Hvike høyttalere? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er viktig med godt tverrsnitt i kablene. Biltema selger kurante kobberkabler for en billig penge. 2,5 mm2 er fin tykkelse.

Signalkabler finnes det mange av, og avhenger jo hvor mye du vil legge i en. Jeg har personlig bestilt med noen nye kabler fra Kina. Xindak FA-1 som har fått mye skryt på forumer rundt om. 99 dollar på nysound.com og med en kurs på ca 6.5 blir jo det 643 + frakt.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som jeg ser så koster proac d15 over dobbelt så mye som rf35. de har også 2 6" mot rf35 sine 4 8".
    at proac låter bedre burde ikke overraske

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker 4mm2 fra Biltema og savner ikke noe som helst i lyden. Skrur dem rett i terminalene. Jeg må bare etterstramme litt til å begynne med. Til subben kjøpte jeg RCA av den rimlige sorten på Clas Ohlson. Kjøpte optisk kabel på samme sted til overføring av lyd fra DVD-spiller.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del klarer meg som sagt med Biltema ledninger til HT, men til signal så synes jeg personlig at det faktisk er en del forskjell på kabler, spesielt mellom uskjermet og skjermet. Lengden spiller også inn samt hvordan den ligger i forhold til andre kabler... Jeg ville kosta på meg litt greie kabler når jeg først har HT som koster nesten 15 tusen fullpris, men det er jo opptil kjøper her.

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Focal JMLab Cobalt 816S

Hei Antonx,

Kult å lese denne tråden. Startet en ikke så altfor ulik tråd (http://avforum.no/forum/h-yttalere/34117-focal-jmlab-cobalt-vs-system-audio.html) for noen uker siden. Men mitt valg sto kun mellom SA og Focal JMLab. Jeg står fremdeles på stedet hvil, men heller nok mot Focal JMLab. Hadde de for øvrig på prøve en ukes tid og fikk et meget godt inntrykk. Følger tråden videre dersom du fortsetter å legge ut erfaringene med disse ht.

Jeg har for øvrig en Onkyo 602E reciver som jeg testet ht med. Vurderer å bytte til Yamaha 2600. Hadde jeg hatt råd ville valget blitt en Primare SPA21. Syntes designet på denne er helt overlegent og den leverer varene også har jeg hørt :-P

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Focal JMLab Cobalt 8316S VS. System Audio 1550

Legger ut noen bilder jeg tok når jeg hadde 816S på prøve. 1550'ene har jeg fra før og skal byttes inn med enten 816S eller 1750. Bildene er tatt med mobilkamera, derfor den dårlige kvaliteten. Syntes SA'ene er estetisk utrolig pene, mens det er litt mer "kjøtt" i Cobalt'ene.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT: El Oso - Style finish på 816?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    OT: El Oso - Style finish på 816?
    Det er "Style" finish. Type maple med grå front. Hvilken har du bestilt?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig at du har testet nettopp disse mot hverandre. Det er det jeg skulle gjerne har gjort også. Kan du ikke fortelle mere om forskjellen på dem?
    Jeg synes når jeg hører nå i morges at det låter på en måte litt lyst og spisst(?) Men det har jeg blitt advart mot nå når de ikke er innspilte.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde akkurat det samme. Bassen kommer til de grader etter 100 timer. Jeg sammenlignet med SA1550, og jeg mener de ikke kan måle seg mot bassen i 816 S. Jeg mener og at diskanten er bedre på 816 S. 1550 ble litt spinkel i toppen synes jeg. Mellomtonen og den øvre bassen satt riktignok veldig bra i 1550, men jeg mente i alle fall at 816 S ble riktig for meg.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Style har jeg bestilt...jeg trodde den var lysere, men bare flott at den er litt mørk, suben er nemlig Calvados...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg opplevde akkurat det samme. Bassen kommer til de grader etter 100 timer. Jeg sammenlignet med SA1550, og jeg mener de ikke kan måle seg mot bassen i 816 S. Jeg mener og at diskanten er bedre på 816 S. 1550 ble litt spinkel i toppen synes jeg. Mellomtonen og den øvre bassen satt riktignok veldig bra i 1550, men jeg mente i alle fall at 816 S ble riktig for meg.
    Ut fra mine små erfaringer fra disse, er jeg enig med pnerbye. Men det skal visstnok være en markant forskjell på SA 1550 og 1750. Kabinettene er like med unntak av at 1750 er stivet opp med en plate i front. Men elementene skal være en klasse opp.

Liker veldig godt lyden og den stramme bassen i 1750, men liker nok dybden og helheten bedre i Cobalten. Vanskelig valg!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Ut fra mine små erfaringer fra disse, er jeg enig med pnerbye. Men det skal visstnok være en markant forskjell på SA 1550 og 1750. Kabinettene er like med unntak av at 1750 er stivet opp med en plate i front. Men elementene skal være en klasse opp.

Liker veldig godt lyden og den stramme bassen i 1750, men liker nok dybden og helheten bedre i Cobalten. Vanskelig valg!
    Valget falt på....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cobalt.......?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Cobalt.......?
    Jepp! Som i signaturen :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei mener du att System Audio 1750 har mer bass en Klipsh da tror jeg ikke du hørte godt nokk etter

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •