Klipsch RF-83 eller RF7? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Rotel til syns jeg også er dårlig kombo (altid vært av de som har ment det og). Skjønner heller ikke helt hva folk skal med så forbanna mye vatt inn på disse høyttalerene. Finn heller en knallgod 60watter til disse, istede for å se etter noen med mest watt.

Husker da jeg testa Marantz PM-17 på RF-5, det var jo helt RÅTT! 2x60watt, og en kjempe god lydsignatur til Klipsch (mulig cdspillern også gjorde sitt her da..). Vincent sine Rør effekttrinn til 15k paret er også spennende syns jeg.
    Hegel H4 sies jo og være den (ihvertfall en av de) beste matchene til RF-7. Men, etter å ha sett trynet til folk som har hørt RF-7 pluss Denon PMA-2000IV, så støtter jeg deg PMA-2000IV er jo "bare" en 80-wattær, men jeg synes RF er som CV!; trengs ikke mye watt for masse db.. Men et kraftverk for å maxe de..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

marantz

jeg kjører mine rf7 på en marantz rs9600 og synes selv at det låter veldig bra men har ikke prøvd noe annet da

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei eddie!

long time no see

9600 klarer å gi litt strøm til høyttalerne og det kommer også an på hvilke preferanser du har fra før og hvilke kriterier man stiller om man blir fornøyd Du kan jo prøve et eff trinn og se om du liker det? Tror det blir værende

God påske!

Mvh KML

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å skaffe meg et par RF-83, men funderer på det her med forsterker. Ser at det er en del delte meninger angående det, kanskje ikke så rart, man er jo forskjellig.

Hvordan vil Electrocompaniet fungere sammen med Klipsch? Hvor mye effekt bør jeg i tilfelle se etter for å få utnyttet potensialt i RF-83?

Jeg har også tenkt på 2xVincent SP-331, Oberon 4.1 eller 6.1(og velge forforsterker med rør i) , og Rotel RB-1090. Er det noen av disse jeg bør styre unna?

Det skal sies at jeg ikke har helt bestemt meg for ren stereo eller surround forforsterker enda. Mulig jeg starter med ren stereo først.

Jeg så Denon var nevnt som en god match. Hvordan vil gamle POA-S10 fungere tro?

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thule bør vurderes hvis man er på jakt etter forsterker, jeg har ikke funnet en verdig erstatter til min IA350 til å drive mine Klipsch med. Denne har bla "rør" simulering og låter veldig varmt og behagelig selv på bånn gass.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •