Dynamisk Ht ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41

Tråd: Dynamisk Ht ?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har testet det, og det er helt uproblematisk. Sjelden man sliter med for mye effekt uansett egentlig.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er visten med så mange watt på Klipsch?

Kjøp heller en god 20-30 watter.

Lyric selger noen Cary 20 watts monoblokker for omtrent 15000 for tiden. Det er halv pris. Der har du mer enn nok effekt og du får sikkert en lydkvalitet som gåt rotel en høy gand.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    hmmm, tror RF35 vil ta kvelden med et par oberon 6.1 ^^
    Hva med Electrocompaniet AW 120 ? Primare har jo en 5 kanalers som ser spennende ut..

Electrocompaniet kan jeg selv anbefale (det er dog uten å ha hørt MA på Klipsch). Valget mitt falt på Electrocompaniet på RF5, kjører da aw100dmb som peaker 10amp mindre en aw120, den har stålkontroll på Klipschene og gir et behaglig lydbilde (sammen med ec 4.7). Volume er i allefall ikke noe problemt, de spille langt høyere en det jeg hører frivillig på!

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt mange pros & cons på om man burde ha mye watt til klipsch eller ikke, hvilken Cary modell snakker du om Alshus? er det 2 monoblokker til den prisen? Har aldri Hørt på Cary, så hvordan er lydsignaturen på disse?
    Er vel en idè og bytte ut alle kanalene med blokker sånn ettervært, disse Cary blokkene blir vel svindyre ettervært da ^^

Og er det store lydmessige forskjeller på oberon modellene? om man går for den mellomste modellen feks? frister med så gode priser..

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Electrocompaniet kan jeg selv anbefale (det er dog uten å ha hørt MA på Klipsch). Valget mitt falt på Electrocompaniet på RF5, kjører da aw100dmb som peaker 10amp mindre en aw120, den har stålkontroll på Klipschene og gir et behaglig lydbilde (sammen med ec 4.7). Volume er i allefall ikke noe problemt, de spille langt høyere en det jeg hører frivillig på!
    Jeg kunne absolutt tenke meg et mer behagelig lydbilde en det jeg har nå, men likevel så dynamisk som mulig.. synd monoblokkene til EC er så dyre, det holder sikkert i realiteten sikker masse med en EC AW70 også.. Hvor har de AW100 ? ser den ikke på dynabel..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aw100 er forgjengern til aw120, fåes brukte for en meget rimlig penge
    De siste som ble laget (med den pene fronten med gullghåndtak) blir solgt for en 5-6000.-

En annenting som er positivt med EC er at du får oppgradert de med den "siste teknologien" for en rimlig penge

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de 600wattene kan du sende tilbake til kraftselskapet. perler for svin

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jah.. derfor jeg snuser litt på den mellomste modellen einis

Men AW120 de selger på Dynabel har vel den siste teknologien regner jeg med?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men AW120 de selger på Dynabel har vel den siste teknologien regner jeg med?
    Det vil jeg jo tru, kan jo uansett sende en mail til EC å høre, meget hygglige og behjelplige folk som jobber der!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp den minste du. garantert mer enn nok.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener du minste av EC eller Oberon ? dvs 70W mot 130W , ikke at disse tallene betyr så mye, lydsignatur er det ikke mange som har sagt så mye om, er vel ikke kun mengde watt som avgjør dynamikken? H/K har jo dynamikk så det holder, men de har desverre ikke så mange andre kvaliteter spør du meg..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke heng deg så mye opp i watt. Fokuser på klangsignatur som passer dem og eg meget god evne til å levere strøm. Oberon har jeg hørt mye positivt om, men jeg har ikke hørt dem og vet ikke noe om klangsignaturen deres. EC har jeg hørt på Klipsch og det låt meget bra. Rør, Pass Labs skal også låte meget bra. Det beste er å prøve seg fram, og ikke kjøpr for svak forsterker. Det er bedre at forsterkeren har solid kraftoverskudd enn motsatt. Men legg også stor vekt på forsterkerens egenskaper og klangsignatur

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det virker som alle asp er laget under samme lest. så om du kjøper 100 eller 600watt vil de være like klangmessig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klangsignatur kommer ikke an på hvor mye effekt dem leverer. Det er komponentene som er brukt innvendig som avgjør dette........

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg overhode ikke opp i watt, men med mere watt så har du større kontroll på elementene, spesielt bassen som blir kanskje sprekere? dette gjør vel noe med lydsignaturen?
    5stk av minste oberon frister en del, pass labs er vel dyre saker?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Whoracle]hvilken Cary modell snakker du om Alshus? er det 2 monoblokker til den prisen? Har aldri Hørt på Cary, så hvordan er lydsignaturen på disse?
    QUOTE]

Jeg snakker om Cary CAD 572SE rørmonoblokker som selges for kunde for 16900, men det er sikkert mulig å prute litt.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Har selv brukt 100dmb på klipsch, og må i ettertid innrømme på at jeg angrer på at jeg solgte den. Lydkarakteren var kanskje ikke så veldig riktig da, men gud så musikalsk og forførende:-) har kommet litt tilbake med det med rør-pre og linn.. meeeeen..

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er absolutt mer interessert i en morsom/gøyal kombinasjon en den mere "korrekte" , jeg ønsker oxo en litt mykere og mindre pågående topp, hvordan er EC på det området?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er absolutt mer interessert i en morsom/gøyal kombinasjon en den mere "korrekte" , jeg ønsker oxo en litt mykere og mindre pågående topp, hvordan er EC på det området?
    EC er kjent for å runde av litt på toppen og ha en mørk klang..
    På en annen side så er det pre´en som i stor grad bestemmer lyden.
    Jeg kjørte for en tid tilbake en h\k reciver som pre til 100dmb, der fikk ikke EC´en roa ned no særlig...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det er ganske stor forskjell på lyden i ulike EC-produkter. Man kan derfor ikke beskrive lyden i EC helt generelt.

Ellers er det absolutt en fordel med en del watt (og ikke minst kontroll) på Klipsch. Blir fort veldig upresist i bunnen iom at de har ganske høy Q i bassreflekssystemet.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •