Valg av høytalere til NAD T753v2!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av høytalere til NAD T753v2!

Hei

Har nettopp kjøpt meg ein ny NAD T753v2, fant fort ut at mine gamle høgtalere måtte byttest ut.

Men så er spørsmålet, hva høytalere skal eg velge? Høytalerne skal i hovudsak brukest til hjemmekino ilag med projektor. Har lyst på noen høytalere som har litt bass uansett om eg skal bruke sub. Har tenkt å legge meg på omlag 7000-8000 for gulvstående fronthøytalere brukt eller nytt.

Har sett litt på følgene merker og modeler, noen som har noe erfaringer angåandes mine kriterier?

Proson Reality 63 mk2
    Dali concept 8
    Dali Blue 8008
    B&W 604 s3 "brukt"
    JBL NORTHRIDGE E-90

Lurer også på kva NADèn greier å takle? Er det nødvendigt med eit effektrinn til? Isåfall noen som veit om ein billig men bra "måter" å gjøre dette på? Eventuelt noen gode monoblokker for ikkje ein alt for stor peng?

Mvh

Per D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD'en takler ikke BW 604s3 iallefall. Enkelt og greit. E-90 er en grei høyttaler, men den blir nok også i største laget.

Kjøper du derimot en NAD 272 effektforsterker i tillegg, så kan du handle hvilke som helst av de modellene du snakker om.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så alltså ved å investere i 1 stk NAD C272 så kan eg bruke den til å drive begge fronthøytalerene? Eller trenger eg 2 stk NAD C 272 for å gjøre noe slikt?

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C272 er på 2*150 watt. Du trenger ikke 2 stk for å drive begge fronthøytalerne. T753'en kan du bruke til å driver senter og bakhøytalere.

Ellers må jeg bare si at jeg syntes at kombinasjonen NAD og Dali er meget bra. Har kjørt dette (som stereo) i mange år nå og er meget fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om eg bruker NAD T753v2 til center og bakhøytalerene og har ein NAD C272 til fronthøytalerene, kan eg bi-ampe frontene mine da? Ved å bruke det gjenstående effektforsterkerene i reciveren til for eksempel mellomtonenen eventuelt diskant og la NAD C272 styre bassene?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må du kjøpe nytt?

Ser det er hjemmekino som er hovedgreia de, da må vel Klipsch RF-35 være et røverkjøp nå om dagen!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aqeer
    Om eg bruker NAD T753v2 til center og bakhøytalerene og har ein NAD C272 til fronthøytalerene, kan eg bi-ampe frontene mine da? Ved å bruke det gjenstående effektforsterkerene i reciveren til for eksempel mellomtonenen eventuelt diskant og la NAD C272 styre bassene?
    Har c272 volume justering?

Om den mot formodning skulle ha det så ville jeg alikevell brukt c272 på "hele" høytaleren...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett litt på Klipsch, og Klipsch RF-35, men har hørt litt angåandes at disse er litt bassfattige. har du noe formening? Nye koster vel Klipsch RF-35 10000,- omlag?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali - suite 2.8 er også verdt en lytt 8 000,- nye på hi fi klubben

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett litt på Klipsch, og Klipsch RF-35, men har hørt litt angåandes at disse er litt bassfattige. har du noe formening? Nye koster vel Klipsch RF-35 10000,- omlag?
    RF35 er ikke noen bassmonstere om det er det du er ute etter.
    Lengesiden jeg har hørt på rf35 nå, og sist jeg hørte var det vel sammen med en sub så det kan jeg ikke svare direkte på. På en annen side har jeg selv RF5, disse opplever jeg absoulutt ikke som bassfattige, faktisk så får velodyne subben min ofte stå i fred (kanskje litt for ofte)

RF35 går for veil. 10k nå, dvs at det er mulig å prute disse ned et par lapper..
    RF35 er en hel konge kinohøytaler, kan ikke se noen andre høytalere i prisklassen som har sjangs til å konkurere på ren kinolyd, har du ikke opplevd klipsch på kino så burde du virklig dra et sted å få testet dette ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår, dette er mye kinolyd for pengene alltså, er det derimot bra til musikk? Trenger eg da ein NAD C272 til å drive dem sammen med NAD T753èn? Tenker på rf-35, tenkt å handle inn ein SVS 12 plus seinere også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg personlig ville gått for Dali Consept 8
    Men jeg bruker å bestemme meg for Høytalerene før signal kilden jeg da :razz:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår, dette er mye kinolyd for pengene alltså, er det derimot bra til musikk? Trenger eg da ein NAD C272 til å drive dem sammen med NAD T753èn? Tenker på rf-35, tenkt å handle inn ein SVS 12 plus seinere også.

RF35 klarer seg bra til musikk også, dette er dog en veldig smaksak...
    Det som er helt sikkert er at Klipsch trenger en god match for å beherske toppen til musikk lytting. Selv er jeg lykkelig med RF5 til musikk...

Har aldri hørt NAD på Klipsch før, om NAD´er er spiss i toppen blir det nok litt for mye på klipschene til musikk, men helt konge på film!
    Det med spiss topp er forøverig en smaksak da jeg har sett andre på forumet her være overlykklige med h\k på klipsch til musikk, det er noe jeg ikke syns høres bra ut. Vil på det sterkeste anbefale deg og ta med deg reciveren din til en butikk som selger Klipsch å teste det ut. Det er VELDIG viktig at du tester dette på et ferdig innspilt par da det er natt og dag for lyden!

Klipsch er også veldig lettdrevene, en av de mest lettdrevene høytalerne i dette prisleie, du -trenger- derfor ingen effektforsterker med det første, men klart det er godt med skikkelig effekt!
    Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ike si at valget har blitt noe lettere. Men klipsche virker som noen veldi gode høytalere, men at de ike fungere så bra med musikk sammen med naden var da meget negativt, for alt i verden så ønsker eg ikkje noen lyse/høge mellomtoner.

Har lest uturli mykje bra om Proson Reality 63mk2, men det virker som om ingen her inne har noen erfaringer med disse?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt over så er DAli Suite 2.8 en veldig bra høyttaler, men parret med NAD blir det veldig varm lyd synes jeg i alle fall. Har hørt den med NAD T763. Du bør også sjekke ut PSB T65 som også er veldig bra til prisen. Passer veldig godt til hjemmekino. Du må teste for å finne hvilken type lyd du liker og så kjøpe høyttalere etter det.

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er jo fan av Dali Cencept jeg da, så hadde jeg vert deg så hadde jeg valg Dali Cencept 8. Men uansett hvilke høyttalere du velger så tror jeg nok NAD'en vil drive dem meget bra, NAD'en har ett innebygget system som gjør slik at den tilpasser seg høyttalerne den skal drive, for at du skal få opptimal ytelse av høyttalerne. Vet ikke helt hvordan dette funker, men jeg har bestilt en NAD T753 jeg også, så jeg kan skrive hva jeg synes når den er i hus. Lykke til med høyttaler valg

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver at du skal bruke rundt 7k -8k på fronter, du vil ha bra med bass og du skal bruke dem i hjemmekino. CLSC-215 har BRA med bass og koster 8k. Mange rakker ned på lydkvaliteten til CV, det skjønner jeg ikke noe av, synes det er skikkelig god lyd i Classic fra CV jeg. Men uansett så trenger du ikke helt super kvalitet når du skal se på film, når du hører Delta Force fyrer av skudd i filmen Black Hawk Down så bryr du deg ikke om det er UTROLIG bra kvalitet på skuddet , men det er gøy når det skikkelig dundrer i eksplosjonene. Det er skikkelig kino som CV leverer Bare ett tips

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reVo
    Du skriver at du skal bruke rundt 7k -8k på fronter, du vil ha bra med bass og du skal bruke dem i hjemmekino. CLSC-215 har BRA med bass og koster 8k. Mange rakker ned på lydkvaliteten til CV, det skjønner jeg ikke noe av, synes det er skikkelig god lyd i Classic fra CV jeg. Men uansett så trenger du ikke helt super kvalitet når du skal se på film, når du hører Delta Force fyrer av skudd i filmen Black Hawk Down så bryr du deg ikke om det er UTROLIG bra kvalitet på skuddet , men det er gøy når det skikkelig dundrer i eksplosjonene. Det er skikkelig kino som CV leverer Bare ett tips
    hmmm...men det er jo greit å ha best mulig kvalitet når man spiller musikk... forøvrig øker det jo filmopplevelsen med god lyd der også!

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    hmmm...men det er jo greit å ha best mulig kvalitet når man spiller musikk... forøvrig øker det jo filmopplevelsen med god lyd der også!
    Sant det, men for meg er det ihvertfall MER en nok kvalitet på lyden i CV. CV har helt grei kvalitet på ett lavt nivå, men nivået på lydkvaliteten synker ikke så mye selv om du skrur opp og spiller skikkelig høyt.

Ja filmopplevelsen øker sikkert ved kjempe kvalitet, men jeg tror nok du vil more deg mer med SKIKKELIGE eksplosjoner en bra klang i stemmer.

Men det er jo opp til kjøper og avgjøre

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Suite! Mange av de andre du nevner har digre og tunge elementer, og forsterkeren er jo ikke kjempestor. Dessuten låter Suiten mye bedre oppover enn både nevnte Dalier, JBL og Proson. 604 er som sagt diger, og sammenligner man 603 med 2.8 blir det vel mer smak og behag. Jeg ville valgt Dali. Dropp monoblokkene og spar opp til en sub.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •