Parallellkoble høyttalere... SVS SBS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parallellkoble høyttalere... SVS SBS

Jeg har fått meg et sett SVS SBS-01, knakende bra! Men, med ett sett sbs i front og 2xpb-10 delt på 100hz begynte høyttalerne å forvrenge litt for tidlig på db skalaen for min del.

Jeg har derfor forsøkt å parallell koble to og to sbs'er, den ene oppå den andre i en MTTM konfigurasjon.
    Før jeg foretok målinger spillte jeg en hel del, jeg syntes at jeg kunne spille høyere med mindre forvrengning i tillegg til at midrange responsen var bedre(muligens pga to mellomtoner på hver side som gir bedre spredning)

Jeg har blitt fortalt at ved å parallell koble vil man få en 6db økning i lydtrykk.
    Jeg tok et sweep og målte til min forbauselse at center og surround målte samme db som front kanalene.

Mitt spørsmål er derfor, skyldes dette at sbs'ene får 4ohms motstand? Jeg setter pris på deres tanker og meninger rundt denne.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags forsterker har du til å drive disse? G-h mente man burde ha et par hundre watt per høyttaler for at det skulle bli noe futt i disse. Han brukte Rotel på 3x200W.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman Kardon AVR 7000 2x110w i stereo, høyttalerne er delt ved 100hz så de må ikke spille ned i de virkelig energikrevende oktaver.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •