Hvilken høyttaler til Rotel RA-985

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken høyttaler til Rotel RA-985

Har den siste tiden sett litt på nye høyttalere til min Gode gamle Rotel RA 985 100Watts forsterker. Har noen gamle Proson ikke all verden, har derfor bestemt meg for å oppgradere anlegget. Tenkte kanskje noen av dere hadde noen gode tips til hvilke høyttalere som vil passe. Hører en del på pop rock og en del R&B.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisan!

Hei og velkommen hit du!

Vet at Tannoy er en god match med Rotel! Hadde et stereo-oppsett med noen små Tannoy stativhøyttalere og en integrert forsterker fra Rotel. Synes nå selv dette matchet veldig bra.

Tannoy sitt utvalg finner du her:

http://www.tannoy.com/

Uansett lykke til med oppgraderinger :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset anngående Tannoy. Har tenkt litt på B&W, Dali og Psb. Har funnet ut at jeg kommer til å gå for bokhylle høyttalere, pga liten stue (15m2)
    Evt supplert med en svs 10" sub. Prismessig rundt 3-4 lapper totalt 8 lapper medregnet subben.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AudioPro Black Pearl v2 fikk glimrende kritikk i L&B - karakter 9+

"Diskant- og mellomtonegjengivelsen er fullt på høyde med vår referanse (fjorårsvinner SA505), mens bassen har atskillig mer trøkk. Styrken til Black Pearl ligger i den meget gode mellomtonegjengivelsen. Detaljeringsevnen er enorm, og Black Pearl leverer et meget velbalansert lydbilde..."

Veil 3.500,-

SVS sub i 15m2 stue - kan bli problem ift plassering/romresonanser. Vær obs på at den er fysisk stor, så den kan ikke plasseres helt hvorsomhelst.

Selv ble jeg mer fornøyd med en mindre og billigere sak (Yamaha YST-FSW100 til 1500,-) - mye enklere å plassere og grei nok lyd til film-effekter. Muligens pga at de stativene jeg har faktisk leverer endel dypbass.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •