SVS PB10 - Problemer med kalibrering! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 130 av 130
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har lest tråden om frekvensrespons, og er enig i at en flat respons fort kan være kjedelig. I min kino er de største utfordringene rundt 32 og 54 hz. Det ble testet ut om Behringer eller SMS1 kunne være til noen hjelp i min kino, og jeg er litt usikker på om de var til mye hjelp. Bård, Atle og Roger gjorde mye testing på SMS1 og har notatene rundt dette.

Selv er jeg fornøyd med lyden inntil videre, men jeg kommer til å eksperimentere litt med plassering om en stund for å gjøre meg litt egne erfaringer rundt temaet bass. Jeg har lært en del nå, men en lærer mest gjennom uttesting tror jeg. Det er igrunn jeg som må lære rommet mitt å kjenne.

Takk for lykkeønskninger; jeg tror jeg er godt på vei mot godlyden nå!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Fikk akkurat Pb-10`en min å har noen spørsmål, den bryteren on/auto..hva er den til? hva bør den stå på? Gain? hva burde den ver på? fase? Jeg skal teste sinus-tonene nå og legge dem de forskjellige målingene, men kan jeg bare ha koblet på sub`en? har noen gammle jamo-høyttalere som står i front nå (bare en uke til) redd for at dem kan ta kvelden..

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    On/auto er hvorvidt subben skal stå på hele tiden, eller om den skal slå seg av når den ikke får signal.

Gain er rett og slett volum, det må du tilpasse alt etter rom og smak.

Er det trinnløs fase på denne? Trolig har du bare valg mellom 0-180 grader. Det kommer an på høyttalere du har egentlig, spill av bass og lytt. Bytt så fase og hør om det blir mer eller mindre bass av det. Når det blir mer er det korrekt. Du kan endre fasen for at subben og høyttalerne dine ikke skal utligne hverandre.

Newcomer Afseth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye koster et besøk av denne SVS patruljen? Tror jeg trenger det når jeg får min SVS PB-10 i hus Jeg har ikke greie på målinger eller noe sånt, og vil bare at bassen ikke skal drepes helt av plassering eller andre variabler.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det enkleste du kan gjøre selv er å sette suben der du skal sitte og krype rundt på gulvet og sette suben der du syntes bassgjenngivelsen er best.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg da vanligvis sitter i sofaen, skal jeg da sette sub'en i sofaen eller foran den på gulvet? Å sette den i vil vel skape uønskede effekter?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drkaos
    ...
    Er det trinnløs fase på denne? Trolig har du bare valg mellom 0-180 grader....
    Det er trinnløs fase 0-180.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Afseth
    Hvis jeg da vanligvis sitter i sofaen, skal jeg da sette sub'en i sofaen eller foran den på gulvet? Å sette den i vil vel skape uønskede effekter?
    Meningen er å sette den i sofaen. Jeg prøvde aldri dette, men gikk rett på et hjørne foran. Det beste er å plassere den mot yttervegg, og helst ikke mot lettvegger.

Du finner masse informasjon på forumet her om hvordan du skal gå frem for å kalibrere. Prøv deg litt frem først, og ta heller kontakt med SVS-patruljen om du ikke får det til. Du får mye hjelp at oss på forumet underveis også.

Noen ganger er det veldig vanskelig å få sub (ikke bare SVS) til å spille som en vil, og da er litt profesjonell hjelp gull verdt. Sjekk ut www.flageborg.no.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å plassere subben i lytteposisjon og begynne å krabbe fungerer bare i ungkarsleiligheter.

Du plasserer vel ikke subben midt på gulvet selv om den spiller best der?

Man har som regel ett begrenset utvalg av plasseringer, og da er det bare å flytte subben mellom disse til du finner den du liker best.

Hvis du ikke er fornøyd med lyden får du måle litt og se hvor skoen trykker.

Er du heldig holder det å justere litt på subben for å få det sånn som du vil.
    Er du uheldig må du kanskje kjøpe en bedre sub, eller en ekstern equalizer av ett eller annet slag.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel... om 2-3 minutter ankommer sub'en, så da er det bare å prøve Takk for tips.

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •