B&W 703

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: B&W 703

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 703

Trenger tips til forsterker på overnevnte. Har en Denon PMA 2000 idag, men vet det bor mer i disse høyttalerne. Maks 30k...

PS: Vil ikke ha digitale forst.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med MA Oberon 6.1 til 14k? Eller hva sier du "Skorob"!?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du kjøpe brukt?

Eksempel : http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...num=1143826604

Brukermanual : http://www.electrocompaniet.com/pdf/manualer/AW400.pdf

Ville seriøst vurdert disse!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor vil du ikke ha digitale forsterkere..............? Fortell om din erfaring med slike forsterkere!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel H200

Ville kjøpt Hegel H 200 enkelt og greit :razz:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med SA her. Hegel 200 er nok en himla god forsterker! Men selv bruker jeg MA 6.1 som Konrad hinter til, og er kjempe fornøyd.. Men det finnes enda bedre forsterkere til 700 serien, men ikke som lommeboka mi strekker til.

Krell KAV400 funker supert på 703 (denne er prutbar ned til 30k skulle jeg tro.).
    Ellers har du NAD M3 og Hegel H200, som jeg enda ikke har sjekka ut.

Enig med Flageborg, hvorfor så skeptisk til klasse D forsterker (dette er ikke digitale forsterkere!!), eneste er at de er uhyrre effektive i forhold til klasse A-B etc. På MA(icepower generelt) er det cdspiller og forforsterker som gir selve lydsignaturen

Men Krell KAV400ix får du til 20k brukt, og 30k ny( med litt prute innsats).
    Macintosh 6500 er også en VELDIG god forstekrer til 703 (må også prutes på litt ).

EDIT: Skrive feil i første del .

Beste jeg har hatt hjemme på mine 703 er macintosh 6900, samt PAraound P3 +A21. Men det ble aldri noe handling. MA+EC gir utrolig mye golyd det også.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte en ting. Tror Wizzkid her på forumet skal selge sin A21, får den sikkert for rundt 16k, og da har du krkr til overs til en GOD pre-amp. Parasound P3 koster jo 10k ny, og 5-6000kr brukt.

Men, mye snadder å velge mellom, Tact 2200SDA hos hifiklubben er også anbefalt av kjennere, selv syns jeg den ikke passa 703 så bra, på Dali Helicon derimot.

Thule kan kanskje være tingen også? Disse får du jo demostrert sammen med 703 hos hifiklubben. Tact har også en veldig god DAC innebygget.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Kan du kjøpe brukt?

Eksempel : http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...num=1143826604

Brukermanual : http://www.electrocompaniet.com/pdf/manualer/AW400.pdf

Ville seriøst vurdert disse!
    Fine blokker men dette blir bra mye over 30k uansett. Man trenger jo en forforsterker i tillegg til disse.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Hvorfor vil du ikke ha digitale forsterkere..............? Fortell om din erfaring med slike forsterkere!
    Er han som meg så har han en viss skepsis til digitale forsterkere. De duger sikkert finfint til å dra en sub el.l. Min erfaring stammer dog fra tidlige utgaver av Embla, og dette var rett og slett ille. Det er skrevet svært lite positivt om nye/andre digitale forsterkere i den siste tiden. Oberon blokkene og dens brødre er det vanskelig å si noe om siden de kun omtales med hallaluja her på forumet noe jeg tror mange tar med en klype salt. Jeg venter fortsatt på en skikkelig test

Til trådstarter: Siden du allerede har et oppsett som spiller anbefaler jeg deg å bruke litt tid, kikke etter gode alternativer på brukbørsene. Det selges mye bra utstyr til 50-60% av nypris. Nå er det nevnt en håndfull med gode transistor forsterkere allerede som f.eks Hegel H200, og Thule.

Hegel selges forresten av HiFi centerkjeden: http://www.hificenter.no

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel H200 hadde absolutt vært et alternativ.. Men kjøper helst brukt, da det er så mye å spare. Og den finner jeg nok ikke brukt på en god stund...

Når det gjelder digitale forsterkere er det nok bare en medfødt skepsis. Men det lille jeg har hørt av digitale forsterkere har i hvert fall ikke overbevist. Er ikke helt sikker på at det hadde matchet mine 703 så veldig godt heller.

Macintosh hadde selvfølgelig vært frekt, men da sprenger jeg vel budsjettet kanskje kraftig samtidig..hehe

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Hegel H2A er av og til å se brukt. Det er jo tilnærmet en H200. På avforum treffet spurte jeg Bent Holter om han ville ha kjørt H200 eller H2A hvis man bare var ute etter effekttrinnet og da anbefalte han det rene effekttrinnet...:-P

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=skorob]
    Men, mye snadder å velge mellom, Tact 2200SDA hos hifiklubben er også anbefalt av kjennere, selv syns jeg den ikke passa 703 så bra, på Dali Helicon derimot.
    QUOTE]

Mulig TacTen funker bra på 703, det syntes jeg å..før jeg testa MA 6.1..De spilte bedre enn TacTen på alle områder, ikke koster de så mye mer heller..

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok mye å gå på med 703ene. Da jeg kjøpte mine, hørte jeg de først med Thule IA150B og deretter Denon PMA 2000AE. Syntes ikke det fungerte med Denone forsterkeren. Virket ut som om den manglet krefter og slet med kontroll på bassen. Jeg kjøpte Thule IA150B og skal bygge ut med effektrinnet Thule PA150B etter hvert. Synes den litt varme lyden som Thule passer godt til 703 som er en tanke lyse, men jeg har ikke testet andre forsterkere. Det er sikkert mange gode valg. Hjemlån er lurt.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt Tact'en på 703, men på Helicon 400 og B&W 804S. Jeg synes ikke den hørtes bra ut på H400 - ullen udefinert bass i motsetning til 804S som jeg synes hørtes bra ut med Tact'en. I mine ører er den for varm i spann med Dali, mens den var mye mer definert og kontant i bassen med B&W...jeg synes kombo'n Tact/B&W passet mye bedre enn Tact/Dali :-P men det er nå mine ører...:wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •