Cerwin Vega, hva er galt? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 70
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er ingen magisk grense, men man endrer (heldigvis) synspunkter på enkelte ting etterhvert som man blir eldre. Hadde jo vært kjedelig (og litt flaut) å mene det samme hele livet, når alle rundt deg endrer seg...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meninger og musikksmak er vel litt som business og pleasure. Skal ikke blandes. Joda, jeg har jo blitt litt mykere med åra, jeg klarer faktisk å høre på låter som inneholder noe som kan minne om gitar nå. Det klarte jeg ikke for ti år siden. Dessuten er jeg stort sett altetende på listepop, bortsett fra Madrugada. Helt håpløst!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Det lurer jeg på, forandrer musikksmaken seg når man runder 19? Er det en pliktforandring fordi man ikke er tenåring lenger. Jeg er ganske skker på at jeg ikke digger Vikingarna når jeg blir 60. Jeg synes fortsatt musikken jeg hørte på (likte) når jeg var 12 er bra enda. Musikksmaken min har på en måte vært med på en evolusjon med en revolusjon på førsten av 90- tallet når Get ready for this med 2 Unlimited ble utgitt på Mindblowing Technomania I. Resten av albumet falt selvfølgelig også i smak. Og jeg husker godt at i 93 så var jo 2 Unlimited blitt skikkelig mainstream. Fra å være "underground stuff" bare noen få år tidligere. Slik ballet det seg videre på for meg, var innom Techno Trax, Party Zone, Rave Mission, Trancemaster, Ravermeister, D. Trance (Gary D.) og mange andre kule samlealbum på den tiden. Noen av de f.eks Trancemaster kommer ut en gang iblandt enda. Jeg håper de spiller Dr. Alban, 2 Unlimited, Ace og base osv når jeg skal på "Åreknuten dancing" når jeg blir 60.
    Nja.. alt er da relativt, men må si at musikksmaken har forandra seg betraktelig med årene. Iallefall for min del..

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er egentlig ganske enig med Konrad. Jeg har alltid likt den samme musikken, helt siden jeg viste hva musikk var så har jeg alltid hørt mye på det samme, musikk samken min kommer nok ikke til å endres, men kanskje utvides, og da til spessielle formål. Jeg hadde kjæreste ganske lenge og hun fikk meg til å høre på masse som jeg syntes var crap, men jeg begynte jo å like det. Og slik det er nå så hører jeg på masse tidlig 90-talls, som jeg husker fra da jeg var liten at jeg syntes hørtes kult ut, men ante ikke hva det var.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwin Vega CLSC-215
    Cerwin Vega CLSC-215 går mere enn lavt nok til det meste!=)
    CV Marius: Syns ikke diskant/mellomtone holder følge med bassen, diskanten kutter ut ved høyt volum over lengre tid, og det holder rett og slett ikke følge med basserne, dette kan selvfølgelig ha noe med at jeg har alt for liten forsterker (2*150 watt i 8 ohm, 2*225 i 4 ohm, har parallellkobla høytalerene). Men ellers er det en super høytaler, har vurdert å kjøpe ny 6,5" og nye diskant. Noen som kan annbefale noe? Eller kanskje jeg bare skal vente til jeg får kjøpt ny forsterker og se åssen dem låter da!
    Nå bruker du fælt liten forsterker her.. og da kjører du den sikkert i grenseland så den forvrenger signalet en del.. og det går utover diskanten først og fremst, diskantsikringa blir varm og da kutter den ut!
    Med større forsterker så blir dette problemet mindre, men den er fortsatt litt for svak.
    Mellomtona holder følge såvidt jeg har erfart! Det var en fest det gikk mye på rock, da kunne jeg kjenne at den var litt varm, men tålte det.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også hatt den samme musikksmaken siden jeg var liten pjokk, men har utviklet den i form av andre sjangre som jeg og setter pris på. ikke bare bass sanger, men er så godt som altetende blitt.

Cv var skrekkelig morro til skikkelig fres musikk, men syns ikke de var fullt like gode (les. skremmende uggent) ¨på fks dire straits og lignende sjanger. Men det er min mening. Ikke hadde jeg vel stor nok forsterker eller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal ikke mange øl til før Dire Straits - Money for nothing på 120 dB er et faktum med de rette personene i sofaen på et vorspiel. Og det er det ikke mange andre høytalere enn CV! som kan prestere tatt prisen i betraktning.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på hva man faktisk gir for disse høytalerne i disse dager, kan det umulig være noe å utsette på CV! De trenger riktignok forholdsvis dyre og kraftige amper for å låte optimalt.

Saken er vel ganske grei: Enten så har man musikksmak som er egnet til CV! eller så har man det ikke. (...)
    Jo, jeg syns det er noe å utsette på disse selvom de er billige. Hvis man ikke må kjøpe nytt finner man Utrolig mye bra på finn/audiophile/hifisentralen. Og hvis man da gir f.eks 5000 for en høyttaler brukt vil man få mere "glede" av denne i forhold til en ny CV som man kjøper ny. Man for mere høyttaler for penga er vel det jeg mener å si.

Og hva slags musikksmak er egnet til CV? Trance eller techno mener vel de fleste da. tenke seg til at CV faktisk ikke er så utrolig bra på dette området. Jeg syns mellomtona ikke spiller noe bra i det hele tatt. Greit at de har bass, men er absolutt ikke alle trance sanger som har uhordelige store mengder med bass (unntak: progressive trance har en god del basslines...)
    Som det påpekes i tidligere poster så må man kjøpe en relativt kraftig forsterker for å få utnytta anlegget, da blir det plutselig dyrere. Da kunne det kanksje vært lurt å kjøpe en større forsterker, legge litt mere penger i den og så kjøpe brukte høyttalere eller evnt en mindre høyttalere, da vil man få bedre kontroll over høyttaler og den vil mest sannsynlig spille bedre, finere, klarere hva enn du vil...

Et lite eksempel: jeg kjører HK 330 (tilbud 6000,-) og Jamo D590 (7000,- brukt), mens en venn av meg kjører CV12classic (5000,-) nye og NAD t753 (5000,-)
    Her er diferansen på drøye 3000 kroner og vi er begge enige om (kameraten min og jeg) at mitt system spiller ganske mye bedre, og høyere hvis det er noen som tror at CV er de eneste som klarer å spille høyt...
    Og det er vel egentlig det det dreier seg om; bra anlegget til minst mulig pris?!

vel vel, jeg syns forresten ikke no særlig om designet til CV heller, er litt for kj edelig..
    og sorry hvis jeg virker veldig negativ til CV !

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har gitt 7k brukt for de er du blitt grundig lurt: http://no.kelkoo.com/b/a/sbs/122301/9507851.html
    Det er greit nok at dere kan være enige om at dine spiller bedre. Men har dere kryssbytta effekt og med rom. Kan være mye spessiellt med tanke på rommet.

Personlig har jeg aldri hatt noe sans for Jamo, de har da aldri hatt noe som har vært noe tess. Bortsett fra de svære som stod på en del aerobic sentere for noen år siden.

Jamo D590 tråd

Og hvis du skal begynne å sammenligne CV! nytt mot bruktmarkedet må jeg si det blir litt urettferdig!

Nå skal jeg dra og høre på noen Usher høytalere. Er ikke sikker på modell, var det Yeah!! kanskje?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen på jamo høyttalerne var en del høyere for noen år siden, men jeg skal også innrømme at jeg fikk et sett bakhøyttalere med i den prisen. Ja vi har bytta forsterkere og sånn.

som det står på kelkoosiden får man de nå for ~6100,- så prisen er ikke så sinnsykt mye høyere enn på CV. Dermed syns jeg man får mere høyttalere med tanke på prisen. Og så klart er det reelt å sammenligne med bruktmarkedet. hvis man kan spare noen kroner på å kjøpe brukte høyttaler så kan man heller gi litt mere i elektronikk eller omvendt...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal ikke mange øl til før Dire Straits - Money for nothing på 120 dB er et faktum med de rette personene i sofaen på et vorspiel. Og det er det ikke mange andre høytalere enn CV! som kan prestere tatt prisen i betraktning.
    Sant nok, men nøkkelordet her er vel øl? :-P Sier ikke neitakk til en fest, men som jeg har sagt tidligere, skulle cv blitt brukt til all slags musikk hjem hos meg så er sjansen stor for at jeg hadde tatt en tur til blåkors :razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Prisen på jamo høyttalerne var en del høyere for noen år siden, men jeg skal også innrømme at jeg fikk et sett bakhøyttalere med i den prisen. Ja vi har bytta forsterkere og sånn.

som det står på kelkoosiden får man de nå for ~6100,- så prisen er ikke så sinnsykt mye høyere enn på CV. Dermed syns jeg man får mere høyttalere med tanke på prisen. Og så klart er det reelt å sammenligne med bruktmarkedet. hvis man kan spare noen kroner på å kjøpe brukte høyttaler så kan man heller gi litt mere i elektronikk eller omvendt...
    Det finnes da brukt CV! også! 3 sider på finn.no f..eks. Dårlig sammenligning du kommer med her. Og de høytalerne du har får ikke akkurat de beste skussmål i den tråden jeg la ved i forrige innlegg. Hvis du ser så er CV! veldig reprensetert på både godt og vond her på forumet. Noe Jamo ikke er...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å skryte litt av cv, så hadde cv kommet mye før jamo hvis jeg skulle byttet ut concept'ne mine .

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konrad: så klart får man kjøpt CV brukt, har aldri sagt at man ikke gjør det..
    I den tråden du viste var det store motsetninger om man likte eller ikke likte. Men hvis du ikke liker jamo så samma for meg, jeg er fornøyd og hvis du er fornøyd med CV så er begge fornøyde...
    anyway, skal ikke gå mere OT...

Newcomer GjeEsp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CV debatt

Forstår godt gutta som ønsker masse bass m full fart osv, men de burde kanskje forstå litt eldre gubber og, som har vokst fra Ace of Base og dr Alban og lignende, smaken blir ikke dårligere med åra, bare mer raffinert :smile:

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GjeEsp
    Forstår godt gutta som ønsker masse bass m full fart osv, men de burde kanskje forstå litt eldre gubber og, som har vokst fra Ace of Base og dr Alban og lignende, smaken blir ikke dårligere med åra, bare mer raffinert :smile:
    Jeg har vært der, og det jeg skrev i stad er selvfølgelig bare tull!Kommer aldri til og ha CV innenfor husets 8 vegger igjen..Det er en fjortissgreie. De som syns CV er "konge" og at CV "ruuler" kan umulig ha hørt på så mye annet.Einis må også revurdere sitt syn på sv233. Jeg var hos en kompis tidligere i kveld som har den og Audiovector M3signature,det låter meget bra!Ikke det at det er verdens beste forsterker, men skjønner du ikke at det hele handler om matching av komponenter, så er du rimelig "brød". :wink: over og ut!

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg har vært der, og det jeg skrev i stad er selvfølgelig bare tull!Kommer aldri til og ha CV innenfor husets 8 vegger igjen..Det er en fjortissgreie. De som syns CV er "konge" og at CV "ruuler" kan umulig ha hørt på så mye annet.Einis må også revurdere sitt syn på sv233. Jeg var hos en kompis tidligere i kveld som har den og Audiovector M3signature,det låter meget bra!Ikke det at det er verdens beste forsterker, men skjønner du ikke at det hele handler om matching av komponenter, så er du rimelig "brød". :wink: over og ut!
    Audiomur! du må være den mest kjedelige personen på forumet... :-?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm, noe sier meg at du digger Cerwin Vega.Fortsett med det du, og bare overse de JackDaniels-innleggene mine, så kan vi alle leve lykkelige i våre egne små referanseverdener.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en hjemme hos meg i går og syntes BW 703'a mine låt skikkelig tynt og det var ikke noe for han. Så er nok smak og behag det går på. Selv syns jeg det låter konge .

Audiomur: Enten liker man det man hører eller ei. Mange jeg vet om som liker CV sin lydfilosofi bedre enn langt dyrere løsninger. Så ikke kom her og kom her.. Enten liker man lyden eller ikke. Men å si at CV diggere er inkompetende tullinger er jo å dra det litt langt, selv liker jeg ikke JM lab så veldig godt. Men det er helt OK høyttalere. Dali Helicon takler jeg ikke.. etc.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men i bunn og grunn, så må en vel velge det som passer en selv, ikke det som bestandig blir foreslått, men det er utrolig greit å få tips og råd før en bestemmer seg

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •