Dali concept 8 vs Patos Basic 510

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali concept 8 vs Patos Basic 510

Halla :grin: Skal kjøpe meg nye fronthøytalere, men får ikke bestemt meg mellom Dali concept 8 & Patos Basic 510. Hva bør jeg velge?? Planen er å kjøre NAD T753v2 Hjemmekinoreceiver + NAD C272 Effektforsterker intill disse høytalerene... Funker det bra?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=7209

Kommer vel an på budsjettet ditt. Er du ute etter max dunk for pengene, eller setter du pris på mellomtone og diskant av kvalitet?

Du skriver ikke hva budsjettet ditt er, men Ikon 6 til 9K vil gi bedre lyd enn de to du nevner, men har nok ikke samme drivet i bassen, har ikke hørt Concept 8.

Newcomer MuD sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville kansje vurdert Dynavoice M85 hvis eg hadde vore deg.. meget gode høytalere. kan måle seg med begge dei høytalerane du har funnet frem!

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MuD
    ville kansje vurdert Dynavoice M85 hvis eg hadde vore deg.. meget gode høytalere. kan måle seg med begge dei høytalerane du har funnet frem!
    Det er vel å overdrive? Dynavoice'ene er vel ikke i nærheten av å produsere slik bass som Patosene gjør? Og det er bedre lyd i patos enn i Dynavoice etter min mening!

Newcomer QPVision sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Patos B510! De beste høyttalerne jeg har hvert borti! Anbefales!! Herlig bass! Som går dyypt! Og en Herlig diskant og mellomtone!;-)

Newcomer MuD sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revol2k
    Det er vel å overdrive? Dynavoice'ene er vel ikke i nærheten av å produsere slik bass som Patosene gjør? Og det er bedre lyd i patos enn i Dynavoice etter min mening!
    da har ikkje du hørt bassane i dynavoice! hadde eltax millenium 500 før, og dei produserte ikkje i nærheten så mye bass som dynavoice M85. bassane er store og kraftige 8" med 7" magnet og lang slaglengde og dei går glatt ned til 25hz... vurderte faktisk Patos Basic 510 før eg kjøpte dynavoicane. men eg syntes dynavoice ble bedre når man fekk spilt dei inn! tok faktisk og opna opp mine dynavoice høytalere, og eg har aldri sett ein høytaler så godt bygd og isolert, det var avstivning mellom ca hver 20cm og selve kassen er delt i 2!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller Eltax 500 bass? De jeg har hært laget bare masse bråk....

Newcomer MuD sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe prøvde og sammen ligne dei to ved siden av kvarandre, fy **** for noe dritt . skal aldri ha eltax inn på mitt rom igjen! bass var det eneste dei "hadde"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjettet mitt ligger vel mellom 6000 til 8000, kan kanskje strekke meg litt lenger...
    Vil gjerne ha en høytaler me hele pakka. Helst ikke noe mindre enn 8", men med en diskant og mellomtone som klarer å holde følge. Concept 8 er den nest største i Dali concept serien. Selges på Hifiklubben.

Kan Dynavoice M85 virkelig måle seg me patos basic 510...? Hørte på to basic 510 forrige uke å ble veldig overasket over den klare lyden, selv når vi spillte høyt. Men har aldri hørt Dali concept 8, så lurte på hvordan de låt i forhold?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det er vel bare en måte å finne ut av det på. Prøvelytting.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt patosene. Men har selv consept 8. Bruker en NAD T753 som du sier du har. Suplerer ikke med noe effektrinn. Men fy søren, di røsker tak i huset å rister det ubeskriveli bedre en jeg trodde en 8 tommer kunne gjøre. Var vell kanskje og overdrive litt. Vil bare få fram at di er vert penga!! Men gleder meg til effektforsterkeren kommer i hus Gå til den nermeste hifi klubben å hør på di. Er noe helt anet når du får dem hjem i hus, å kan skru opp selv! Men går du ner på hifi klubben får du hvertfall et inntrykk av hva di kan levere

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD 272 på Dali concept 8, da har du iallefall skjønt det. Dette er en gull kombo . Funker nok godt på Patos 510 og det effekttrinnet der ja .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •