Bytte ut diskant- og mellom toneelementene i Proson top 10 sah?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Bytte ut diskant- og mellom toneelementene i Proson top 10 sah?

Hei.

Jeg har for tiden et stort dilemma, som jeg håper noen forhåpentligvis kan ta seg tid til å besvare:

Har et gammelt anlegg fra konfirmasjon, Proson twin 1000 fronter, samt genexxa center, og satellitter, og en Technics som driver dette. Som også er like gammel. Er 21 år nå, så anlegget er vel 6 år eller no.

Vurderer å kjøpe en brukt eller ny Pioneer 1015. Samt noen Proson top 10 sah. Og jeg har 2stk http://www.iceaudio.no/index.php?fun...5c6fb58b41b70f
    Focal 165K sett liggende, da jeg kjøpte 2 slike sett like etter jeg kjørte opp, men så totalvraka jeg bilen, og høyttalerne ble liggende i påvente om kjøp av ny bil. Men det ble aldri noen ny bil. Settene har jeg enda, og det ser ikke ut som det blir noen ny bil før jeg er ferdigutdannet om 2 år, så jeg vurderer å sette inn ett sett i hver av proson høyttalerne. 2 mellomtoner, 2 diskanter og 2 delefiltre i hver høyttaler.

Er dette hensiktsmessig? og gjennomførbart med tanke på lasten/ohm'en? paralellkobles/seriekobles...

Proson høyttalerne skal på huet og ut når jeg er ferdig skolen, og noen B&W DM604 S3 høytalere eller lignende skal få gjøre jobben. MEN, da er planen at den pioneeren 1015 fortsatt skal få gjøre jobben, samt en effektforsterker i tillegg.
    Er det dugbart? eller bør den byttes ut?

Hvis den blir for simpel og må byttes, så får jeg klare meg med det jeg har til jeg er ferdig med skolen.

Grunnen jeg velger prosonhøyttalerne er at de er billige, og greie rølpehøyttalere til festbruk, men de skal også brukes til mye film og musikk. derfor jeg vil sette inn focal høyttalerne.

Er som sagt student, og har dårlig råd

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke bedre å selge de Focal settene da ?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, har tenkt på det. Men er redd det blir vanskelig å få solgt 3 år gamle høyttalere, så jeg tror bruksverdien for meg er større enn hva jeg evt kan få for dem.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focal lager noen av de bedste høyttalere til bil, ikke noe problem å selge de da...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •