Negative ting med SVS!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 73
    Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Negative ting med SVS!

Tenkte jeg skulle lage en tråd som omfatta det om det er noen som har negative erfaringer med SVS. Det er ikke for å rakke ned på alle de fornøyde SVS eierene der ute slett ikke, vil bare høre noen sakelige utsagn om det finnes noe som helst som er negativt med disse subbene. Mange mener jo de er like gode til musikk som på film, noe jeg er har vanskelig for å tro (men det er meg)

Så når det var sagt, Fyr løs

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke enda en SVS-tråd. Det du lurer på fremgår allerede i den offisielle tråden.

Hilsen tidligere SVS-eier

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å plassere, men dette kommer jo mest ann på rommet. Utsagnet passer forsåvidt for alle subber om man ikke bruker romkalibreringsutstyr..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay Tiger men da er det vel bare å slette den... Jeg slutta å lese den når den gikk over 30 sider skjønner du...

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi hadde jo også en poll-tråd, som gikk ut på om man var fornøyd eller misfornøyd med SVS, eller mente de er oppskrytt. Men mangel på enkelte svaralternativer + generell useriøsitet ødela vel noe av den.

Jeg har vært både litt misfornøyd og veldig veldig fornøyd med SVS. Men det kom av forskjellige plasseringer. I begynnelsen, da SVS var nytt her, ble det sagt at de (tubene) var veldig enkle å sette opp også; bare sett den i venstre hjørne foran så er det gjort - men det viste seg vel å være en sannhet med visse modifikasjoner.

Faktisk var jeg en av de som var skeptisk til SVS i starten, fordi jeg leste først om dem på et annet, engelskspråkelig forum, og syntes det ble veldig mye opphausing av et merke man ikke kunne kjøpe i butikken. Jeg tenkte litt sånn som jeg tenker om TVShop; "hvis det er så bra, hvorfor selges det da ikke i butikker?" Men til slutt ble jeg allikevel overbevist da 'hypen' også kom hit, og bestillte en tube fra USA, uhørt.
    Det ble (etterhvert) såpass positivt at jeg solgte den og bestillte en Plus/2 isteden. Og har vært fornøyd siden.

Men hadde jeg hatt lomma full av gryn, kan det vel tenkes at jeg hadde gått for en Velodyne DD istedet, p.g.a. størrelse, kalibrering og fjernkontroll.

Når det gjelder selve lyden, blir det jo alltid smak og behag. Sikkert noen som misliker lyden fra SVS også. Derfor har jeg ikke noe imot slike tråder, for det er jo greit å høre andres synspunkter også, så lenge det er litt utbroderende og konstruktivt.

-Så er det vel sånn at om man hører mest på kammermusikk, trenger man kanskje heller ikke en SVS? Eller en sub i det hele tatt. En sub bør jo gå under 30Hz med bra trykk, synes jeg. For over det kan man jo få høyttalere som kan greie biffen. Men selv dét er vel åpent for debatt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke meningen å være muggen, så kort oppsummert:

- SVS-ene er generelt sett stygge
    - SVS-ene er store
    + SVS gir mye for pengene
    + SVS spiller dypt
    - Man kan ikke lenger kjøpe den SVS-en man vil ha
    +/- Man kan få problemer med naboen
    - SVS skaper fanatsisme fra eierne (les; "enten er du mot oss eller med oss")

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en PB12 plus/2. Til film har jeg aldri vært borti noe lignende. Det kjennes ut som om noen tar tak i skuldrene din å rister deg frem og tilbake, men det er ikke lett å integrere den når man spiller musikk. Etter min mening har den en tendens til å bli litt dominerenede.
    Det største ankepunktet synes jeg er størrelsen. Spesielt på PB10 som skal være den "minste" suben. Den er fortsatt så diger at det er så godt som umulig å få innpass av den bedre halvdel til å få den inn i stua. Dette er helt klart suber for dedikerte kinorom......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en PB10
    +Dypbass man ikke trodde var mulig til 5k :grin:
    +(Etter riktig plassering og kalibrering) ENDA mer dypbass man ikke trodde var mulig til 5k :grin::grin:
    +Hever morrofaktoren mye på film
    +Relativt god til musikk, men kanskje ingen hifi-sub
    +Gir enorm eierglede for de fleste
    -Plasskrevende og ikke akkurat noen designperle, derfor lav WAF
    -Siden den leverer såpass mye dypbass klirrer det fort i glass,dører og bilder på veggen hos de av oss som har integrert kino. (Her finnes det dog løsninger for ekstreme demorunder, selv om løsningen på vedlagt miniatyrbilde ikke scorer høyt på WAF skalaen :wink: )

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt nok på SVS til å komme med en bastant uttalelse, men jeg er litt irritert på SVS som ikke tok seg råd til et filter på pb10.
    Hvis det hadde vært muligheter for å bruke den sammen med en vanlig stereo forforsterker eller integrert med preout, hadde jeg helt klart kjøpt den.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS er vel ikke akkurat noe de som virkelig har en lekker stue kjøper, også må du nesten gå i retten før du får låv av kona til å ha denne i hus, om man ikke har dedikert kinorom. For de er jo relativt stygge, store, og tunge.
    Men ellers MASSE god og morsom bass, absloutt vært pengene.

Newcomer Geir&Merethe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Jeg har ikke hørt nok på SVS til å komme med en bastant uttalelse, men jeg er litt irritert på SVS som ikke tok seg råd til et filter på pb10.
    Hvis det hadde vært muligheter for å bruke den sammen med en vanlig stereo forforsterker eller integrert med preout, hadde jeg helt klart kjøpt den.
    Du kan jo bare kjøpe en slik en:
    http://www.lsound.no/index.php?side=...roup=0&id=2579

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg har selv en PB10
    +Dypbass man ikke trodde var mulig til 5k :grin:
    +(Etter riktig plassering og kalibrering) ENDA mer dypbass man ikke trodde var mulig til 5k :grin::grin:
    +Hever morrofaktoren mye på film
    +Relativt god til musikk, men kanskje ingen hifi-sub
    +Gir enorm eierglede for de fleste
    -Plasskrevende og ikke akkurat noen designperle, derfor lav WAF
    -Siden den leverer såpass mye dypbass klirrer det fort i glass,dører og bilder på veggen hos de av oss som har integrert kino. (Her finnes det dog løsninger for ekstreme demorunder, selv om løsningen på vedlagt miniatyrbilde ikke scorer høyt på WAF skalaen :wink: )
    Hei
    Er enig med det meste her,men PB10 vil vel koste neærmere 6k for de fleste?
    Den er likevel verdt pengene.Bruker denne sammen med SMS-1 og den spiller ned til 18 hz +-3db.Føler at den fungerer meget bra til musikk også.Spiller mye multikanal SACD og DVD-A og den spiller dypt og rent og med herlig trykk.Ikke noe etterslep eller andre uhumskheter.:-)
    Jeg synest ikke at den er så stor.Den er dyp,men er både lavere og smalere en min gamle Yamaha sub.Nå er jeg så heldig å ha eget musikk/kinorom,så WAF er ikke så nøye.:wink:
    Løsningen på bilder som klirrer kan være å feste tetningslistbiter på baksiden.
    Det fungerer bra hos meg.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det et minus å ha en sub som er så stor den må være for å kunne yte det den er konstruert for? Dette er jo, sorry uttrykket, pisspreik. Kjøp noe annet om det er problemet. Alle vet jo at man må ha store kasser for å kunne gå så dypt, og det er nettopp det de er konstruert for. Man vil gjerne ha en stor flerbruksbil, men siden den er så stor kjøper man en Nissan Micra i stedet...? Ehhh...?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Negativt med SVS?

Tja, kan jo begynne med utseendet.... sjelden sett styggere kasser siden store sorte kasser var populært på 80-tallet. De er utelukkende laget for høy dyp bass uten hensyn til "kreative" løsninger og stilig design. WAF-faktoren er vel så langt på bånn som den kan overhode komme, og jeg trenger ikke engang noen kone som må fortelle at en slik kasse vil se elendig ut i leiligheten min. Ikke alle som har dedikert kinorom, så dette er jo et helt klart negativt punkt med SVS sett i mine øyne. (kunne tenkt meg et annet design selv om det var til kinorommet)

En så vanvittig opphyping av produktet har jo ført til at noen folk nærmest tror at SVS er det absolute råeste å oppdrive både til film og musikk, og at det er en multikunstner som klarer ting som ingen andre klarer.

Mens de andre produsentene har brukt utrolig mye penger på utvikling av teknologi som gjør at kassene kan bli mindre, og låte penere, har SVS startet på nytt og gått den helt andre veien. Det er ingen kunst å lage kjellerdyp bass med en stor kasse og et element som tåler mye effekt, det er bare det at SVS har vist at de er veldig flinke akkurat på det. Udiskudabelt at det sikkert er de sub`ene som gir mest dypbass per krone med en akseptabel lydkvalitet. Men at det skjer helt uten kompromisser, og at den er like musikalsk som (dyrere?) sub`er kun laget for å gjengi "penest" mulig lyd blir selvfornektelse....

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Alle vet jo at man må ha store kasser for å kunne gå så dypt, og det er nettopp det de er konstruert for. Man vil gjerne ha en stor flerbruksbil, men siden den er så stor kjøper man en Nissan Micra i stedet...? Ehhh...?
    Ser man ikke på pris, så har man jo Velodyne sine DD-suber som gir "kjellerdyp" bass helt ned til 15hz uten det helt store kabinettet. Man får jo hva man betaler for....

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samt vesentlig lavere THD, hadde DD serien kosta det samme som SVS er jeg rimelig sikker på at det var de subbene som alle hadde snakka om..SVS har jo en pris/performance faktor som overgår det meste.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    Løsningen på bilder som klirrer kan være å feste tetningslistbiter på baksiden.
    Det fungerer bra hos meg.

MVH
    Vet at det finnes bedre løsninger. Sokken var vel et forsøk på dårlig spøk :wink: (selv om det faktisk funker).
    Når det gjelder pris på PB10 betalte jeg vel 5500,- inkl levering på døra

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakk om tilfeldighet. Jeg satt akkurat og tenkte på hva som skulle til for at min Plus skulle være den perfekte sub

Det jeg kom frem til var

• Skulle vært mindre, aller helst på størrelse med et knappenålshode
    • Skulle hatt automatisk romkorreksjon
    Det var det jeg kunne komme på. Romkorreksjon lar seg heldigvis løse vha en Behringer, eller SMS-1.

Størrelse, vel enten så har du plass, eller så har du ikke. For meg er det rimelig likegyldig om subben tar opp 0.25, eller 0.5m2 gulvplass. Det er ikke det som avgjør om stua blir ubeboelig eller ei :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    samt vesentlig lavere THD, hadde DD serien kosta det samme som SVS er jeg rimelig sikker på at det var de subbene som alle hadde snakka om..SVS har jo en pris/performance faktor som overgår det meste.
    Det hadde nok vært mere snakk om de, men de kan ikke holde følge med SVSene fra 35hz, og nedover så jeg tror ikke de ville ha kuppa heila driden da det fremdeles ville ha vært noen som ikke ville gi avkall på det ultimate lydtrykket fra 30hz, og ned.

Hva THD angår så er det ikke så stor forskjell mellom SVS, og DD subbene før SVSene kommer ned under tuningsfrekvensen. Det er heller riktig å si at av de ikke servostyrte subbene er SVS i en klasse for seg hva forvrengning angår.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke nødvendigvis SVS subene er stygge. Min egen Plus/2 i pianolakk ser svært så flott ut der den står. Den er svær, men de som ser den, synes den er et fint møbel (selv om de gjerne lurer på hva det er for noe...).

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •