Patos Basic 510 vs Klipsch Synergy F2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Patos Basic 510 vs Klipsch Synergy F2

Hei
    Står nå ovenfor et valg her, har tenkt på nye fronthøyttalere og har da kommet fram til 2 kandidater. Patos Basic 510 eller Klipsch Synergy F2, Hvem av disse gir mest for pengene? Har ikke hørt klipsch'ene så hvis noen kunne komme med en beskrivelse av hvordan disse spiller ville det vært fint :wink:
    Er ute etter en høyttaler med god og rund diskant, helst ikke noe skjærende greier. Den skal helst kunne brukes til både hjemmekino og stereo og det burde være godt med bass :grin:

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er vel så forskjellige som det er mulig å få det. Klipsch-mann blir jeg aldri. Hylete og skrikete i mine ører. Patosene er sinnsykt gode, selv om jeg faktisk foretrekker 410 framfor 510. Den er virkelig god.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du gjør det ikke så enkelt da. Silke "bløt" Morel diskant i Patos opp mot krutthorna fra Klipsch. Spenstige ytterpunkter dette, men noen erfaringer kan jeg dele, for jeg har hatt både Klipsch kfs 10.5 og Patos 402.

Uansett forutsettes god elektronikk.

Patos; Veldig enkel å like. Passer til det meste. Jeg ville gått for 410 (5xx serien har alltid hatt for mye av det meste..). Fin på Musikk.

Klipsch; Konge mht. dynamikk. Sett et skikkelige forsterkere og god elektronikk bak her og du vil forstå greia med Horn.

Filmpakke eller Musikk ?

Skriv gjerne noen ord om resten av anlegg eller tenkt anlegg. Ikke la deg lure av at f.eks. Klipsch er utrolig lettdrevet. Putt på en skikkelig forsterker uansett. Masse krefter gir god kontroll..

/L

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Ja du gjør det ikke så enkelt da. Silke "bløt" Morel diskant i Patos opp mot krutthorna fra Klipsch. Spenstige ytterpunkter dette, men noen erfaringer kan jeg dele, for jeg har hatt både Klipsch kfs 10.5 og Patos 402.

Uansett forutsettes god elektronikk.

Patos; Veldig enkel å like. Passer til det meste. Jeg ville gått for 410 (5xx serien har alltid hatt for mye av det meste..). Fin på Musikk.

Klipsch; Konge mht. dynamikk. Sett et skikkelige forsterkere og god elektronikk bak her og du vil forstå greia med Horn.

Filmpakke eller Musikk ?

Skriv gjerne noen ord om resten av anlegg eller tenkt anlegg. Ikke la deg lure av at f.eks. Klipsch er utrolig lettdrevet. Putt på en skikkelig forsterker uansett. Masse krefter gir god kontroll..

/L
    Høyttalerene skal brukes til både musikk og film, men kommer til å bli brukt til musikk daglig! Derfor trenger jeg noen høyttalere som helst er gode til nettopå musikk. Elektronikken er vel ikke det store enda, har en Onkyo 602E reciever som trekker rett under 700 watt av strømnettet. Mer effekt kommer selvfølgelig etterhvert. Anlegget skal tilslutt bli et 5.1 surroundanlegg, men har bestemt meg for å begynne med frontene.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tviler på at den onkyon gir så mye effekt. 700watt må være et absolutt max i korte perioder. ikke vanlig å ha 700VA i en slik prisklasse, selv for stereoforsterkere.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    tviler på at den onkyon gir så mye effekt. 700watt må være et absolutt max i korte perioder. ikke vanlig å ha 700VA i en slik prisklasse, selv for stereoforsterkere.
    Ja okei, har bare lest bakpå jeg. Det står forresten 650w Power consumption og ikke 700w.
    Uansett, er ikke for å diskutere det jeg starta denne tråden :wink:

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til tråden, har ikke Synergi F2 gått ut ?
    http://www.hifisenteret.no/merker/klipsch/index.htm

Tror RF-25 er det nærmeste du kommer med to 6,5" basser.
    Dette er moderat prisleie for relativt gode Front Høytalere og burde spille fletta av mya annet...

Patos Basic 510 koster det samme ref, www.patos.no

Jeg hadde gått for RF-25, kun fordi Basic serien til Patos er litt "enkel" og kan fort bli litt "kassete". Patos eiere vil selvsagt drepe den påstanden, men det er min dønn ærlige mening.

/L

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, tror nok jeg går for patos uansett jeg. Har hørt på Patos b510 igjen nå, og er ikke i tvil om at jeg velger dem.

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen i klubben. Et klokt valg som vil gi deg timesvis med musikkglede. At finishen kanskje ikke er like bra som enkelte av konkurrentene i klassen får så være. Musikalsk sett er de milevis foran. Det er bla blitt sagt at 410 (5300,-) lydmessig konkurrerer med høyttalere i 15000,- klassen.

Nå som du blir patoseier får du ta en titt her:

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...num=1143328775

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    basic 410 ble slått i fidelity av psb image t45.
    hvorfor de likevel valgte 410 mot slutten er uvist, patriotisk?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Tilbake til tråden, har ikke Synergi F2 gått ut ?
    http://www.hifisenteret.no/merker/klipsch/index.htm
    Synergy F2 har ikke gått ut, dette er tredje generasjon av Synergy høyttalerene. Synergy SF2 har derimot gått ut.
    http://www.klipsch.com/product/produ...ue&rmore=False

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er eier av F1 og må si at de er RÅ til film(håper å utvide med F2 snart da det er litt lite trøkk i f1 til front ) Men til musikk vil jeg ikke anbefale dem. Det er god til Prodigy, dance, trance etc. , men kommer det el-gitar eller rock generelt så er de litt for bråkete. Skal du høre mest på musikk så ville jeg nok tatt noe annet så patos er nok et godt valg. (Jeg hørte et par patos basic 310 eller 410 eller noe sånt, men syntes de hørtes kjempekjedelige ut i forhold til klipsch, men det er min mening) Lykke til med nye høyttalere!

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomand3
    Velkommen i klubben. Et klokt valg som vil gi deg timesvis med musikkglede. At finishen kanskje ikke er like bra som enkelte av konkurrentene i klassen får så være. Musikalsk sett er de milevis foran. Det er bla blitt sagt at 410 (5300,-) lydmessig konkurrerer med høyttalere i 15000,- klassen.

Nå som du blir patoseier får du ta en titt her:

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...num=1143328775
    For meg så er ikke designet fullt så viktig, men synes det er flott design på 510'ene jeg :grin:
    Har forresten vært inne å kikka allerede :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •