Hjelp til billig høytalersystem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til billig høytalersystem

Som tittel sier trenger jeg hjelp til å sette opp et billig høytalersystem. Har fra før pioneer VSX 915 reciveer. Fronthøytaleren jeg har skal byttes. Systemet må vere en såkal allrounder, spiller mye xbox360, ser film , og hører på musikk. Kom over et system på hifiklubben HER

Men er usikker på kvalitet og hvordan disse vil fungere til mitt bruk. Tar gjerne imot tipps til andre systemer og eventulet anbefalinger av enkelthøytalere i denne prisklassen.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Concept systemet skal visst være veldig bra ifølge flere her på forumet. Eventuellt burde du kanskje ta en titt på Yamaha sin NS serie. Eventuellt fronter NS-777 som har doble 8" + NSC-444 (center) og NS-333 bakhøyttalere. Disse spiller også meget bra å ser utrolig bra ut i svart pianolakk finish med detaljer i sølv. Du kan ta en titt på MaRe's profil her hvor dette systemet er brukt. Eneste forskjellen er at han bruker NS-555 som fronter som er modellen under. (2x 6.5")

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/MaRe

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slår atter en gang et slag for Tannoy MX-m/Fusion seriene. Sjekk på www.stereofil.no Flere gode tilbud. Meget god høyttalere, som vil gi deg mye glede. Gode allround egenskaper.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror tannoy er verdt et forsøk. du kan jo se på denne linken:

Komplett sorround med de 4 øverste i denne linken:

http://www.stereofil.no/tilbud/index.html

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Pioneer vsx915s og kjøpte meg den Dali Concept høyttalerpakka i dag (uten sub - 6000kr). Har ikke fått koblet opp i annet enn stereo enda, men det høres da bra ut så langt (men jeg trenger nye høyttalerkabler - de jeg har er 15-20 år gamle).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Revox: De høytalerene var jo bare smooth :razz: Men ser MaRe har NS-555, er dette NS-777 sin gammle modell, og er det store forskjeller mellom de to?

Norpimp: Må si at jeg ikke likte designet helt, men lyd er bedre enn design så skal så absolutt sjekke de ut !

Stream: Hadde satt pris på et lite refferat når lyden er opp å går for fult

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er max pris på fronthøyttalere?

Sjekk ut denne:
    http://www.stereofil.no/produkter/ho...image_t65.html

eller så har jo lsound.no et populært sett SBS-01 se www.lsound.no

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eia_
    Revox: De høytalerene var jo bare smooth :razz: Men ser MaRe har NS-555, er dette NS-777 sin gammle modell, og er det store forskjeller mellom de to?

Norpimp: Må si at jeg ikke likte designet helt, men lyd er bedre enn design så skal så absolutt sjekke de ut !

NS-555 er modellen under NS-777. Forskjellen er størrelsen på kasse og elementer. NS-777 har 2x 8" mens NS-555 har 2x 6.5" Yamaha har akkurat hatt et stort prisfall på disse høyttalerne så de er egentlig grise billige nå. Før kostet ns-777 6000,- + for parret (bare ta en rask søk på kelkoo.no). Nå ligger de på rett over 2500,- hos siba og det er sykt billig. Har vurdert å kjøpe de inn selv kun pga prisen men damen her er har satt totalforbud mot fler høyttalere (AL-1000 ble for mye for henne)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Det var pr stk. Da er det ikke så fantastisk billig. Da kan det godt tenkes du får de rimeligere hos elkjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eia_
    Ja, nå har jeg fått satt det opp og testet noen timer.
    Høyttalerne krever helt klart en del innspilling. Nærmest ingen bass i det hele tatt ifra starten, men etter noen timer begynte den å komme littegrann.
    Diskanten er i overkant skarp, men forhåpentligvis blir den rundere etterhvert også.

Dessverre skurrer det i den ene fronthøyttaleren (nederste elementet). Skal prøve å bytte om høyre og venstre høyttaler etterpå for å eliminere at det er en feil med kabler/forsterker. Er det høyttaleren får jeg stikke innom HiFi-Klubben i morgen og bytte den (hvis de har åpent).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •