SVS problemer..:(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS problemer..:(

Har en PB10-ISD som jeg har plassert i venstre hjørne foran. Jeg må ha gain på kl 12 for at det skal være skikkelig trøkk, å skrur jeg skikkelig, skikkelig høyt opp, så forsvinner bassen å trøkket helt. Eneste som skjer, er at elementet beveger seg noe voldsomt. Hva kan jeg gjøre med dette?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flytt på subben. Bass er ikke bare bare å få til skikkelig . Men hvis den er helt stille, så er den muligens defekt da.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis fronthøytalerne er satt til Large så må du justere fasen på suben.
    Det beste er hvis noen kan justere mens du sitter i lytteposisjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle høyttalerne er satt til small. Den spiller bra på "lavere" volum (ikke så lavt egentlig). Det er på skikkelig høye volum at bassen forsvinner hen og elementet går som berserk. Jeg har flyttet suben rundt alle mulige plasser, men det samme skjer. hmm...mye stress. Har en Pioneer VSX 1015s, og når jeg skrur oppb volumet til 0dB, skjer dette jeg har forklart. Har sett andre har lignende problemer. Noen som vet hva de gjorde?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra det du skriver så høres det ut som du overbelaster sub'en. En kamerat av meg hadde samme problemet som deg. Viste seg at plasseringen var langt fra optimal, å når han da bare gnudde på, så klarte ikke sub'en å levere nok. Etter at han hadde eksperimentert noen timer med forskjellige plaseringer å fasejusteringer, så fikk han det til. Endte opp med mindre gain å mer lyd Husk dette er en 10", å det virker som noen venter noe helt sinnsykt av denne sub'en. Ja, den er bra men det er jo måte på hva den klarer å levere.

Håper du får oppsettet ditt til å funke etterhvert. Er som en sa her litt før. Er ikke bare bare å få en sub til å funke optimalt. Krever ofte endel arbeid, å prøving å feiling før man er der man vil.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •