CV! 1515 vs CLSC 215

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 149
    Newcomer David NAD+CW sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CV! 1515 vs CLSC 215

Hvem av disse modellene spiller høyest, mest bass
    noen som veit oppgitt dB på dem? Nypris på 1515?

Er virkelig usikker på hvem jeg skal satse på siden 1515 er vell ganske gammel, og jeg er glad i "idiot" forikringa på HFK

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av David NAD+CW
    Hvem av disse modellene spiller høyest, mest bass
    noen som veit oppgitt dB på dem? Nypris på 1515?

Er virkelig usikker på hvem jeg skal satse på siden 1515 er vell ganske gammel, og jeg er glad i "idiot" forikringa på HFK
    Høyest: 1515 (oppfattes slik iallefall)
    Mest Bass: 1515.
    Lydkvalitet: Classic 215!

Ny pris på 1515: 12000kr (muligens de kosta 13k på slutten). Koster nå ifra 9-13k brukt. (Disse er ofte hardkjørt, samt serien er gammel).

Får ikke det beste ut av disse før du har en forsterker som yter godt over 400watt (og har store strømreserver). Er egen CV tråd på forumet her!

EDIT: er ikke uten grunn til at CV har en 350watter til sin 15" subwoofer, når du skal dra 4stk av samme størrelse, så kan du bare tenke deg hva som kreves!

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pluss at 1515 er mer eller mindre blitt et samleobjekt, sammen med 1215

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..Og hvis du finner et strøkent par 1515, så kan du tjene på det senere. Du taper ihvertfall ikke på det, disse faller ikke i pris for å si det sånn.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan forsterker har du tenkt til å bruke på dem?
    Har du stor nok forsterker og bra utstyr så tror jeg det vil holde med 215.. Etter jeg fikk P3 og kunne stille litt på lyden.. Så har jeg blitt mer og mer fornøyd. I det siste har jeg fått hørt lite på musikk, men de 2 siste dagene har jeg testet mye, og MA 6.1 gir seg ikke på gode innspillinger.

Newcomer David NAD+CW sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal brokoble 2 Carvere etterhvert. (2x 1200w i 4 ohm, 2x900 i 8 ohm)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det holder jo veldig bra til begge alternativene. Jeg hadde gått for Clsc 215 da, og fått en litt skikkelig forforsterker, trenger ikke å være så veldig dyr, men med muliget for å stille på bass/diskant, hvis ikke den er bass glad fra før av da!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En receiver med romkorreksjon er å anbefale. Store lydforbedringer på mine 1515. Men jeg må lure inn 10 dB ved 30 hz etter at romkorreksjonen er gjort. Ellers blir det for slapt.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt 1515 helt klart. Har hørt DC-15 å likte lyden veldig godt så kan nesten ikke tenke meg åssen den samme høyttaleren spiller bare med flere elementer

CLSC-215 er noe crap mener jeg...Ikke direkte dårlige da, men jeg liker dem ikke.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som tilsier at 1515 skal lage mer trykk enn 215 ?

Basselementa i 215 har jo f.eks en kjøling av spolen som ikke de gamle elementa i 1515 har, større spider,bredere oppheng og magnet med større diameter.
    Så jeg vil tror dem tåler mer effekt enn de gamle elementa.

Jeg liker lyden godt i 215, har aldri hørt 1515... men det er mulig diskanten tåler mer der ? Den er ialfall en svakhet på 215
    Når det kommer til utseende så ser jo 1515 mange ganger bedre ut.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv syntes jeg DC15 er en bedre høyttaler enn 1515, kulere lyd rett og slett..

Jeg vil også tro at 215 spiller MER bass enn 1515... (med stor/kraftig forsterker såklart)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slaglengden er vel lengre i CLSC serien enn DC serien. Derfor bør de kunne levere mere trykk, men ofte går lengre slaglengde ut over følsomheten. Derfor trenger CLSC-215 4x så mye effekt for samme SPL som 1515.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Jeg ville valgt 1515 helt klart. Har hørt DC-15 å likte lyden veldig godt så kan nesten ikke tenke meg åssen den samme høyttaleren spiller bare med flere elementer

CLSC-215 er noe crap mener jeg...Ikke direkte dårlige da, men jeg liker dem ikke.

Ikke for å rakke ned på ditt utstyr, men jeg tror du har hatt en liten miss med utstyret som du har matchet clsc 215 med. Jeg har lest flere ganger at du ikke er fornøyd med dem og at du heller liker andre modeller fremfor. Det skjønner jeg. Men jeg skjønner ikke at du ikke liker clsc 215 bedre.. Det har tatt litt tid med meg, man må faktisk jobbe med utsyret også, plassering også. Alt har noe å si. Selv om dette er høyttalere som ikke er ment for detaljer og sånn, så må man faktisk jobbe med å få frem kvalitetene som bor i disse høyttalerne. Dette vet du vel også, men følte bare å si det. For jeg kan aldri tenke meg at det kommer "så mye negativt" ut om de høyttalerne, som du skal ha det til.

Du nevnte også tidligere at du bånna hp215 med den forrige carveren, og det må jo i så fall være pga for lite kontroll, kanskje det ikke hørtes sånn ut.. Men hvis de høyttalerne skal spille så høyt som det du skal ha det til så må de tåle mye mer effekt og derfor ha en større forsterker.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    diskanten i 1515 er et kapittel for seg, dette er jo en PA driver omtrent, og den skriker MYYYYYE før den gir seg...

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Ikke for å rakke ned på ditt utstyr, men jeg tror du har hatt en liten miss med utstyret som du har matchet clsc 215 med. Jeg har lest flere ganger at du ikke er fornøyd med dem og at du heller liker andre modeller fremfor. Det skjønner jeg. Men jeg skjønner ikke at du ikke liker clsc 215 bedre.. Det har tatt litt tid med meg, man må faktisk jobbe med utsyret også, plassering også. Alt har noe å si. Selv om dette er høyttalere som ikke er ment for detaljer og sånn, så må man faktisk jobbe med å få frem kvalitetene som bor i disse høyttalerne. Dette vet du vel også, men følte bare å si det. For jeg kan aldri tenke meg at det kommer "så mye negativt" ut om de høyttalerne, som du skal ha det til.

Du nevnte også tidligere at du bånna hp215 med den forrige carveren, og det må jo i så fall være pga for lite kontroll, kanskje det ikke hørtes sånn ut.. Men hvis de høyttalerne skal spille så høyt som det du skal ha det til så må de tåle mye mer effekt og derfor ha en større forsterker.
    Det jeg ikke liker med CLSC-215 er lyden. Liker best di gamle CV. Mener ikke at clsc-215 spiller dårlig, er du gal Driver å flytter på anlegget mange ganger i mnd så skikkelige plasseringer har jeg fått mange ganger Prøvd alt fra små rom på 8kvm til stue på 65 kvm Forskjellige forsterkere har jeg ogsp brukt. NAD 218, Harman/Kardon AVR-7000, Carver xi850, Carver pm950 og Carver PT-2400. Kabler og cdspillere har jeg også byttet på og hørt.

Det med HP-215 er jeg mulig litt usikker på, men føltes som om høyttalerne ga seg på max spilling med 2x325 fra Carver. Dem spilte MYE høyere da enn med PT-2400 på clsc-215 Med NAD 218 var det ikke sjangs i halvmørket.

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen forsterker burde jeg kjøpe til dc 15? og åssen er det man brokobler forsterkere?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djfreedo
    Åssen forsterker burde jeg kjøpe til dc 15? og åssen er det man brokobler forsterkere?

Mange du ikke kan brokoble (dvs gjøre dem om til "monoblokker"..). NAD sine kan man ofte dette med, men hvorfor kjøpe for å brokoble.. ofte bedre å kjøpe en stereo forsterker som yter omtrent det samme. Spessielt på DC, mener de er 4ohm, og da er brokobling litt fyfy på de fleste forsterkere..

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok.. kommer nad c372 til å drive bra da? ps: de er på 8 ohm

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har fått beskjed om at de er 4 ohm (DC-15). C-372 er vel en klassisk kombo fra hifi klubben. De tåler mer for å si det slik...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djfreedo
    ok.. kommer nad c372 til å drive bra da? ps: de er på 8 ohm
    Du kommer langt med den ja. Men er de 8ohm, så sier de ikke neitakk til en NAD 272 attåt .

Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •