Trenger innkjøpsråd - høyttalere + receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger innkjøpsråd - høyttalere + receiver

Hei!

Jeg er amatør på HiFi og AV-området, og er ny bruker av forumet i dag. Jeg har en tid vært på jakt etter høyttalere og forsterker til hjemmekonovisning, men synes det er vanskelig å få gode og objektive innkjøpsråd hos de ulike forhandlerne av slikt utstyr. Jeg fikk råd om dette forumet, og skjønner at jeg kan få eksperthjelp her. Jeg trenger altså råd når jeg nå skal kjøpe et sourroundhøyttalersett og receiver, gitt følgende kriterier:

• Anlegget skal brukes i en kjellerstue, fortrinnsvis til filmfremvisning (projektor), men skal også være brukbart ved lytting til musikk av Pink Floyd-typen.
    • Jeg innser at jeg ikke vil bli fornøyd med en Elkjøp-variant til 990 kroner. Samtidig erkjenner jeg at jeg ikke har behov for å betale tusenvis av ekstra kroner for et anlegg som produserer frekvenser som jeg for lengst har sluttet å oppfatte.
    • Jeg innbiller meg at jeg skal klare å få tak i et anlegg (5.1 / 6.1? + receiver) jeg blir fornøyd med til under 10 000 kroner.

Er det noen som føler seg kallet til å komme med et forslag, helst så konkret som mulig.

På forhånd tusen takk for hjelpen!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    knivmaker.........?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Både Pioneer, Yamaha og Denon har mange fine varianter også i de lavere prisklasser: LINK til søk på receivere under 5000.- på AVnytt.

Som du ser er VSX-915 fra Pioneer veldig aktuell (ca. 3000), Yamaha RX-V457, 657 og 757 (32000-5000), Harman Kardon AVR-135 (ca. 5000) og Denon 1706/1906 og 2106 (3-4500).

Her er det egentlig bare å velge hvor mye du ønsker bruke på receiveren, det er som du ser mer enn nok av alternativer til under 5000 som på ingen måte heller er dårlige kandidater.

Når det gjelder høyttalere er det mye å velge mellom og ikke minst mye smak og behag. Hvis ikke størrelsen er veldig problem, tror jeg faktisk JBL kan levere noen greie varienter til en rimelig penge (Balboa tror jeg serien heter). Her er det imidlertid mange alternativ, og det er garantert flere enn meg som kan komme med innspill!

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i mange butikker og felles er at svarene vil variere kraftig fra butikk til butikk og selger til selger.

Forslag:
    http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=7563
    http://www.finn.no/finn/bap/object?f...tot=860&page=4
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...at=18&mypage=3

Bra høytale.
    Grei reciver.
    Dvd usikker.
    Budsjettsprekk ca.1000.-

Totalt et bra anlegg med godt potensiale i høytalerene.
    Kunne vært brukt mer penger på dvd/reciver.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •