Nye høytalere.. Vurderer Usher CP-6371 og B&W 805S..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 64
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Nye høytalere.. Vurderer Usher CP-6371 og B&W 805S..

Vurderer å oppgradere høytaler-delen av anlegget mitt, og ønsker noen tips....

Design er meget viktig, og i den forbindelse kikket jeg litt på B&W XT4 til 20000,- (evn. den rimligere XT2) som også iflg. Hifi Klubben skal låte relativt likt som 700-serien.

Noen som har noen erfaringer på disse?

Har per i dag et Tannoy Arena 5.1 sett som er utrolig lekkert i lakkert hvitt, og låter bra til sitt bruk, men ønsker å gå opp en klasse.

Noen som har noen gode forslag til gode stativ/gulvhøytalere som designmessig er lekre og ikke så store?

Elektronikk blir bestående av Pioneer AX-4AVi-S og DV-989.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du oppgradere i forhold til Arena er jeg redd du må over på mer konvensjonelt design.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Skal du oppgradere i forhold til Arena er jeg redd du må over på mer konvensjonelt design.
    Ja det har jeg nesten forstått, men XT4 blir sammenlignet med 700-serien, også på et forum jeg så, der de var endel omtalt. Og de koster alene like mye som hele Arena-settet, altså 20 000,-

Lurte liksom på litt forslag til høytalere som også er designmessige stilige, og ikke så voldsomt store, eventuelt erfaringer med XT-serien til B&W. Et slikt sett havner på underkant av 50 000,- så det må da finnes flere alternativ som låter like bra....

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg var sist innom Hi-Fi klubben forhørte jeg meg om disse høyttalerne siden jeg nettopp hadde kjøpt 703ene. Selgeren sa de ikke matchet 703ene i det hele tatt. Hørte så vidt på de og syntes de var veldig slanke i bassen. Tror snickers har rett her.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Vurderer å oppgradere høytaler-delen av anlegget mitt, og ønsker noen tips....

Design er meget viktig, og i den forbindelse kikket jeg litt på B&W XT4 til 20000,- (evn. den rimligere XT2) som også iflg. Hifi Klubben skal låte relativt likt som 700-serien.

Noen som har noen erfaringer på disse?

Har per i dag et Tannoy Arena 5.1 sett som er utrolig lekkert i lakkert hvitt, og låter bra til sitt bruk, men ønsker å gå opp en klasse.

Noen som har noen gode forslag til gode stativ/gulvhøytalere som designmessig er lekre og ikke så store?

Elektronikk blir bestående av Pioneer AX-4AVi-S og DV-989.
    Ehhh... Syns du B&W låt bedre enn Arena? :shock: Hva er det du bruker til å drive Arena'ene med nå da? Kan godt være at et forsterker-bytte gir deg noe av det du savner, har selv opplevd at denon låt helt forferdelig på mine tannoy ;-)

A

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Interessert i Arena

Hei,

Kan være interessert i å kjøpe arena. Gi beskjed hvis det blir aktuelt å selge.
    Kjell.havre.iversen@if.no

Mvh,
    Kjell

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Da jeg var sist innom Hi-Fi klubben forhørte jeg meg om disse høyttalerne siden jeg nettopp hadde kjøpt 703ene. Selgeren sa de ikke matchet 703ene i det hele tatt. Hørte så vidt på de og syntes de var veldig slanke i bassen. Tror snickers har rett her.
    Ok, jeg får høre på de da.... De er bare skrytt så mye av på internet. De er vistnok kresne på god forsterker og lang innspilling.

Svensk Forum
    Engelsk Forum

Whats HIFI ga 5/5 stjerner og skrev følgende:
    "The XT4s supersize hi-fi listening. Just sit back and luxuriate in the vast arena of sound of these speakers present you".

T+A har jo et relativt likt sett...

Noen alternativer jeg bør se på? Eventuelt er "vanlig" sett slanke høytalere som kan lakkeres hvitt/sølv......

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Ehhh... Syns du B&W låt bedre enn Arena? :shock: Hva er det du bruker til å drive Arena'ene med nå da? Kan godt være at et forsterker-bytte gir deg noe av det du savner, har selv opplevd at denon låt helt forferdelig på mine tannoy ;-)

A
    Jeg har ikke hørt på de, så det er derfor jeg spør. Husk at Arena er et sett til 20 000,- inkl. fester og stativ, og XT-serien kommer på nærmere 50 000,- for et komplett sett uten noe som helst fester. Rart om det ikke skulle låte bedre.

Arena`ene bruker jeg en Marantz SR7500 forsterker til 10 000,- og det låter utrolig bra på hjemmekino, veldig bra på stereo. Har ikke hørt noen mindre design høytalere låte bedre før, uansett prisklasse. Men high-end er det ikke....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell249
    Hei,

Kan være interessert i å kjøpe arena. Gi beskjed hvis det blir aktuelt å selge.
    Kjell.havre.iversen@if.no

Mvh,
    Kjell
    Det skal jeg gjøre... Jeg må høre på litt alternativer først før jeg bestemmer meg om jeg selger eller ikke. Tar sikkert 2-3 uker.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt på de, så det er derfor jeg spør. Husk at Arena er et sett til 20 000,- inkl. fester og stativ, og XT-serien kommer på nærmere 50 000,- for et komplett sett uten noe som helst fester. Rart om det ikke skulle låte bedre.

Arena`ene bruker jeg en Marantz SR7500 forsterker til 10 000,- og det låter utrolig bra på hjemmekino, veldig bra på stereo. Har ikke hørt noen mindre design høytalere låte bedre før, uansett prisklasse. Men high-end er det ikke....
    Husk også at klubben tjener alvorlig mye på sine dyrere produkter ;-)
    Prisen i seg selv er nok neppe et tegn på kvalitet, B&W låter garantert ikke dobbelt så bra, hvordan man nå kan måle det :-P

Har du sett på System Audio feks? De har meget slanke og elegante høyttalere, tror de finnes i 'dine' finisher også.

Beklager hvis jeg virker negativ ovenfor B&W, men jeg skjønner bare ikke hvorfor folk kjøper B&W når Tannoy finnes :roll:

A

edit: high end innenfor høyttalere med kompromiss vil jeg påstå at Arena er, men så lenge design betyr SÅ mye som det tydeligvis gjør for deg så er det svært vanskelig å nærme seg high end uansett (no-offence).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det haster ikke noe for min del. Så blir det aktuelt så er det bare å sende en mail.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk også at klubben tjener alvorlig mye på sine dyrere produkter ;-)
    Prisen i seg selv er nok neppe et tegn på kvalitet, B&W låter garantert ikke dobbelt så bra, hvordan man nå kan måle det :-P
    Prisen på B&W i Norge er vel ikke så ille sammenlignet med andre europeiske land, slik som mange andre høytaler-merker er...

Jeg nok alle butikker tjener mye på dyrere utstyr.... HFK er nok ikke enestående der.
    Har du sett på System Audio feks? De har meget slanke og elegante høyttalere, tror de finnes i 'dine' finisher også.
    Ja, men det er flere som karakteriserer de som veldig slanke i lyden også. De er fine i lakkert hvitt (om de er lakkerte?) så vidt jeg har sett på bilder... men fortsatt litt "firkantede" og tradisjonelle...
    Beklager hvis jeg virker negativ ovenfor B&W, men jeg skjønner bare ikke hvorfor folk kjøper B&W når Tannoy finnes :roll:
    Hvorfor kjøpe Audi når Mercedes finnes osv. osv. Det går vel på smak og behag. B&W blir jo skamrost i mange tester, og brukes på verdens mest kjente lydstudio blant annet.
    edit: high end innenfor høyttalere med kompromiss vil jeg påstå at Arena er, men så lenge design betyr SÅ mye som det tydeligvis gjør for deg så er det svært vanskelig å nærme seg high end uansett (no-offence).
    No offence taken... Like stilige og velydende høytalere i samme størrelse skal man vel lete lenge etter, men det finnes da tradisjonelle høytalere som ikke er bare "firkantede" og som samtidig har god lyd vil jeg tro....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på Focal Electra 1007 Be....

Mistenker at de blir endel dyrere, og trenger dyrere elektronikk for å låte bra.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på Focal Electra 1007 Be....

Mistenker at de blir endel dyrere, og trenger dyrere elektronikk for å låte bra.
    Dyrere enn BW ?! tvilsomt, iallefall hvis de er like sære på elektronikk som 700 serien er. Det er en littvanskelig høyttaler å finne god forsterker itl. Og slik som den sluker strøm . pudding bass med engang nesten om forsterkern er litt strømsvak.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Dyrere enn BW ?! tvilsomt, iallefall hvis de er like sære på elektronikk som 700 serien er. Det er en littvanskelig høyttaler å finne god forsterker itl. Og slik som den sluker strøm . pudding bass med engang nesten om forsterkern er litt strømsvak.
    Hva er veil. på Focal 1007 høytaleren da? Det er vel endel mer enn XT4.

Bruker du Midgard Oberon din på 700-høytalere for å få bra resultat?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestemt meg for 2stk. Midgard Oberon 6.1 digital effektforsterkere som skal drive hva nå enn det blir.

Vurderer følgende alternativer:

Focal-JMLab Electra 1007BE
    Disse blir nok litt dyre da man må ha 4 av disse og senteren koster 18 000,-. I tillegg har jeg hørt at JMLab er veldig nøytralt, noe som muligens ikke er den beste kombo`en med en digitalforsterker.... (?)

Veil 27 000,-

Vienna Acoustics Schönberg

Veil 20 000,-

B&W XT4

Veil. 20 000,- (Kun fronthøytalere)

Jungson BD-05
    Disse kan spesial-lakkeres i hvite. Må i tilfelle ha 4 stk. + senter.
    Jeg mistenker dog at de ikke lydmessig kan sammenlignes med de dyrere alternativene over.... Alternativt BD-06 som er litt større.

Veil. 9000,-

Noen som har noen erfaringer med disse? Evn. forslag til alternativer?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent design og ikke treallergi, da tenker jeg umiddelbart Sonus faber. Mulig Concerto Domus er verdt en kikk?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm.... var i allefall billige... litt over 6000,-

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cremona Auditor er jo en knall høyttaler ogs, hvis SF er aktuelt.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hifi-stasjonen hadde et par micro utopia be til salgs for ca. 29K for litt siden, kanskje de har høyttalerene inne enda? micro utopia er en sinsyk høyttaler mtp. lyd og design.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •