Hva skal jeg velge..??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Hva skal jeg velge..??

Jeg har funnet ut at jeg MÅ!! ha meg en sub etterhvert. Men hva slags..?? Har sett litt på XTZ og SVS, så det står litt mellom dem men er det noen som har noe spennende forslag??

Kan gjerne komme med andre, men jeg tenkte i prisklasse 3-4500 kr. Så jeg må spare litt først, hehe.
    For jeg får nok ikke kjøpt nå med en gang. Så jeg lurer på om noen har SVS 10" kassesuben? eller XTZ 12" husker ikke helt navnet på dem men, for de ser lovende ut. Suben skal brukes til film OG musikk, og skal helst tåle og dunke litt i fra seg. ; ) :grin:

Newcomer ZyNc sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke så my erfaring om svs og xtz. Men har hørt at svs skal være noen beist :wink:

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandlien
    og skal helst tåle og dunke litt i fra seg. ; ) :grin:
    svs

har ikke hørt XTZ subben men har lest endel om den her på forumet, og den SVS subben er det sikkert 100 sider om. SVS`n vet jeg er bra og XTZ skal visstnok være klallgod til prisen. skal vel ikke se bort ifra at svs`n er bedre, men den er også noe dyrere.

her er noen nyttige tråder til deg:

xtz: http://avforum.no/forum/showthread.p...highlight=xtz0

Svs: http://avforum.no/forum/showthread.p...highlight=pb10

lykke til!

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ har jeg aldri hørt på, men har hatt SVS PB-10 ISD selv og den trykker bra til musikk og enda bedre til film. Har hatt 2 fester med den, hvor den har fått skikkelig juling og den har vært like fin dagen etter Så dette er nok subben om den skal være våken dagen etter en fest.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du råd og plass til svs, ville jeg nok gått for den
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt over finnes det masse info om disse to subene. Skulle jeg tørre å komme med min (og veldig mange andres) oppfatning, så må jeg nok si at som allround-sub gruser PB10 det meste i sin prisklasse. Ville nok vurdert å spare til jeg hadde 5500,- og fått en PB10 levert på døra. Lykke til med kjøpet :grin:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du XTZ blir du sikkert fornøyd, for det høres ut som om du ikke har erfaring med hva en sub gjør for lydbildet. XTZ gir et hørbart tilskudd til det eksisterende lydbildet.

På den annen side; dersom du kjøper denne og etter hvert får hørt på andre suber, ikke minst SVS - da vil du ganske sikkert smertelig angre på at du ikke gikk litt opp i pris og kjøpte en marginalt dyrere sub.

Ja, det er SVS PB10-ISD jeg snakker om. Med denne i hus skal du legge på ganske mange tusen før du ønsker å kaste SVS ut av huset.

Skjønt kaste... - det blir vel ikke akkurat lett, for de er ganske store og veier litt. Her er heldigvis PB10 en lettvekter i så måte!

Du finner mange tester og brukererfaringer i dette forumet når det gjelder XTZ til omlag 4.200,- og SVS til 5.500,- (begge inkl. frakt/mva/toll).

Lykke til! :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •