JM Lab Electra 936, ikke helt fornøyd ennå - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Skulle tro Yamahaen kunne yte såpass at de uten noe problem vil kunne "dra" disse høytalerene. Strømressursene på denne kan jo sammenlignes med det sterkeste H/K har (tror jeg da, litt usikker). Om jeg ikke husker feil var strømforsyningen på 1000w. Men hvis det hjelper på med mer effekt skal jeg vurdere dette seriøst. Men først vil jeg prøve å flytte og bytte litt først.
    Mer effekt er ofte en fordel, men det viktigste er at det matcher med høyttalerne. Jeg har prøvd en del forskjellige tunge effektforsterkere på mine Electraer, og lydbildet har forandret seg mye hver gang. Den kraftigste av de jeg testet(Hegel H4) , var faktisk den jeg var minst fornøyd med. Og det til og med i bassområde. Jeg kan si det enda en gang : matching av utstyr er meget viktig for sluttresultatet!

Jeg syns absolutt du bør prøve med et godt effekttrinn.(Parasond A21 passet godt til mine). Men så klart, har du et rom som ikke fungerer så sliter du jo uansett.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang innspilling:
    La høytalerene stå på så mye du kan når du skal spille de inn. Ved bare noen timers bruk hver dag tar det jo år.
    La de surre å gå når du er på jobb, sover...etc... (om det lar seg gjøre da).

Det finnes også test CD'er som f.eks får bassen til å virkelig riste løs. Dette synes jeg hjelper hos meg, får løst opp membranene litt. (eller noe sånt!)

Synd med tapeten......
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man kunne jo tro du har spilt tapeten av veggen :lol:

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min samboer kommenterte tapeten på denne måten (kl 16:00)..............
    Hun gikk og la seg. Da jeg skulle legge meg for kvelden..... Vel, bra vi har stor seng. Gidder ikke utdype det mer.
    Har fått sub inn i huset. Syntes det hjalp. Trengte sub til film så da jeg bladde gjennom "Lyd & Bilde" fant jeg en test på en Rel Acoustic 5 sub som ble veldig positivt omtalt på den musikalske siden (også film). Til alt hell hadde den lokale sjappa jeg aldri handler hos nettopp en sånn en stående. Han hadde fått feil sub av leveradør, så jeg skulle få den "billig". Lånte med meg saken hjem og fant ut etter en stund at det var nettopp dette mitt oppsett trengte. Lydbildet falt mer på plass og lyden fikk litt mer kjøtt på kroppen Det teite med denne er at den ikke er magnetisk skjermet, så jeg må skaffe meg flat-tv for å å plassert den mellom høytalerene og inntil tv.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den trenger jo ikke stå der medmindre det er der den spiller bedst....
    Du har nå fått en meget bra musikksub, og du skal kanskje, normalt, ha en delefrekvens ved stereo på ca. 25 hz.
    Ved film kobler de bare LFE kanalen på subben, følg anvisningene fra REL.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, jeg har ikke den stående der. Den står nå på venstre side av bildet og den gjø seg godt der. Har kobblet etter anvisnig så nå kan jeg spille med sub uansett lydkilde, også "pure direct". Følger med kabel som man kan kobble inn på terminalene på receiveren. Jupp, det har blitt gøy igjen..........

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg prøvd å få litt info om Parasond A21 effektforsterker på nettet uten å lykkes. Noen som vet hvor jeg kan få tak i bilder og spec? Har nettopp flyttet til Sogndal, ikke kjent der i det hele tatt. Noen som kjenner plassen og om det er noen hi-fi butikker der?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •