SVS slipper ny Plus, 12.3 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 101
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    SVS kommer med en liten sub. Ron skrev litt om den på et annet forum i går. Den kommer til å hete SB12Plus, og den vil også bruke 12.3 elementet.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo nesten gratis å oppgradere til den prisen lsound skal ha, spesielt hvis man for solgt det gamle elementet for et noen hundrelapper..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke bare gratis, du kan selge det gamle elementet for mere enn det nye koster. Prisen for det nye er jo selvkost, altså det det koster SVS uten at hverken SVS, eller Lsound tjener en krone på det. Så de som kjøper de 12.2 Plusene som selges ut nå kan gjøre god butikk om de samtidig bestiller et 12.3 element, og selger det gamle.

Først er det 625kr i avslag, også kommer gevinsten av salget av 12.2 elementet i tillegg. Resultatet blir en meget billig 12.3 Plus for de som gidder å bruke en halvtime i selskap med en skrutrekker

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg (og sikkert andre) kjøper gjerne 2 stk 12.2 for prisen det koster å oppgrader til 12.3.
    Med andre ord, ingen utgift for Plus eiere å oppgradere til 12.3.
    Så Plus eiere, det er bare å bestille!

HT

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Granted!
    Og jeg var vel kanskje den som var først ute med fiskestanga, men forespurte nok i litt mer kryptiske vendinger i innlegget litt høyere opp i tråden.
    Forhørte meg i sin tid hos Lsound mtp kjøp av et element, men fikk et høflig nei til det. Greit nok!
    Men nå ser det jo allikevel ut til at disse elementene blir tilgjengelige, som second-hand.
    Så bytt ivei, lykkelige SVS-eiere!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tåler det nye elementet mer bare, eller er det "bedre" lydmessig? ik helt skjønt dette jeg. hehe. har en 12 plus/2. Eller er det for at da er hele subn SVS?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor omfattende er en slik oppgradering? Hva må en beregne av kunnskap og tid til noe slikt - for ikke å snakke om bannskap?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke tenke meg at man behøver voldsomt mye kunnskap for å skifte et høyttalerelement.
    Tror du vil komme greit i mål med en loddebolt + tinn (regner med at de interne kablene er loddet til fast til terminalene på elementet?), og en stjernetrekker eller en passende unbrakonøkkel, / alternativt en torx-nøkkel.
    Sistnevnte tre varianter som forslag, da jeg ikke vet hvordan elementet er festet i kassen.
    I utgangspunktet skal dette dermed være en ganske enkel og grei sak!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser på bildet så er det bare å "trykke på en knapp" for å få av ledningene. Den største feilen man kan gjøre her, er å koble på feil ledninger. Man må sikkert ha et skrujern eller bitsett også.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er minst 3 ting som det kan lønne seg å vie litt oppmerksomhet

1 Legg en hånd i mellom skrutrekkeren og surrounden. Hvis skrutrekkeren da glipper slipper du for at det blir et hull i surrounden/elementet

2 Vær forsiktig når du løsner den siste skruen, elementet veier en del og gjør vondt å få på føtterne, eller så kan ledningene i verste fall rive løs lodninger

2 Ikke hold på aluminiumsdelen av elementet, det kan bli deformert.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som har Plus/2: Elementene er 'krysskoblet', så det kan lønne seg å merke ledningene når du tar ut hvert element, så du er helt sikker på at du kobler riktig etterpå igjen (det går bl.a. én ledning fra + på det ene elementet til minus på det andre).
    Ledningene er forresten ikke loddet på originalt, men festet med gule "Biltema-spader".

For de som har vanlig matt svart utseende på suben skal vel prosessen gå greit uansett, men for oss som har pianolakk kan det lønne seg å bruke den duken som fulgte med og legge den under suben, og kanskje bruke hvite stoffhansker mens man jobber med den.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Biltema-spader" bør man vel i det lengste unngå?
    Etter mitt skjønn vil de aldri kunne måle seg med en (godt utført) loddeforbindelse, ikke minst i en sub.
    Mulig jeg "taler Roma (SVS) midt imot" nå, men våger uansett påstanden! :-)

Btw; Noen som er klar for å bytte sitt / sine elementer? Jeg er i alle fall moden for et kjøp av de gamle.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    "Biltema-spader" bør man vel i det lengste unngå?
    Etter mitt skjønn vil de aldri kunne måle seg med en (godt utført) loddeforbindelse, ikke minst i en sub.
    Mulig jeg "taler Roma (SVS) midt imot" nå, men våger uansett påstanden! :-)

Btw; Noen som er klar for å bytte sitt / sine elementer? Jeg er i alle fall moden for et kjøp av de gamle.
    Sist jeg var inne i suben, fjernet jeg spadene ("Biltema" var litt teit sagt: helt vanlige elektrikerspader i type gul er vel mer korrekt) og loddet fast kablene til terminalene. På de nye kommer jeg nok til å stole på festemetoden som er der, istedenfor å lodde. Har forresten allerede kjøpt to nye elementer, så dersom det er greit for SVS/LSound, ligger nok de gamle ute for salg om en stund (please, ingen PM før den tid...). Lurer dog litt på om de kommer til å gjøre om på beslutningen om å la folk beholde de gamle elementene, når de dukker opp på bruktmarkedet etterhvert? Men de må vel ha tenkt at det ville komme til å skje.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er selvfølgelig opp til enhver hva slags kobling man vil velge, men personlig holder jeg en knapp på en loddet forbindelse.

Av tidligere erfaring vet jeg at LSound ikke selger SVS-elementene separat, og har forståelse for det.
    Derimot har jeg vanskelig for å tro at de kan "regjere" over sine kunder, i den forstand som at de vil nekte disse å selge de gamle utskiftede elementene?

De har jo tross alt ikke forlangt de gamle elementene i retur, og dermed åpnes det jo for et videresalg av disse. :wink:
    Og jeg har jo forlengst avslørt at jeg i så måte er en potensiell kunde......

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hørtes ut som et bra tilbud dette, særlig siden jeg ikke har dB12.2 elementet engang. Sitter her med det originale dB12.1 elementet jeg i en PC+ 25-31 jeg kjøpte i tidlig 2004, før hele SVS hysteriet startet i norge.
    Er kanskje ikke så mange som har det her siden det ble bytta ut seint i 2004 en gang?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor store er egentlig forventningene til denne oppgraderinga? Vil det være verdt det? Tviler vel på at det vil bli en "wow"-opplevelse, eller...? Pluss/2 er jo konge slik den er :smile:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror egentelig ikke det blir 'hørbart', men bytter for å ha det nyeste, pluss at den eneste "innvendingen" jeg har hatt mot 12.2 elementet har vært terminalene og chassiet, og begge de er jo nå forbedret veldig, så den forbedringen vil jeg gjerne ha, selv om det ikke nødvendigvis blir hørbar forskjell.

Det nye elementet skal visstnok spille ca. 2dB høyere enn det gamle da, og har en samlet nominell Ohm på 7,7 mot det gamle 8 (tror det var det), så det blir en litt annen last for forsterkeren.

Og noen som har sammenlignet direkte, sier at det nye er mer musikalsk, til tross for at det også innehar de gode filmegenskapene til 12.2. Men det kan jo hende det nye elementet ikke var innspillt, og derfor var litt 'hardere' enn det gamle, og at det derfor hørtes litt 'kjappere' ut. Kven kveit, sa mannen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende blir det i allefall. Håper de som får testa dette slenger ut en liten info om opplevelsene. For min egen del fikk jeg min Pluss/2 for kun noen dager siden - så jeg har jo ikke akkurat fått slitt ut "de gamle" elementene ennå Kan jo hende noen er interessert i å kjøpe de som nå står i dersom jeg velger å gjøre denne oppgraderinga...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forventer heller ikke de store forskjellene, men tilbudsprisen gjør at oppgraderingen er gratis, så jeg ser heller ikke noen grunn til å la være.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel faktisk noen hundrelapper å tjene på denne oppgraderinga. Må være lett å selge for 1000.- pr. stk.

2 stk. av disse, den største Keigaen og noen timer i garasjen så har man en DIY "SVS" til ca. 8k.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •