pioneer vsx 1015 og... ikon 6?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pioneer vsx 1015 og... ikon 6?

er nummeret før jeg klikker nå. etter å ha ventet på kef iq5 i maple finish siden 2/12-05 og enda ingen konkret leveringsdato i sikte, så ser jeg meg om etter andre alternativer.
    har hørt dali ikon 6 (med thule forsterker) og den var imponerende, men kanskje på grensen til hard i lyden, (kan hende den ikke var innspilt enda?).
    tannoy sensys dc 2 er også imponerende, virker mer "rocka" enn ikon, og jeg liker varm lyd som f.eks i bw 603, men også luftigheten og bredden i ikon serien.
    er det andre alternativer som bør sjekkes ut? det skal brukes med en pioneer 1015 og budsjettet er inntil 10 000,- og det må også være en senterhøytaler tilgjengelig i samme serie siden jeg hovedsakelig skal bruke det til film.

regner man forresten 1015 som varm eller kald i lyden? lyd&bilde sa vel 915 var "varm som en vårdag", men jeg ser andre syns pioneer er kalde/lyse i lyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...bør vel ta med at jeg har en velodyne cht10 som skal ta seg av de nederste frekvensen og at stua er på 20 kvm.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisan!

I nevnte prisklasse er det jo knalltøff konkurranse. Ikon 6 har jeg selv hørt flere ganger, og er en knallhøyttaler til prisen, både i stereo og i fullt surround-oppsett. Kommer forøvrig med noen forslag som du kan snuse på :grin:

http://www.lydogbilde.no/index.php?c...1Z&testid=1776

http://www.monitoraudio.com/products...series/rs6.htm

http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=889

Good Luck :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for forslagene, monitor audio rs6 virker jo uhyre interressant!
    her skal det høres, ja. :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    takk for forslagene, monitor audio rs6 virker jo uhyre interressant!
    her skal det høres, ja. :grin:
    da har jeg fått lånt både cobalt 816 og m.a rs6 hjem. begge er splitter nye og uinnspilte, så jeg må ta avgjørelsen basert på hvordan de låter nå og ikke hvordan de kan låte i framtiden.
    men etter noen timers lytting har jeg funnet favoritten min, nemlig monitor audio rs6. i forhold til cobalt 816 lyder de tøffere og med mer pønsj i bassen, rockefoten kom mer umiddelbart fram med dem. 816 er muligens litt bedre på oppløsning, men rs6 gjør at jeg har lyst til å spille musikk og det er tross alt det viktigste. desverre er de meget avslørende på dårlige opptak, på "sound&vision" høres bowie ut som han synger med matpapir foran munnen, ble nesten irriterende å høre på.
    byggekvaliteten er overraskende bra også, det følger med solid fot med spikes og de er rettogslett meget pene.
    takk for tipset vetteman! :grin:

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På "sound&vision" høres bowie ut som han synger med matpapir foran munnen, ble nesten irriterende å høre på.
    Det er det eneste albumet han har spilt inn med den matpapir foran munnen. :lol:

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg fått lånt både cobalt 816 og m.a rs6 hjem. begge er splitter nye og uinnspilte, så jeg må ta avgjørelsen basert på hvordan de låter nå og ikke hvordan de kan låte i framtiden.
    men etter noen timers lytting har jeg funnet favoritten min, nemlig monitor audio rs6. i forhold til cobalt 816 lyder de tøffere og med mer pønsj i bassen, rockefoten kom mer umiddelbart fram med dem. 816 er muligens litt bedre på oppløsning, men rs6 gjør at jeg har lyst til å spille musikk og det er tross alt det viktigste. desverre er de meget avslørende på dårlige opptak, på "sound&vision" høres bowie ut som han synger med matpapir foran munnen, ble nesten irriterende å høre på.
    byggekvaliteten er overraskende bra også, det følger med solid fot med spikes og de er rettogslett meget pene.
    takk for tipset vetteman! :grin:
    Hehehe, bare hyggelig du! Du skal nok se at de "løsner" ennå mer når du får
    de skikkelig innspilt. Bakhøyttalerne mine ble vanvittig mye bedre etter en 30-40 timer, da begynte de virkelig å spille bra.
    Så du har nok mange hyggelige stunder foran deg. Hyggelig at du testet ut tipset mitt :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •