Ønsker kommentarer til planlagt kjøp - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    are e,

Takk for svar. Hva er DC element og hva gjør det med lyden?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    homecinema:
    Ja, det er en mulighet, eventuelt å kjøpe noen skikkelig gode B&W i front og sette mine Tannoy 611 bak inntil jeg får råd til noe nytte der også. Skjønner at man bør legge mere i senteren enn bakhøytalerne.

Jeg ser jo av innlegget fra deg at du er meget godt fornøyd med B&W. Jeg bare innbiller meg at de fremfører lyden på en detaljert og korrekt måte, altså en eim av kvalitet...er det riktig
    Ja, jeg synes de er meget detaljerte og luftige. Gir et bredt lydbilde med god dybde hvis rommet er bra. Jeg har en drøy halvmeter til bakvegg og synes det fungerer meget bra. Noen synes nok at de err litt slanke i bassen ved moderate lydnivåer, men det er der sub'en kommer inn i (lyd)bildet...:wink: Har investert i en SVS PB12-Plus og den gir filmer et nytt fundament i bassen. :grin:

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    are e,

Takk for svar. Hva er DC element og hva gjør det med lyden?
    Dual Concentric, dvs. diskanten montert midt i mellomtone/bass ;-)

Dette gir en punktkilde som er å foretrekke fremfor elementer plassert ved siden av hverandre. Dine har slike?

A

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, mine gamle 611 ser ut til å ha slike.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, mine gamle 611 ser ut til å ha slike.
    Jepp, en 8" DC og en 8" bass ;-)

Det er slike du har, ikke sant? Jeg syns de er dritkule Liker dette designet veldig godt jeg. Svart og enkelt..

A

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er akkurat slike jeg har men jeg har ikke underlaget som vist på det bildet.
    Jeg falt i sin tid for designet og de har som sagt tjent meg vel i alle disse årene. Jeg kjøpte dem på Akers Mic på Sandnes.
    På grunn av mine positive erfaringer med disse høytalerne, har jeg en varm følelse for Tannoy nå når jeg vurderer et større oppsett. Jeg regner med at kvaliteten ikke akkurat har dalt siden 1994. Bare så synd at jeg ikke kan dra til en seriøs hi-fi sjappe og lytte. Jeg sendte en mail til Hi-Fi Centeret og de kunne bare beklage at deres butikk i Harstad ble lagt ned i forrige uke.
    Det blir litt drøyt å skulle reise til Tromsø eller Bodø med overnatting for å vurdere utstyr, så jeg må bare stole på diverse tester i bladene og råd fra medlemmer i AV-Forum, som imidlertid er meget gode, i alle fall i denne tråden.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er akkurat slike jeg har men jeg har ikke underlaget som vist på det bildet.
    Jeg falt i sin tid for designet og de har som sagt tjent meg vel i alle disse årene. Jeg kjøpte dem på Akers Mic på Sandnes.
    På grunn av mine positive erfaringer med disse høytalerne, har jeg en varm følelse for Tannoy nå når jeg vurderer et større oppsett. Jeg regner med at kvaliteten ikke akkurat har dalt siden 1994. Bare så synd at jeg ikke kan dra til en seriøs hi-fi sjappe og lytte. Jeg sendte en mail til Hi-Fi Centeret og de kunne bare beklage at deres butikk i Harstad ble lagt ned i forrige uke.
    Det blir litt drøyt å skulle reise til Tromsø eller Bodø med overnatting for å vurdere utstyr, så jeg må bare stole på diverse tester i bladene og råd fra medlemmer i AV-Forum, som imidlertid er meget gode, i alle fall i denne tråden.
    Jeg har ennå tilgode å høre en konstruksjon fra tannoy som er dårlig, de billigste modellene spiller selvfølgelig ikke like bra som de dyrere ;-)
    Tannoy har alltid holdt en meget høy kvalitet og de har jo holdt på i maaaange år, kvaliteten blir bare bedre og billigere, de billigere modellene som selges idag inneholder jo mye av teknologien og kunnskapen fra 'yesteryears' toppmodeller.
    Men jeg er vel blitt litt 'miljøskadet' siden jeg har hørt på mye tannoy professional i studio fra jeg var ganske liten. Jeg har to surround oppsett med tannoy, elsker lyden i dem og kommer nok til å kjøpe det neste gang også.
    Blir vel forhåpentligvis eyris på meg etterhvert også, hvis jeg får råd, eller dimension hvis jeg skulle bli virkelig rik :razz:

Høres ut som om det er vanskelig å få hørt på noe før et kjøp når man bor langt unna større byer, tannoy blir vel heller ikke solgt så mange steder?
    Men hvis du er ganske sikker på at du vil ha et oppsett så burde det være mulig å få en avtale om åpent kjøp hos en forhandler, men frakt frem og tilbake kan jo fort koste en hel del. Så du bør være ganske sikker med andre ord.
    Jeg kjøpte mine fem reveal uten å ha hørt på dem først, men så var det til en pris som ingen kan konkurrere med, og jeg visste sånn cirka hvordan de spilte. Har ikke angret et sekund på dette kjøpet

A

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uhmmm... ser ut til at mine Arena har samme DC-teknologi...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    uhmmm... ser ut til at mine Arena har samme DC-teknologi...
    Stemmer det, det er ingen som kan konkurrere med tannoy på DC. Kef har også en liknende konstruksjon, men har ikke hørt så veldig mye av den, ei heller så mye bra om den ;-)
    Tannoy med DC elementer finner du i utrolig mange studioer verden rundt, de kan også legges på meterbroa uten at man får de faseproblemene som liggende konvensjonelle høyttalere får. Ganske merkelig at så mange studiofolk og lydteknikere legger høyttalerene sine ned på siden :shock: Men det er en helt annen diskusjon ;-)

Men jeg vil nå si at den største fordelen med DC elementene er at man får punktkilde istedenfor at lyden blir spredd utover flere elementer plassert ved siden av hverandre.

A

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fordelene til denne typen konstruksjon har tydeligvis gått hus forbi 99% av alle produsenter på kloden

alle gode høyttaler låter da som en punktkilde allikavel? med mindre man sitter en halv meter ifra.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    fordelene til denne typen konstruksjon har tydeligvis gått hus forbi 99% av alle produsenter på kloden

alle gode høyttaler låter da som en punktkilde allikavel? med mindre man sitter en halv meter ifra.
    Ja, men det er veldig mange som har høyttalere som er 'større' en rommet ;-)
    Høyttalere som er punktkilder er veldig fleksible sånn sett.
    Veldig mange stueoppsett er det naturlig å betrakte som nærfeltslytting.

Det er vel kanskje produksjonskostnader som gjør at ikke flere velger en slik konstruksjon, ikke vet jeg. Men jeg er ihvertfall helt sikker på at det kommer til å dukke opp tannoy med DC elementer hjemme hos meg en gang i fremtiden :grin:

A

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes i allefall de låter mektig bra til å være design-høytalere i massivt stål, DC-teknologi eller ikke.... Vurderer uansett å oppgradere til en helt annen prisklasse, men syntes ikke Tannoy har noe design-messig bra der. Synd for de er tydligvis bra...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Syntes i allefall de låter mektig bra til å være design-høytalere i massivt stål, DC-teknologi eller ikke.... Vurderer uansett å oppgradere til en helt annen prisklasse, men syntes ikke Tannoy har noe design-messig bra der. Synd for de er tydligvis bra...
    Enig, det er på de billigste og mellomklasse høyttalerene de har best design, sensys og eyris liker jeg designet på veldig godt. Dimension er ganske kule, men altfor lite valg av finish til å være i en så dyr klasse. De dyreste blir jo bare latterlige desverre... :-|
    Jeg har et pågående prosjekt med å endre finish på et sett tannoy, de er litt vel trauste og sære på designet, de taper vel kanskje endel kunder på det? Men med Arena har de virkelig lykkes, syns de ser utrolig bra ut :grin:

A

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Enig, det er på de billigste og mellomklasse høyttalerene de har best design, sensys og eyris liker jeg designet på veldig godt. Dimension er ganske kule, men altfor lite valg av finish til å være i en så dyr klasse. De dyreste blir jo bare latterlige desverre... :-|
    Jeg har et pågående prosjekt med å endre finish på et sett tannoy, de er litt vel trauste og sære på designet, de taper vel kanskje endel kunder på det? Men med Arena har de virkelig lykkes, syns de ser utrolig bra ut :grin:

A
    Ja i disse plasma/alu/design tider er det ikke like lett å selge en tradisjonell firkantet høytaler-kasse lenger...

De har lykkes med arena.. de glir inn i stuen bedre enn noe annet jeg har hatt, og ser bedre ut enn på bilder.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo mere jeg tenker på det, jo mere vurderer jeg å gå for Tannoy Eyris DC3 i front og sette 611 bak. Så får jeg se når jeg får råd til DCC senter.
    Kona liker designet på Eyris og siden hun er kunstner, må jo det bety noe :wink:

Så dere anmeldelsen av Eyris DS3 i Lyd&Bilde for mai 2005? På plussiden ble det sagt: Behersket og korrekt gjengivelse med raffinert diskant. På minussiden: Litt tilsløret mellomtone. Slank bass.
    Vet at man ikke skal legge altfor mye i slike tester siden det er snakk om subjektive preferanser, men det er nå litt interessant å lese hva slike tester konkluderer med.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt Tannoy tilbake i tid, og Definision serien må vel i dag være mulig å få tak i på brukt...? Et par D700 er ikke å forakte

Tannoy låter meget meget bra de.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehm... Litt sent ute? Tråden er ett år gammel
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    å...ehemm...litt sent ute på denne ja

litt pussig egentlig...ser ut til å være noe på gang i siste post...deretter nada nytt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •