Negative ting med SVS! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 73 av 73
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Et negativt punkt er at setter jeg noe på min 12 plus/2 har det en tendens til å riste ned. Fungerer derfor dårlig som sofabord.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noen år siden fikk jeg servert følgende læresetning:

"Forskjellen på gutter og menn.................er størrelsen på leketøyet" ;-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oppsummering
    - store
    - (vanskelige å kalibrere?) - PEQen er a pain in the ass for en nybegynner
    - sterkt vanedannende
    - setter man noe oppå en SVS, rister det ned
    - koster for lite
    Jo, de kan jo være det, Dag

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så veldig negativt akkurat, men for å oppsummere hva JEG syntes...

1. Det finnes mer musikalske og lydmessig bedre sub`er hvis man ønsker å betale litt mer. Men SVS gir kanskje høyeste lydnivå, og allikevel opprettholder lydkvaliteten på et bra nivå. Syntes det er mange andre spennende alternativer hvis man vil ha superstram og nøyaktig hifi-bass som skal matches i stereo-bruk.

2. De er som nevnt før store og ikke like plasseringsvennlige som mye annet.

Positivt i det hele med anskaffelse av en slik, sett bort fra en voldsom dypbass, er jo at man blir sosialt akseptert, og slipper risikoen av å bli stemplet som en snåling av de ivrigste SVS-brukerne på norske avforum.no.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er det opplest og vedtatt at det er vanskelig å plassere SVS? Jeg har hatt ganske mange subber her hjemme, men mine PB12 Plus2 er de enkleste hittil... Er det de ekstra oktavene i bunn i forhold til normale hifi-subwoofere (hva nå det skal bety) som skaper hodebry?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hvorfor er det opplest og vedtatt at det er vanskelig å plassere SVS? Jeg har hatt ganske mange subber her hjemme, men mine PB12 Plus2 er de enkleste hittil... Er det de ekstra oktavene i bunn i forhold til normale hifi-subwoofere (hva nå det skal bety) som skaper hodebry?
    Jeg tenkte mer på størrelsen.... det er ikke like lett å plassere en sub av slike dimensjoner i et rom som ikke er et dedikert kino-rom.

Ingenting som skaper hodebry for meg i allefall, men nå handlet denne posten om negative ting med SVS. Jeg burde jo nesten skjønt at det blir nesten som å banne i kirka på dette forumet, å si noe annet enn at de eneste "negative" sidene er at den er billig...

Hifi-subwoofere.. hva det skal bety? Bass er da ikke "bare" bass.... noen subwoofere har kvaliteter andre kan se langt ette, på lik linje med vanlige høyttalere... IMHO

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det finnes mer musikalske og lydmessig bedre sub`er hvis man ønsker å betale litt mer. Syntes det er mange andre spennende alternativer hvis man vil ha superstram og nøyaktig hifi-bass som skal matches i stereo-bruk. At den er like musikalsk som (dyrere?) sub`er kun laget for å gjengi "penest" mulig lyd blir selvfornektelse....
    Jeg må si jeg stiller meg tvilende til dine erfaringer med SVS. Har du i det hele tatt noen? Ifølge DVD&Hjemmekino er SVS PC-Ultra den mest musikalske subben de noen gang har testet. Det er en myte at SVS bare kan lage bulder og brak til hjemmekino, de er minst like gode til musikk.

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    sjelden sett styggere kasser siden store sorte kasser var populært på 80-tallet. De er utelukkende laget for høy dyp bass uten hensyn til "kreative" løsninger og stilig design. WAF-faktoren er vel så langt på bånn som den kan overhode komme
    Sorte stygge kasser? Ekte trefiner og pianolakk kan vel kalles stilig design, ihvertfall er ikke WAF-faktoren på "bånn" i forhold til mye annet..cerwin-vega for eksempel scorer nok ikke så høyt i forhold der. jeg for min del synes utseendet er meget stilrent og pent, størrelsen er som tidligere nevnt nødvendig og ikke et "ankepunkt" slik jeg ser det. Man får alltids plass bare man er litt kreativ!

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, det her er jo som å hive 10 liter bensin på bålet jo. Skjønner at det er mye følser ute å går om SVS. Men grunnen til at jeg lagde denne tråden var bare å få fram noen konstuktive meninger fra alle SVS eiere der ute. Planen var IKKE og lage en "SVS er noe drit tråd"...

Håper dere skjønner

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    ............. Mange mener jo de er like gode til musikk som på film, noe jeg er har vanskelig for å tro (men det er meg)

Så når det var sagt, Fyr løs
    Tro..............kan DU gjøre i Kirka, her på forumet er det greiest med fakta.

Men når du først har begitt deg ut på tynn is.............og akivert Fatwa'n, så er det vel på tide at du står på litt for å kartlegge fakta, for eventuellt å få bekreftet dine utsagn, på en TROVERDIG måte?

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bli så sinna da Flageborg, var bare hva jeg tordde. Kan heller ikke komme med fakta da jeg desverre ikke har noen...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel også hele poenget hans, ubegrunnet tro er ikke noe bra argument.

Er forøvrig enig med Alex, hva mener man med at SVS-ene er så stygge? Er REL eller Velodyne penere? Sammenlignet man med subber formet som kuler eller isbitmaskiner eller hva det måtte være, greit nok, mindre fancy, men så var det det med smak og behag. Er SVS PB12 i kirsebær styggere enn andre boksformede subber i kirsebær?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Ikke bli så sinna da Flageborg, var bare hva jeg tordde. Kan heller ikke komme med fakta da jeg desverre ikke har noen...
    Og her ligger sakens kjerne. Det er "tabu" å uttale seg om noe man tror her inne, og det er jeg enig i. Dette er kanskje den minst givende tråden vi har her inne. Kan umulig komme noe godt ut av denne. (men det var vel heller ikke meningen)

Minner litt om kabel trådene her inne...... :neutral:
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Denne tråden stenges herved, ettersom det ser ut til å være umulig for deltakerne å forholde seg til tema. Her var det de negative aspekter som skulle diskuteres, og nå har tråden utviklet seg til at en rekke brukere i stedet har gått til forsvar (som vanlig). Jeg må si at SVS forundrer meg og også forkludrer AVforum, ikke fordi disse subbene ikke leverer varene, men fordi en del av brukerne blir alt for evangelistiske i sin overbevisning. Nå er kanskje ypperstepresten selv fra Sørlandet, så litt slingringsmonn må en ha for slikt, men her har jeg en rekke ganger anmodet om å holde dere til tema, noe som ikke etterfølges.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •