Cerwin Vega, hva er galt? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 70
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har full forståelse for at du med dine 12kvm ikke kjøper toppmodell av noe pogwaq. Og som student er sikkert ikke lommeboka stinn heller, men jeg minns da at mine medstudenter ALLTID hadde penger til fyll. Så livet er full av prioriteringer. For min del vil ikke høytalere til 90k mer gi meg så mye bedre hjemmekino eller nytelse av min musikk. Da bruker jeg helller de pengene til noe annet. Som kjent for de fleste koster det ca. 30-50k pr. år for å ha en bil med noenlunde standard og sikkerhet. Og det er noe jeg har prioritert de seneste åra, men nestegang kan det hende at det blir "halv motor" med 1.strikk her også.

Feilen mange gjør med CV! høytalerne sine er å kjøpe for små forsterkere. Derfor blir det mange som sitter igjen med et dårlig lytteinntrykk av de også. Blir fort forvrengning og anstrengt lydbilde. Noen ganger kan det være greit å gå for nest størst. Bruk 1,5 gangen på CV! høytalere når det gjelder amper(stereo) så blir det bra.

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vs 120 versjonen av CV og det var gode høyttalere så lenge de var matchet med riktig forsterker. Prøvde dem med nad 2200 og det suuuuugde big time så koblet jeg dem på min electrocompaniet eci 2. Da var alt tilbake som jeg likte.

Så det er ikke gærne begynner høyttalere. Men du dudleste (beste ordet jeg fant istedet for ett stygt ett) hvor mye annet som spiller bedre til min musikksmak. Derfor har jeg electrostater idag.

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hver en høytaler til hver en musikksmak, men som billige allround høytalere er Cerwin Vega bra=) Med en riktig forsterker selvfølgelig! Og det er få høytalere som kan spille like kraftig og høyt som f.eks CLSC-215 i samme prisklasse.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si ingen! Men nå er jeg stygt redd for at det er en viss tråd som blusser opp igjen. Stikkord: LEI.....

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig konrad, så jeg melder meg ut av dette hvertall for i kveld/natt, nå er det ut på "byn" nærmere sakt "Råholt City" og feste, har en helflaske Sambuca, som jeg syns kan tømmes i kveld i stede for i morgen! Ha en fortsatt fin natt!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwin Vega CLSC-215
    .............Har fortsatt ikke noe å utsette på CLSC-215 utenom diskant/mellomtone, ............
    Da er det jo stort sett 90% av lyden du ikke er fornøyd med.............men i praksis så får man jo utrolig store kasser til en rimelig lav pris - hvis man skal bruke de til å bære vann med............;-)

Hvis man skal angi verdien av BASS i en CV så er det vel bare 1% igjen, så lenge SUB-nivået er totalt fraværende.

Da er vel konklusjonen at man egentlig betaler utrolig MYE..........for svært lite lydkvalitet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis CLSC-215 sliter med samme frekvenser som 1515 er det store "hull" ved 200 hz, 800 hz og 13khz. Dette kan fikses lett ved bruk av romkorreksjon. Enrom forskjell her hos meg med EQ=ON på Denon AVR-3805. Men jeg synes ikke dette fungerer til å spille høyt med, da blir EQ=Front eller EQ=OFF.

For "subekstremsiter" som Flageborg så vil ikke CV! kunne levere varene (selv om faktisk 50 % av subbene hans er CV! ). Da som oftest begynner å dale kraftig allerede ved 25 hz. En DB-10 vil kunne hjelpe noe. Men en dyptspillende sub i tillegg er nok å anbefale for de som virkelig vil sette stua i bevegelse.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fælt som folk syter om at CV ikke går lavt nok, ditt og datt.. 215 er tuna til 26 hz.. ikke at det er så jævla lavt, men så er det vel ikke så utrolig mye musikk eller filmscener som går så veldig mye lavere heller. -Det finnes unntak såklart.

Har liksom blitt et must her å kunne levere mye dB ved lavere frekvens enn man kan høre med sine egne ører?

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "cerwinvegaClsc215": Liker du ikke diskant og mellomtone men er fornøyd med høytalern ellers? he-he .. interessant. Hva er det du ikke liker?

Synes mine lager ok lyd jeg! Eneste er at diskanten svikter av og til ved festbruk, mellomtona tåler utrolig mye.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV er fett nok det da.. hehe.. SKjønnner IKke HVa FOlk har IMot DEt...

SPiller HØyt og MEd masse BAss.. HVa mer kan en tennåring ønske seg..

??????

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt må balanseres mot pris. CV er rimelig uovertruffen der. Fakta f-a-e-n.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin Vega CLSC-215 går mere enn lavt nok til det meste!=)
    CV Marius: Syns ikke diskant/mellomtone holder følge med bassen, diskanten kutter ut ved høyt volum over lengre tid, og det holder rett og slett ikke følge med basserne, dette kan selvfølgelig ha noe med at jeg har alt for liten forsterker (2*150 watt i 8 ohm, 2*225 i 4 ohm, har parallellkobla høytalerene). Men ellers er det en super høytaler, har vurdert å kjøpe ny 6,5" og nye diskant. Noen som kan annbefale noe? Eller kanskje jeg bare skal vente til jeg får kjøpt ny forsterker og se åssen dem låter da!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Større amp er svaret, ikke noe behov for å bytte elementer.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV går mer enn lavt nok. De fleste syns faktisk CV låter storslaget og flott, og det gjør de jo. Husk at iallefall 70% av befolkningen syns et Sony mini anlegg låter kjempe bra (noen av modellene..). Og for dem er jo CV kjempe bra. F.eks i mine BW'er, er ikke akuratt kjellerbass her heller, og diskanten er ikke akuratt perfekt. Enda her har jeg betalt 3ganger prisen til en kjempe CV høyttaler.. så da er det kanskje greit at CV ikke låter helt "riktig" for 20% av befolkningen....

EDIT: T.o.m. CV clsc 10 gruser jo BW 703 på trøkk og db.

Jeg får meg ikke til å syns CV lager dårlige høyttalere, men jeg kunne ikke tenkt meg det til daglig bruk. (men ofte, når jeg skrur på PRodigy, da savner jeg nok litt CV ja .).

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter alt skrytet om Cerwin Vega her på forumet, så tenkte jeg skulle prøve meg på 1515 og kanskje AL1000 som frontsystem.Er nemlig ikke så fornøyd med JMlab høyttalerne mine allikvel.(se Usher CP-6391 tråden) Electra-kabinettene var visst ikke så gode som jeg trodde, ikke får jeg det trykket som jeg hadde med de gode gamle AT-100 mine heller.

Jeg har rett og slett funnet ut at 946 ikke passer min "spillestil", ikke passer forsterkeren til høyttalerne heller(takk for den einis). Så jeg lurer egentlig på om det var noen som var interessert i og bytte jevnt med en av de nevnte modeller.Føler kanskje at jeg også må ha med en kraftig PA-forsterker eller'no, for at det skal bli rettferdig.
    Send meg en PM hvis du er interessert i og bytte.

Skal ha det kjempepartyet i kveld,så det haster!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Etter alt skrytet om Cerwin Vega her på forumet, så tenkte jeg skulle prøve meg på 1515 og kanskje AL1000 som frontsystem.Er nemlig ikke så fornøyd med JMlab høyttalerne mine allikvel.(se Usher CP-6391 tråden) Electra-kabinettene var visst ikke så gode som jeg trodde, ikke får jeg det trykket som jeg hadde med de gode gamle AT-100 mine heller.

Jeg har rett og slett funnet ut at 946 ikke passer min "spillestil", ikke passer forsterkeren til høyttalerne heller(takk for den einis). Så jeg lurer egentlig på om det var noen som var interessert i og bytte jevnt med en av de nevnte modeller.Føler kanskje at jeg også må ha med en kraftig PA-forsterker eller'no, for at det skal bli rettferdig.Send meg en PM hvis du er interessert i og bytte.

Skal ha det kjempepartyet i kveld,så det haster!

hehe... du tuller nå håper jeg.. Er ikke sikker på om jeg tror på dette.. neida..

Egentlig så synes jeg det var en bra forklaring egentlig..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om det er 1.April i dag, så velger jeg å faktisk tro på det jeg også. Akto tok jo 25k (teoretisk i forhold til villedende pris) i tap på få mnd. Med samme type høytalere så da må de jo rett og slett låte forferdelig på Vincent om ikke annet.

Og siden Audiomur er gammel "råner" og bilstereofantast så er jeg ikke i tvil. Jeg bytter gjerne med deg hvis du handler en SVS pb12 plus/ i tillegg til meg. Jeg kan stå for transport i kveld.....

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwin Vega CLSC-215
    Cerwin Vega CLSC-215 går mere enn lavt nok til det meste!=)
    CV Marius: Syns ikke diskant/mellomtone holder følge med bassen, diskanten kutter ut ved høyt volum over lengre tid, og det holder rett og slett ikke følge med basserne, dette kan selvfølgelig ha noe med at jeg har alt for liten forsterker (2*150 watt i 8 ohm, 2*225 i 4 ohm, har parallellkobla høytalerene). Men ellers er det en super høytaler, har vurdert å kjøpe ny 6,5" og nye diskant. Noen som kan annbefale noe? Eller kanskje jeg bare skal vente til jeg får kjøpt ny forsterker og se åssen dem låter da!
    Diskanten er jo ihvertfall et problem i 215, men hos meg har jeg aldri merket at mellomtonene gir seg. Sprenge dog en bass her for ei stund siden.
    CLSC-215 har den råeste mellomtona jeg har hørt i en CV høyttaler

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel..
    Må innrømme at jeg ikke er så begeistret for de nei. Har riktignok hatt det veldig gøy med kombinasjonen elektrokompaniet/CV på en en av bursdagsfestene mine. Uansett: Passer ikke helt til musikksmaken min. Hadde jeg vært 13-17 så hadde jeg vel også syntes det. Er nå uansett sånn at med årene så blir musikksmaken noe forandret, og med det kanskje også anlegget. Sier nå: så lenge DERE er fornøyd med CV så drit i hva andre synes:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lurer jeg på, forandrer musikksmaken seg når man runder 19? Er det en pliktforandring fordi man ikke er tenåring lenger. Jeg er ganske skker på at jeg ikke digger Vikingarna når jeg blir 60. Jeg synes fortsatt musikken jeg hørte på (likte) når jeg var 12 er bra enda. Musikksmaken min har på en måte vært med på en evolusjon med en revolusjon på førsten av 90- tallet når Get ready for this med 2 Unlimited ble utgitt på Mindblowing Technomania I. Resten av albumet falt selvfølgelig også i smak. Og jeg husker godt at i 93 så var jo 2 Unlimited blitt skikkelig mainstream. Fra å være "underground stuff" bare noen få år tidligere. Slik ballet det seg videre på for meg, var innom Techno Trax, Party Zone, Rave Mission, Trancemaster, Ravermeister, D. Trance (Gary D.) og mange andre kule samlealbum på den tiden. Noen av de f.eks Trancemaster kommer ut en gang iblandt enda. Jeg håper de spiller Dr. Alban, 2 Unlimited, Ace og base osv når jeg skal på "Åreknuten dancing" når jeg blir 60.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •