Negative ting med SVS! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 73
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Det hadde nok vært mere snakk om de, men de kan ikke holde følge med SVSene fra 35hz, og nedover så jeg tror ikke de ville ha kuppa heila driden da det fremdeles ville ha vært noen som ikke ville gi avkall på det ultimate lydtrykket fra 30hz, og ned.

Hva THD angår så er det ikke så stor forskjell mellom SVS, og DD subbene før SVSene kommer ned under tuningsfrekvensen. Det er heller riktig å si at av de ikke servostyrte subbene er SVS i en klasse for seg hva forvrengning angår.
    Som jeg nevnte tidligere er det noen som tror at SVS er like bra/bedre en sub`er som er langt dyrere annerkjente sub`er. Er vel ikke noe negativt det, men det er litt ønsketenkning selv om SVS utvilsomt gir mye for pengene.

Jeg har ikke kjøpt noe ny sub enda, så jeg står åpen til å velge det jeg vil, og personlig tror jeg nok det blir en DD selv om den er dobbelt så dyr.

Har forøvrig bygget en Perless XL 12" sub i en proff kasse med 400w digital-forsterker, med byggekostnadder på ca 6000,-, og musikalsk sett spiller den ringer rundt SVS i samme prisklasse, men den klarer ikke spill like høyt og går heller ikke sååå dypt. Jeg var i et stadie der jeg hadde flere 15" og 18" i kjempekasser i en kjellerstue, og det er utrolig morsomt, men nå bor jeg altså i leilighet og har ikke helt det behovet lenger.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir&Merethe
    Kanskje dette er løsningen for meg? Jeg sliter med frekvensresponsen, og skulle gjerne ha fikset dette på et vis. Det er utrolig vrient å få til kalibreringen, men subben er helt KONGE på DTS da!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stygg, nei i mine øyne er det tvert i mot. Beklager kvaliteten på bildet. Det generelle kaoset skyldes at jeg er nyinnflyttet

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svs er rimelige og knall gode produkter.
    Verdens 7 under som man kan få inntrykk av her er litt drøyt!

De er store og ser ut som designeren til Lada har fått fritt spillerom.

Skulle likt å se blomsten med kinoen i full drift!

Har mange ideer for dobbel bruk av Svs:
    1.) Hjørnebord
    2.) Puff
    3.) Blomsterbord (se bilde over)

Tubene kan jo dekoreres med slyngplanter eller doble som pidestall.

Supert produkt, men passer enklet å greit ikke inn hos alle.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Som jeg nevnte tidligere er det noen som tror at SVS er like bra/bedre en sub`er som er langt dyrere annerkjente sub`er. Er vel ikke noe negativt det, men det er litt ønsketenkning selv om SVS utvilsomt gir mye for pengene.

Jeg har ikke kjøpt noe ny sub enda, så jeg står åpen til å velge det jeg vil, og personlig tror jeg nok det blir en DD selv om den er dobbelt så dyr.

Har forøvrig bygget en Perless XL 12" sub i en proff kasse med 400w digital-forsterker, med byggekostnadder på ca 6000,-, og musikalsk sett spiller den ringer rundt SVS i samme prisklasse, men den klarer ikke spill like høyt og går heller ikke sååå dypt. Jeg var i et stadie der jeg hadde flere 15" og 18" i kjempekasser i en kjellerstue, og det er utrolig morsomt, men nå bor jeg altså i leilighet og har ikke helt det behovet lenger.
    Bedre er subjektivt, og det som er bedre for deg, eller for meg er ikke nødvendigvis det for andre. Jeg tror ikke at SVS laver bedre subber enn Velodyne, jeg vet det. Men det betyr ikke at noen andre kan ha en annen mening.

Rent objektivt så er SVSene suverene fra 35hz og nedover hva lydtrykk angår. Det er skrevet i stein. At en sub er dyr betyr ikke at den er spesielt god, kun at den koster mange penger.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre er subjektivt, og det som er bedre for deg, eller for meg er ikke nødvendigvis det for andre. Jeg tror ikke at SVS laver bedre subber enn Velodyne, jeg vet det. Men det betyr ikke at noen andre kan ha en annen mening.
    Det er vel et prakteksempel på typisk ensporet tenkemåte og ønske om å beskytte sine egne kjøp.

Og hvis jeg sier jeg vet det det motsatte, så er vi vel uenige da. Men det er jo heldigvis fortsatt lov og helt skattefritt å være uenige i Norge, så da er det vel greit. Hadde alle "visst" det samme som deg, så hadde det vært et enkelt valg og alle andre produsenter kan vel bare legge ned produksjonen med en gang...

Rent objektivt så er SVSene suverene fra 35hz og nedover hva lydtrykk angår. Det er skrevet i stein.
    Vel du har mye å lære hvis du tror høyt lydtrykk er alt som skal til for å lage en perfekt sub...

At en sub er dyr betyr ikke at den er spesielt god, kun at den koster mange penger.
    Enig i det, men ofte (ikke alltid) får man til en viss grad hva man betaler for, og DD-subene har jo fått strålende kritikk i SIN PRISKLASSE (samme som SVS har fått), så det er jo snodig at noe til halve prisen skal være så mye bedre. Men siden du har opplest og vedtatt det nærmest ved lov, og kanskje skrevet det i stein i en eller annen hule i utkant-norge så har du sikkert helt rett.....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med HåkonN, og fant selv ut at voldsomt trykk under det hørbare området ikke nødvendigvis er "toppen av lykke". Jeg har eid en PC-Ultra samt en PB12-Ultra/2, men nå står det to DD subber i min hjemmekino. Sier ikke med det at SVS er dårlig for det er det definitivt ikke, men det er ikke lett å temme dem under 20Hz. Det er derimot ikke noe problem med DD.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zatan e du dom! :grin:

Det er altså helt i orden at du vet at andre subber er bedre, og det fordi de koster mere penger. Men når jeg vet at de er bedre (fordi jeg har prøvd de) så er det ensporet tankegang.

HEHEHEHEHEHEHEHE

Milde Jesus. har jeg sagt noe sted at høyt lydtrykk=bedre? Nei, det har jeg ikke.

Men jeg vet fra tidligere at du er en smule hemmet med hensyn til å lese og forstå, så jeg skal forsøke å være overbærende med deg.

Men du er god underholdning

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ikke den var til meg?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei Gorm, langt derifra.

Jeg forsøker bare å forklare trollet her at bedre er en subjektiv mening, og at man ikke kan ta ens egen mening om hva som er bedre og påstå at det vil gjelde alle.

Det er desverre litt vanskelig å nå frem, men jeg forsøker igjen.

SVS, og DD subbene har begge en ulempe, og det er størrelsen. SVSene er store og tar derfor plass. DDene er små, og vil derfor komprimere. Choose your poison.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten det, eller så har eierne av de to merkene litt forskjellig spillestil. Ikke alle vil ha grunnmuren ristet, snudd og slått i filler. :razz:

DD18 er jo en snill pusekatt i forhold til monsteret BP12-Ultra/2
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zatan e du dom! :grin:

Det er altså helt i orden at du vet at andre subber er bedre, og det fordi de koster mere penger. Men når jeg vet at de er bedre (fordi jeg har prøvd de) så er det ensporet tankegang.

HEHEHEHEHEHEHEHE
    Jeg fant frem et bilde som jeg syntes beskriver de utbruddene dine ganske bra...

Milde Jesus. har jeg sagt noe sted at høyt lydtrykk=bedre? Nei, det har jeg ikke.
    Du har ikke ikke sagt det direkte, men slik jeg forstod måten du skriver på sier du det indirekte i form at du sier SVS er bedre, og i neste setning bruker du kun argumenter om høyt lydtrykk.... Jeg bøyer meg udmykt i støvet og ber om unnskylding siden jeg på en helt utrolig måte klarte å misforstå innleggene dine....

Men jeg vet fra tidligere at du er en smule hemmet med hensyn til å lese og forstå, så jeg skal forsøke å være overbærende med deg.

Men du er god underholdning
    Personangrep er vel det sikreste tegnet på at man har mistet alle fornuftige argumenter...

Tror heller ikke du skal snakke så høyt om skrive/lese-vansker...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette avslutter vi her. Vennligst forhold dere til tema begge to og unnlat kommentarer rundt person.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg er en litt annerledes SVS eier. Jeg vet bl.a ikke av noen andre som bruker deres Plus/Ultra/ISD V i 12hz tune til musik?

Det er først der jeg synes at alle brikkene faller på plass. Jeg har som sagt nettopp flyttet, og når jeg da koblet til subben forsøkte jeg siden jeg var i nye omgivelser å se om jeg kunne få meg selv til å bruke 16hz mode til musikk, men nei. 12hz tune er bare bedre.

Jeg skulle ønske at jeg kunne få anledningen til å teste en god lukket sub mot Plusen i 12hz tune. Den testen skulle da kun fokusere på musikk.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å holde denne tråden til det opprinnelige spørsmålet ? Er det virkelig så vanskelig :???:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjiihii. Som sagt tidligere i denne tråden:
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    - SVS skaper fanatsisme fra eierne (les; "enten er du mot oss eller med oss")
    Here we go again...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei Gorm, langt derifra.

Jeg forsøker bare å forklare trollet her at bedre er en subjektiv mening, og at man ikke kan ta ens egen mening om hva som er bedre og påstå at det vil gjelde alle.

Det er desverre litt vanskelig å nå frem, men jeg forsøker igjen.

SVS, og DD subbene har begge en ulempe, og det er størrelsen. SVSene er store og tar derfor plass. DDene er små, og vil derfor komprimere. Choose your poison.
    Du snakker ikke om subjektive meninger, du sier SVS er bedre.. punktum. Da må du regne med at folk svarer på det litt "friske" utspillet ditt, uten å kalle de for troll og hevde at de har grunnleggende vansker med å forstå ting. Jeg kan opplyse at jeg ikke ser ut som et troll, i allefall ikke i følge de jentene som jeg treffer, ei heller har jeg noe problem med å forstå norsk og skjønne at du favoriserer SVS. Jeg syntes bare du har en trangsynt tankegang......

Jeg skjønner godt at folk liker SVS, og som jeg tidligere har sagt er det ingen tvil om at disse produserer massive menger bass, men at de spiller penere og mer "riktigere" enn sub`er som fokuserer på ren lyd tillater jeg meg å være uenig i.

DD får ikke strålende tester fordi de er mindre enn SVS, og jeg tror heller ikke det var grunnen til at Gorm byttet til Velodyne. Men kanskje han er like "far out" som meg...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Hva med å holde denne tråden til det opprinnelige spørsmålet ? Er det virkelig så vanskelig :???:
    Jeg prøver, men det er ikke så lett når man nærmest blir slaktet av SVS-eiere som nekter plent å inndrømme at deres produkt kan ha noe som helst svakheter overhode....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håkon, forstår du meningen av ordet subjektivt?

Gorm mener at DD er bedre enn Ultra. Det fordi han har noen prioriteringer og meninger som gjør at DD passer ham best

Så for ham er DD bedre

Jeg har noen prioriteringer og meninger som gjør at SVS passer meg bedre.

Så for meg er SVS bedre.

Det betyr ikke at SVS, eller DD er best. Forstår du?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Men Manic Miner da, tråden her har heading "Negative ting med SVS". Hvis du har innspill i så måte er du hjertelig velkommen til å komme med disse, men ønsker du forsvare produktet har vi mer enn nok av tråder til dette. Er ikke meningen å være vanskelig her, men vi trenger ikke enda en SVS vs. resten tråd nå.

Jeg tror vi generelt har kommet frem til følgende negative aspekter ved SVS;

-store

For øvrig er det stort sett positive aspekter, og da er kanskje egentlig tråden like greit å avslutte? Eller er det noen andre som har konstruktive negative ting å formidle utover det som er formidlet?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •