av et fibermateriale som går helt ut i kanten.

Personlig liker jeg ikke Jamo. Det er for meg leketøy, og leketøysprodusenter er flinkest til å gjøre det de alltid har gjort, produsere leker. De prøvde seg med Seas sin excel 6,5" og den første 26mm excel-diskanten. Leste flere tester av dem, og alle testene avslørte at det ikke er musikkelskere men økonomer som har mest å si i produksjonen. De hadde ikke fått til sugekretsen på magnesiumsbassen, enda diagrammet for den er tilgjengelig for alle som har internett og kan lese (på Seas sine egne sider). Så jeg vet ikke hvordan de klarte å rote det til, men det glipper litt på detaljer i hele konstruksjonen.

alt over 2-3000 kr ville jeg i prinsippet ikke lagt igjen hos Jamo, men under der.. tjaaa, har ikke hørt så mye av det men...

Er det forresten noen som har hørt de gulvstående Energy de har på Elkjøp? De spiller sinnssykt underholdende! Ekstremt lekne og dynamiske!

.....Og det er din mening
    Jeg kjører mine d590 på en god sony es (S-master pro) forsterker (byttet ut dali evidence 870). Jeg liker jamoene bedre gitt... Men nå er det meg.
    Kjører disse i et 7.1 oppsett med d5cen og d5sur. Fungerer tilfredsstillende det.
    Elkjøp og høyttalere (les kompetanse) er vel to ord som ikke passer spesielt godt sammen, er det vel? Husk at de anbefaler radionette produkter..... Men det er min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

D590

gammel tråd...

Men jeg har kjøpt meg d590 og er stor fornøyd.

Fikk dem nye for 5000.

Brukte mye tid på å gå rundt å lytte. Og i den pris klassen fant jeg ikke noe annet som svarte til forventingene mine. ( nå er ikke utvalget så veldig stort her i distriktet ).

Men det egentlige spøsmålet mitt er - hvilken senter og suround høytalere skal jeg velge ? Jamo og at de er samme farge er et must...
    Så en er hadde d5sur og d5cen ??? De finner jeg ikke ????

Det hører til historien at de spiller bedre og bedre ... nermer seg 2 mnd nå.
    De som kritiserer har kanskje hørt høytalerene før de er innspilte ?

Newcomer snappii sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvilke senter høyttaler som er noelunne ok å få tak i, som ville passe sammen med disse d590'ene? eller om noen vet om det finnes senter som er lagd for å gå sammen med disse?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •