B&W DM604 S3 eller DALI Concept 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Hvard16 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W DM604 S3 eller DALI Concept 10

Har for tiden ett CV anlegg(CERWIN-VEGA CLSC-12 og 15" CV sub i samme serie)
    Eg ønsker å oppgradere dette til litt meire kvalitets lyd. "mindre bass for penga"

Har ein NAD C372 forsterker som var planen å bruke videre, gir den forresten fra seg lyd av brukbar kvalitet?
    B&W DM604 S3/DALI Concept 10 god kombinasjon med NAD'en min?
    Har sett på B&W DM604 S3 og DALI Concept 10 og lurte på om dette er ett alternativ som anbefales, eventuelt andre forslag?? (rundt 10k maks)

Ka av desse to er det "beste valget"?
    Hører på forskjellig musikk; Metall, Rock, Jazz og Blues...eindel rolig musikk.
    Men MÅ kunne spille med litt trøkk. Trur det tilslutt blir ett 2.1 system, så lave frekvenser er ikkje ein nød, det ordner subben

Nybegynner på seksten år...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    subben blir forresten kansje XTZ 99W12 12" aktiv subwoofer
    omtale:

http://avforum.no/forum/tester-audio/30907-omtale-xtz-99w12-12-aktiv-subwoofer.html

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W er jo fine, men i prisleiet ville jeg heller sett på:

- JMlab Cobalt 816s (Fåes til god pris nå)
    - Dali Ikon 6
    - Triangle Altea (11900, men kan sikkert prutes litt)
    - Patos Lyric 402 (11900, men finnes mange Patos på bruktmarkedet)

Men vil du ha mye bass og trøkk så leverer nok Concept det også, kommer egentlig litt an på hva du er ute etter av lyd og hva du hører på, ser du skriver litt, og både JMlab og Patos har flott mellomtone og nerve i musikken.

XTZ'en kjenner jeg ikke, men har fått mye skryt her på nettet, men mange velger jo SVS istedet som koster rett over 5K. XTZ kommer vel på 4? XTZ'en er jo penere å se på ihvertfall.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de høyttalerene du har skrevet opp her så ville eg gått for B&W 604 S3.
    Men ville skjekket ut Dali Ikon serien framfor Concept.

Ellers er alle forslagene til Cybervision høyttalere du bør sjekke ut i denne prisklassen og ta deg en lytterunde så du kan gjør deg opp en mening om hva du selv liker best :wink:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av Concept 10 og 604s3 ville JEG gått for 604s3. Men Concept 10 trykker nok endel mer, og BW'ene må ha mye effekt og mye strømreserver for å få opp dB og dynamikk.

HAr du forsterker med STORE strømreserver er BW'ene et godt valg. Ikke at Concept 10 krever lite, men iforhold til 604 er forskjellen rimelig stor.

Men det handler endel om matching. Forsterker etc må matche høyttalere for at det blir bra.

Ser du har NAD 372, den er PERFEKT til 604s3. Grovkornete i toppen, men ellers veldig god (enormt stereobilde, trolig det breieste i klassa).

Alternativer:
    Infinity Beta 50 www.avhifi.no
    PSB Image T65 www.avhifi.no
    JBL E880 www.hificenter.no

Beste høyttaleren du kan handle til rundt 10k er nok uansett Patos Lyric 402, men da tror jeg forsterkern blir for dårlig (lydmessig..). Men du har også Patos Basic B-510 da, koster så si samme som Infinity (rundt 8000kr). Kjempe god høyttaler, spessielt siden du har så godt forsterker som du har! Rocker bedre enn Concept syns jeg .

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar folkens
    Må nesten sjå litt nærmare på dei nye forslagene.
    Hører at brukt er lurt, får vel mer for pengene og siden eg er på ett budsjett så er det et alternativ.
    Tar sikkert turen til hifiklubben for å høre litt...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forold til det gamle anlegget ditt er nok Dali den beste kompromissløsningen. Overgangen til B&W bli enorm. Dette er en mye mer klinisk og korrekt høyttaler. Ellers er jeg enig i at JmLab er et godt alternativ
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Concept og B&W er to vidt forskjellige type høytalere, dersom du er ute etter et godt lydbilde er det ingen tvil om at B&W leverer best med elektronikken du har i dag. Dersom du vil fortsette på ditt tidligere "CV-liv" er Concept en god løsning med mye trøkk, HFK har begge inne, så ta deg en lyttetur. Var innom Concept da jeg skulle handle også, men valget ble rimelig enkelt for mine ører. Forøvrig ville jeg vurdert Ikon serien, dersom du satser på et "musikalsk" anlegg.. 604 S3 har nok av bass med god elektronikk!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er vant til cv og vill ha den litt rocka lyden, tror jeg kanskje concept 10 er et bedre alternativ. Men 604 er kanon med skikkelig effekt Tror du gjør best i å høre på begge alternativene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •