Negative ting med SVS! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 73
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er ikke jeg verdens lykkligste SVS-eier riktig ennå fordi jeg sliter med kalibrering. Tror dette skal løse seg til slutt.

Når det er sagt kan jeg hive meg inn i den pågående diskusjonen. De subjektive meningene til Manic kan en mene hva en vil om, men hva er det som er feil ved de påståtte objektive utsagnene hans? Er det noen vi har mye å lære av om sub er det Manic. Det er i alle fall min subjektive mening!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Les innlegget mitt to nummer tilbake, Manic.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er trolig ingenting feil ved de objektive utsagnene til Manic annet enn at de ikke befinner seg innenfor tema for denne tråden. Her er det negativiteten som regjerer!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...

Jeg prøver meg på en oppsummering til jeg Lygren!

- store
    - vanskelige å kalibrere

Edit: Jeg kom plutselig på at begge disse argumentene muligens er subjektive. Den ene tok jeg fra oppsummeringen til Lygren, og den andre puttet jeg inn av egen erfaring. For min del digger jeg at SVS'en min er så stor! Hehe.. Kalibreringen derimot sliter jeg med, men det er det sikkert ikke alle andre som gjør. Synes Manic har et poeng jeg med å poengtere at det er forskjell på subjektive og objektive meninger.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Men Manic Miner da, tråden her har heading "Negative ting med SVS". Hvis du har innspill i så måte er du hjertelig velkommen til å komme med disse, men ønsker du forsvare produktet har vi mer enn nok av tråder til dette. Er ikke meningen å være vanskelig her, men vi trenger ikke enda en SVS vs. resten tråd nå.

Jeg tror vi generelt har kommet frem til følgende negative aspekter ved SVS;

-store

For øvrig er det stort sett positive aspekter, og da er kanskje egentlig tråden like greit å avslutte? Eller er det noen andre som har konstruktive negative ting å formidle utover det som er formidlet?
    Jeg synes langt derifra at SVS er et perfekt produkt, og det har jeg også gitt utrykk for lengre opp i tråden. SVS er dog det produktet som kommer tettest på den perfekte sub for meg.

Jeg kan forsikre deg om at jeg aldri beskytter mine egne investeringer. Jeg kan poste en link til et dansk forum hvor jeg har postet noen førsteinntrykk angående mitt nyinnkjøpte PV60, og det er langt derifra rosenrødt. Hadde det vært meg som testet den for D&H så hadde testen blitt noe mindre positiv :grin:

Men akkurat som med Plusen så er PV60 det apparatet som kommer tettest på det perfekte TV for meg.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    ....................om det finnes noe som helst som er negativt med disse subbene.......
    Skulle ønske jeg hadde plass til enda et par SVS'er..........;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er store, og TUNGE. Spesielt når man bor på 4 etasje, og det ikke er noen heis :grin:

De skulle hatt en romkorreksjon som var enklere å bruke.

Det er hva jeg kan komme på etter 1½ år i selskap med SVS subber. Jeg sitter og stirrer på den nå, men jeg kan ikke komme på noe mere uansett hvor hardt jeg prøver.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    De er store, og TUNGE. Spesielt når man bor på 4 etasje, og det ikke er noen heis :grin:

De skulle hatt en romkorreksjon som var enklere å bruke.

Det er hva jeg kan komme på etter 1½ år i selskap med SVS subber. Jeg sitter og stirrer på den nå, men jeg kan ikke komme på noe mere uansett hvor hardt jeg prøver.
    And I think that sums it all...? I dagens marked, vel å merke. Hvis noen har noe annet negativt er det bare å fyre løs!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 4 stykker, like fornøyd med alle 4 !!!! :-)

Enten elsker man dem eller så hater man dem....har nok litt med personlig smak mht hvordan bass skal oppleves, liker man STERKE OPPLEVELSER (NB ikke bare i form av kvantitet, men også kvalitet) er SVS for deg :-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...igjen... Negative ting, ikke "jeg er fornøyd med mine"... Det vet vi at mange er!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Negativt:
    • de skulle ikke ha gitt så forbasket mye godlyd for pengene. Det setter dem i en særklasse som selvfølgelig får enkelte til å ville se etter feil. ;-)

Kan vi ikke opprette en maken tråd for Velodyne også da? Og PSB, Sony, REL.. og ikke minst XTZ.

Og så kan vi fortsette på samme måte med alle andre produkter på det norske markedet.

Ærlig talt; det beste ville vært om man hadde en egen tråd for negative opplevelser med en sub - uansett varemerke. Akkurat denne tråden (vi nå skriver i) blir nok dessverre aldri spesielt nyttig for noen av oss. Det kan man lett få med seg ved å lese innleggene... :?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Nettopp, derfor har jeg foreslått at vi avslutter denne tråden med foreløpig oppsummering på størrelse og kalibrering.

Det er imidlertid faktisk et poeng å diskutere de negative aspekter ved dette produktet isolert, ettersom eiere av produktet har store markeringsønsker i øvrige tråder (ettersom de er særdeles fornøyd), og da dannes faktisk behov for en tråd som omtaler negative aspekter isolert.

Jeg tror faktisk vi kan trenge slike motpol tråder på flere spesielt hypede produkter her inne.

Du ser jo selv RoKo, du klarer jo ikke holde deg selv i en tråd som er ment for de negative aspekter...

Uansett, forhold tråden enten mot negative aspekter eller bare la den ligge, vi MÅ ikke ha 30 sider + på alle SVS-tråder her inne hvis de ikke innehar tilstrekkelig relevant innhold.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...igjen... Negative ting, ikke "jeg er fornøyd med mine"... Det vet vi at mange er!
    Mener du noe á la: "...hadde besøk av en profesjonell musiker som ble så "sjokk-skadet" av den fantastiske musikk-opplevelsen at han vurderte å saksøke sin leverandør av såkalte "fulltone" høytalere ???"..................;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Luringen... Nei, jeg mener oppriktige negative ting, selv om jeg vet dere har vansker for å holde dere... Vi vet at produktet har veldig mange positive sider, og de omtales i en utall tråder og innlegg her inne, så det er ikke behov for disse argumentene i denne konkrete tråden.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...hehe....

Store + vanskelig å kalibrere... Stiller seg jo nesten i CRT-projektor klassen disse SVS'ene.

Når det er sagt; størrelse er uten tvil et vesentlig punkt for mange av oss, inkludert undertegnede. Se bare på salget av digitale projektorer som yter kun en brøkdel av CRTer. Nå er ikke størrelsesforholdet så ekstremt på de fleste SVSene da, men det er klart, folk har begrenset med plass!

...og igjen... dette var ikke et forsøk på å dra inn positive motargumenter til overstående, vi prøver fremdeles å holde tråden orientert rundt de negative aspekter (selv om det generelt sett kan være litt urettferdig å kun se på de negative aspekter, men jeg får ikke dårlig samvittighet i forhold til SVS, for å si de mildt).

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    - vanskelige å kalibrere
    Det gjelder ikke SVS noe mer enn andre subber, og i.o.m. at det er like vanskelig/lett med de fleste subber bør vel ikke dette sies å gjelde spesielt SVS? Er vel heller kunnskapsnivået til den som kalibrerer det står på

(Nå er ikke jeg noen verdensmester på dette heller, så var ikke noe "personangrep" på deg, pnerbye. Vet bare godt hvor vanskelig det kan være å kalibrere en sub riktig om man ikke besitter riktig kunnskap om emnet, uavhengig av merke.)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom på en feil til!

De koster for lite!!

Om de hadde vært noen tusen dyrere så tror jeg flere ville ha tatt de på alvor, og vi hadde sluppet for tråder som nettopp denne. :grin:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok meg også bryderiet med å editere inn at meningen min om kalibrering muligens var subjektiv.

Når det kommer til kompetansen så har du forøvrig et poeng! ops: Jeg lærer mens jeg holder på, men jeg sliter litt nå! Hehe...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Det gjelder ikke SVS noe mer enn andre subber, og i.o.m. at det er like vanskelig/lett med de fleste subber bør vel ikke dette sies å gjelde spesielt SVS? Er vel heller kunnskapsnivået til den som kalibrerer det står på

(Nå er ikke jeg noen verdensmester på dette heller, så var ikke noe "personangrep" på deg, pnerbye. Vet bare godt hvor vanskelig det kan være å kalibrere en sub riktig om man ikke besitter riktig kunnskap om emnet, uavhengig av merke.)

Subbene i seg selv er ikke vanskeligere å kalibrere. Men den 1 bånds PEQen er a pain in the ass for en nybegynner. Jeg fikk min introduksjon til problemet når jeg for noen år siden kjøpte en Kappa Sub som også har en 1 bånds PEQ. Du kan selvfølgelig bare la den være, og det vet jeg at riktig mange gjør fordi de ikke gidder å lese instruksjonsboka

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med størrelsen er absolutt noe som kan være vanskelig, men jeg bruker to av dem som sofabord og dermed er størrelsen positiv såvel som negativ. Tenk pengene jeg sparte på bord.....

Er " sterkt vanedannende" et punkt vi kan sette på negativt?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •