basselement som romperister! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men når du så på film det var vel ikke sånn at du hørte blafring? Det satt vel bare sofaen og deg i bevegelse?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    ............Det satt vel bare sofaen og deg i bevegelse?
    JA! :grin:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det her skal virkelig testes her hjemme også. Hvis det er noen forslag du har Flageborg er det bare å sende en PM ... Jeg tenkte litt på en billig Zachry PA effekt til 2800kr som jeg så pluss et Eminence kappa 18" element, hvordan tror du det ville fungere?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det var en so nevnte den aktive subforsterkeren til proson, kan du koble 3 av de sammen med f.esk 3x12 tommer eller 3x15 tommers basser? Det virka jo som en god ide, å skru tre sånne under sofaen en under hvert sofasete

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    INGENTING overlates til tilfeldighetene.................;-)

Det er kanskje derfor det spiller så bra også?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et bilde som viser prinsippet i praksis :grin:

Newcomer opus sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slag egenskaper på høyttalerne skal man se etter?Kan feks.Dynabel db12 brukes (2 stk)evt med Hypex ds 1.2?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Her er et bilde som viser prinsippet i praksis :grin:

Stilig Flageborg, her fikk jeg en ide, men jeg tror jeg må lage senkning i plata for det er ikke så stor plass under sofaputene og bassen. Hvordan lager du senkning i plata skikkelig?

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å svare på hvordan man lager forsenkning i plata, onkelen min gjorde det for meg, han har eget verksted.. Brukte en dings som jeg ikke aner hva heter som du freste ned i plata med, så hadde den en stang ut på siden hvor du justerte avstand fra senterpunkt i hullet. dette må selvfølgelig gjøres før du lager hull, selve hullet lager du senere på samme måte bare at du da freser helt gjennom plata...

Sikkert noen andre her som kan fortelle hva denne vidundermaskinen heter, eller komme med annet forslag til hvordan man lager forsenkning:wink:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker super kalle ... Kan sikkert finne det ut, er jo flere jeg kjenner som er snekker...Jeg skal bruke 2xPeerless XLS 12" basser som jeg skal ha under sofaen pluss 2xProson PA 150 en til hvert element,, tror det kommer til å riste meg godt

Hvordan går det med ditt element da,, det er liv i deg fortsatt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av super_kalle2
    For å svare på hvordan man lager forsenkning i plata, onkelen min gjorde det for meg, han har eget verksted.. Brukte en dings som jeg ikke aner hva heter som du freste ned i plata med, så hadde den en stang ut på siden hvor du justerte avstand fra senterpunkt i hullet. dette må selvfølgelig gjøres før du lager hull, selve hullet lager du senere på samme måte bare at du da freser helt gjennom plata...

Sikkert noen andre her som kan fortelle hva denne vidundermaskinen heter, eller komme med annet forslag til hvordan man lager forsenkning:wink:

Det heter en Håndoverfres, mest sansynelig, i tilegg har han et sirkelanlegg til den tenker jeg.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du om det er et vanelig verktøy eller er det ikke mange som har det? Er det mulig og få kjøpt for en billig penge eller koster det en del?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en del her inne som har iallefall,
    http://www.clasohlson.no/shop/store/...68199248666240 finnes i forskjellige prisklasser.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahhh,, takker.. Men jeg har ikke Clas Ohlson så nerme her, det nermeste jeg kommer er biltema.. Men det er jo netthandel da,, syntes foresten den der til 399kr virka greit,, det var jo en til 1399 der også da,, men jeg tror ikke jeg trenger så dyr,, skal jo ikke bruke det her hver dag.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av opus
    Hva slag egenskaper på høyttalerne skal man se etter?Kan feks.Dynabel db12 brukes (2 stk)evt med Hypex ds 1.2?
    Jeg er også nysgjerrig på dette - spesielt siden dB12 kan kjøpes i en særs rimelig 4-pack. Hvilke elementer har du brukt flageborg? Gjort deg noen mening om hvilke parametre som er viktige?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Jeg er også nysgjerrig på dette - spesielt siden dB12 kan kjøpes i en særs rimelig 4-pack. Hvilke elementer har du brukt flageborg? Gjort deg noen mening om hvilke parametre som er viktige?
    I min signatur ser du nederst hvilke elementer jeg har i sofa'n, unntagen 2 stk. CV 18" som stod i front.

Du bør bruke minimum 22mm spon, og feste i minst 3 sider av rammeverket under sofa'n. Hvis jeg skulle brukt 4 stk. 12" ville jeg montert 2 stk. i hvert sete, i min sofa. Kalibrering er utført med RadioShack og Behringer DSP1124P fra www.lsound.no

Ellers driver jeg 4 stk. 15" og 1 stk. 18" med 2 stk. NAD 2400 effekter. Brokoblet og elementene i serie, parvis.

Newcomer hitme357 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

21,4" bass

"rumperistern min på 21,4" sørger for at det ikke er ett eneste innsekt rundt huset mitt;-)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen må forklare meg hvorfor dette fungerer så bra. Alle elementer jeg har startet opp som ikke står i kasse har bare stått å plafret i lufta uten å lage verken lyd eller vibrasjoner. Samt at toleransen er lik null pga ingen motstand fra kassa, så om man ikke er forsiktig svinger den seg ihjel selv på lave volum.

Det er jo meget få bassere som er beregnet for å spille med åpen baffel..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elementet flytter jo luft selvom ikke den lager lyd, det er vel det som er hele poenget med det her, den skal sette ting i bevegelse ikke lage lyd, alle som har prøvd det her roper jo bare hurra over resultatet. så da må det jo ha en hennsikt... Husker år jeg var på hørten messa i fjor så hadde electrokompaniet et oppsett med Martin Logan høytalere og basstorn som stod montert i baffel. Dette spilte jo forykende bra og blafra ikke, bortsett fra liten sweetspot som det er på elektrostater var det meget bra. Det må jo funke når f.eks Flageborg har 7 stk i sofaen å har brokobla NAD effekter til å drive de,,, tror ikke han hadde brukt tid og penger på det hvis det ikke hadde hatt noen effekt Men hvorfor ikke bare prøve?

Men elementet får kansje motstand fra sofaen, ikke vet jeg...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har et Jamo Power 15" element som bare ligger å samler støv. Så jeg har ingenting å tape på å prøve det. Men er bare bekymret for å kjøre det ihjel da det blir vrient å høre om det vrenger eller slår for langt og det er i min oppfatning noe som lett kan skje med åpen baffel..

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •