Noen som har noe å si om stativhøyttalerne jeg nevner? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er en helt vanlig butikk, jeg vet ikke om de har forhandler i Bergen men du kan jo høre med de.

Man trenger aldri å kjenne en selger

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, man må bare ikke ta alt for god fisk!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del ikke kjøp de uhørt. Om du ikke trives med de kan det bli vanskelig å selge de da merket er ukjent i norden. Visonik har faktisk en høyttalertype som har solgt over 1 million eksemplarer, så det er en stor aktør vi snakker om her.

Byggefinishen på de er av en annen verden, den har ingen problemer med å tangere Sonus Faber på det punktet heller. I så måte lyver bildet. De må ses i real life.

Newcomer onkeljan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ae mk3?

hva med ae mk3?

http://www.elutstyr.no/product_info....roducts_id=138

test kommer i juniutgaven av lyd og bilde... råere høyttalere skal du lete lenge etter

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Sorry for at jeg "bjeffet" til deg g-h

VOFF :razz:

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De Visonikene så jo flotte ut på hjemmesiden, og hvis de er så bra som du sier Akto så er vel en lytt ikke til å komme utenom. Så jo ikke så tungrodde ut heller på specsa... Nokså sykt hva de får ut av monitorer nå til dags!

En annen lautsprecher som du kan lytte til er Dynaudio Focus 110, Audience serien er jo meget bra (har hørt 42), og Focus skal jo være enda bedre...

EDIT: Mye leifer idag.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært innom i Bergen (Musikk Magazinet?) og lyttet til Sonus Faber høyttalerne, begge på originalstativer. Alt var satt opp med Electrokompaniet fra CD-spiller til effekt. Derfor er det nok litt mer effekt enn hva jeg kommer til å fore høytalere med en stund fremover (om jeg får kjøpt meg noen da).

Først hørte jeg på Cremona Auditor på mitt vanlige lyttenivå (nabovennlig) og ble meget imponert. Lyden virket for meg til å være veldig "luftig" og ga inntrykk av at jeg satt i et stort bredt rom. Dette passet perfekt når blåserne kom inn på "Gate ved gåte" med Kari Bremnes.
    Etter å ha spilt litt forskjellige sanger beholdt jeg volumet og byttet over til Consertino Domus som er to hakk billigere. Her virket lydbildet mye smalere og lyden mer "ordinær" i forhold til Cremona. Domus var plassert ca 0.5m nærmere lytteposisjon og med ca 0.5m mindre avstand mellom høyttalerne. Kan dette ha skapt mye av forskjellene jeg hørte?

Desverre så hadde HFK hverken B&W 705 eller 805S inne så disse fikk jeg ikke hørt på. Men leken er herved startet :grin:

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du får muligheten bør du også ta en lytt til Polk Audio LSi9.

Selvfølgelig ikke nøytral anbefaling i og med at jeg har disse selv , men det hadde også vært interessant bare for å se hvordan du vurdere disse opp mot de andre du har lyttet til.

Men det er kanskje ingen forhandlere i Bergen som fører disse.
    Henholdsvis Tonart i Trondheim og Lyd og Bilde hjørnet i Olso har disse.

Bemerk at på veil prisen på så har LOBH et godt Finn tilbud.

Men dette blir kanskje for "smått" i forhold til Sonus-klassen ? ( pris og kvalitet står vel i et visst forhold får man anta...)

Uansett er dette etter min mening en svært livlig høyttaler som får igang rocke-foten og gjør det gøy å lytte, samtidig som den spiller nyansert og fint. Hører f.eks. tydelig forskjell på hvor hardt pianotangenter trykkes ned. Akustisk med gitar gjør den også suverent samtidig som den leverer trøkk så det holder til techno/pop/rock type musikk Den har etter min mening en behagelig diskant og best av alt en bass som gjør allround-egenskapene ekstremt bra. Mellomtonen ble vurdert en nyanse svakere enn diskant og bass i L&B testen, men jeg synes personlig at dette må være veldig marginalt. Den har nok også kommet seg endel nå i løpet av noen ukers spilling, så sammenhengen fra topp til bunn er veldig bra.

Rett og slett en høyttaler som det er veldig lett å like og som gir deg lyst til å lytte til all slags musikk. En bonus er at den sparker unna i hjemmekinoen også.

Den spiller også klart bedre enn tidligere høyttalere jeg har hatt: B&W 602 (ullen bass i sammenligning), Dali Concept 2 (slitsom diskant, manglende bass) og Tannoy mX2 (også god allrounder, men må se seg slått på alle punkt, skulle bare mangle utifra prisforskjell...) - og det er nakk om klasse-forskjell!

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Von Schweikert VR-1 (http://www.vonschweikert.com/vr1.html) er interessant, kan du ta kontakt med Roald Mikkelsen på 452 27 819 og høre om muligheter for demo. Det er mulig at han har andre alternativ også.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Kan det være at Visonik Concept 3 er solg ut og din browser leser cachen akto? Jeg får nemlig ikke listet den ved søk heller. Derimot så finner jeg Concept 5 og 7.

EDIT: Jeg fant, jeg fant, ved browsing av produkter.

EDIT2: 4500,- i tillegg for spesial finish. Det virket dyrt for meg :???:
    Fikk du noengang hørt disse visonik consept 3??

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, desverre fikk jeg ikke det.

Til slutt endte jeg derimot opp med en gammel drøm, B&W 805S (drømmen var N805 i sin tid). Sikkert dumt å ikke høre på så mye annet, men en lettvint løsning. Kjøpte dem uhørt og kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd. Bare jeg får litt mer kraft å drive dem med nå så ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, sikkert en fin høyttaler du endte opp med der! Hvordan er egentlig bassen på denne? Jeg leter etter nye høyttalere selv og B&W har jeg forløpig ikke fått hørt noe på, men denne virker interessant! Har hørt på noen forskjellige Ushere som forløpig er mine favoritter...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble egentlig overrasket over bassen i 805S. Hadde etter å lest spesifikasjonene forventet mindre. I tillegg gjør bassen mer av seg enn på Audiovector Mi1 Signatur som egentlig er det eneste referansepunktet jeg har med samme utstyr og rom.

Nå finner man garantert andre bedre alternativer der ute om man vil ha bass, men kan referere en venn som aldri har hørt "dyrere" stativhøyttalere før. Han trodde ikke stativhøyttalere kunne låte så stort og fyldig.

Om jeg ikke tar feil er det vel endel forskjell på lyden i Usher og B&W så du bør garantert høre om det er noe for deg før du går B&W veien. Det handler bare om preferanser

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •