Nye høytalere.. Vurderer Usher CP-6371 og B&W 805S.. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 64
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Sant nok... men den billigste JM-Lab`en som virker av interesse for meg er vanskelig å få tak i brukt da den er så ny (1007be), og 4stk av den pluss senter og matchende sub tror jeg blir litt for dyrt i denne omgang...
    ...men da må du begynne å bygge...Rom ble ikke bygget på en dag vet du...:wink: litt nå og litt da så har du fett anlegg til slutt! :grin:

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok for å snu litt på flisa. Hvis det er slik at du ønsker å kombinere high-end stativhøyttalere med fornuftig budsjett hva med å gå for den gamle electra serien? Jeg vet at Andrè har CC900 og SR900 i butikken (brukt) disse er jeg sikker på at du kan få for en god pris. Jeg har et par strøkene 906 jeg kan selge deg hvis prisen er riktig Da får du semi high-end høyttaler pakke for ca. 17 - 18K. Electra 906 har så absolutt high-end kvaliteter, dog ikke like fin finish som Electra be eller utopia serien, men så er vi i et helt annet prissjikte da Kan forøvrig bekrefte at 906 spiller veldig bra sammen med SVS PB10ISD.
    Skulle det være ønskelig med en demo og du bor i nærheten av Oslo så send meg en PM.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Ok for å snu litt på flisa. Hvis det er slik at du ønsker å kombinere high-end stativhøyttalere med fornuftig budsjett hva med å gå for den gamle electra serien? Jeg vet at Andrè har CC900 og SR900 i butikken (brukt) disse er jeg sikker på at du kan få for en god pris. Jeg har et par strøkene 906 jeg kan selge deg hvis prisen er riktig Da får du semi high-end høyttaler pakke for ca. 17 - 18K. Electra 906 har så absolutt high-end kvaliteter, dog ikke like fin finish som Electra be eller utopia serien, men så er vi i et helt annet prissjikte da Kan forøvrig bekrefte at 906 spiller veldig bra sammen med SVS PB10ISD.
    Skulle det være ønskelig med en demo og du bor i nærheten av Oslo så send meg en PM.
    Det er ingen dum start. Den gamle electra serien låter bra.
    Ellers mener jeg hifi huset selger noen Cobalt høytalere meget gunstig for tiden.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    ...men da må du begynne å bygge...Rom ble ikke bygget på en dag vet du...:wink: litt nå og litt da så har du fett anlegg til slutt! :grin:
    Hehe, nei det er sant, for alt jeg vet brukte de sikkert noen år på det... Men forløbig har jeg et budsjett som ikke tillater et anlegg bygget på ting som f.eks. utopia der den minste høytaleren har en prislapp på 44 000,-

Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Ok for å snu litt på flisa. Hvis det er slik at du ønsker å kombinere high-end stativhøyttalere med fornuftig budsjett hva med å gå for den gamle electra serien? Jeg vet at Andrè har CC900 og SR900 i butikken (brukt) disse er jeg sikker på at du kan få for en god pris. Jeg har et par strøkene 906 jeg kan selge deg hvis prisen er riktig Da får du semi high-end høyttaler pakke for ca. 17 - 18K. Electra 906 har så absolutt high-end kvaliteter, dog ikke like fin finish som Electra be eller utopia serien, men så er vi i et helt annet prissjikte da Kan forøvrig bekrefte at 906 spiller veldig bra sammen med SVS PB10ISD. Skulle det være ønskelig med en demo og du bor i nærheten av Oslo så send meg en PM.
    Høres jo fornuftig ut... Nå høres jeg sikkert ut som en pamp som kun er interisert i utseende fremfor hvordan det virkelig låter, og det er jo nesten som å banne i kirka på et hifi-forum, men utseendet på den gamle electra-serien tiltaler meg ikke spesielt, og det er litt av kriteriet i denne omgang (selvølgelig sammen med best mulig lyd).

Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Det er ingen dum start. Den gamle electra serien låter bra.
    Ellers mener jeg hifi huset selger noen Cobalt høytalere meget gunstig for tiden.
    Cobalt ligger jo endel lavere prismessig enn de andre alternativene og er ikke helt i samme gruppe, og skal jeg oppgradere, så vil jeg ha noe jeg ikke ønsker å bytte om 6måneder... Skal jeg ofre disse designhøytalerne mot en vanlig stativ-høytaler må det være fordi den har mer high-end egenskaper, slik som f.eks. B&W 805S.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er forøvrig ikke på mer enn rundt 25kvm, blir det for mye å gå opp på en 804S?

Lydmessig er vel den ikke noe bedre enn 805s annet enn at den gir mer lyd... (?). Slik jeg har forstått det, må jeg over på 803D for å egentlig få merkbart bedre lyd. Grunnen til at jeg spør er at jeg muligens får en bra pris på 804S, som er farlig nærme 805S m/stativ. I utganspunktet ønsker jeg ikke en så stor høyttaler.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som gjør at du ikke er fornøyd med Tannoy Arena? Har bare hørt godt om disse.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Hva er det som gjør at du ikke er fornøyd med Tannoy Arena? Har bare godt om disse.
    Jeg er veldig fornøyd med disse, både på lyd og spesielt design, men det er jo ikke til å legge under en stol at det er en lydmessig oppgradering fra en 5.1 sett inkludert subwoofer til 20 000,- og et par høytalere til samme sum... Og det er vel det jeg ønsker.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er klart. Begynte selv med Tannoy MX serie og Yamaha receiver. Tenkte først å bare oppgradere med integrert forsterker og CD spiller, men byttet høyttalerne også. Har nå B&W 703, HTM7 og 601S3. Håper du finner det du leter etter.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye god omtale på forumet fant jeg plutselig en annen mulig kandidat for oppsettet mitt. Utrolig god design i allefall. Usher CP-6371:

Noen som har noen erfaringer med disse? Eventuellt "lillebror" CP-6311 som er litt mindre. Ser at man kan få X-616 som center, men hva med bakhøyttalere som matcher?

Fant bilde av de i et kino-oppsett i lakkert hvit farge:
    Bilde Hi-Fi Show

Er de like bra som B&W 805S? Koster omtrent det samme...

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ta deg en tur til Jfs i Drammen. Han har 6371 stående i hvitt!! De er meget lekre også i denne fargen.

Har 6371 selv, og er meget fornøyd med de. :-D

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har stått eit par med CP-6311 tilsalgs på sentralen. Eg har 6371, og dei er enormt bra etter min meining.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Ser ut som det er mye positive erfaringer med Usher. Jeg fant ikke de brukte på hifi-sentralen.

Skal ta en tur innom JFS til uka.... 805S/HTM4S/SMCS med en skikkelig musikalsk sub frister veldig. Blir litt lytting til uka.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er dei Håkon. Sikkert litt prutbare om dei ikkje er solgt.

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...num=1143708042

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å strekke seg til en av verdens fineste stativhøyttalere?

http://www.ancient.com.pl/e_holography.htm

veli 48k.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke dette basselementet til Eton som selveste Duelund ikke hadde så mye til overs for?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du trykker på linken, så ser du det.

Duelund var flink han, har lyttet litt til hans halvstygge høyttalere, og det spilte stort det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo det jeg gjorde, ellers ville jeg ikke gjenkjenne det. Jeg kjente det igjen p.g.a "bakparten". Snakket med Isen om noen selvbyggelementer for en stund tilbake, og da lurte jeg på om disse var noe tess. Og det var da Isen nevnte at Duelund ikke likte de.

Jeg hadde selvfølgelig kun tenkt til å bruke de som mellomtoner.:grin:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å gå etter harde membraner er ikke helt min måte å velge elementer på, men at Ancient Audio har fått til noe ekstraordinært med denne høyttaleren er det ingen tvil om.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Hva med å strekke seg til en av verdens fineste stativhøyttalere?

veli 48k.
    Takk for forslag, de ble bare "litt" for dyre. Et 5.1 oppsett med de blir nok en tanke over det jeg hadde tenkt til å bruke... Har heller ikke elektronikk til å forsvare en slik høyttaler.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste