CV! 1515 vs CLSC 215 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8
Viser resultater 141 til 149 av 149
    Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kims-
    Men cv marius. jeg lurer litt på hvorfor du mener dc ikke har blitt produsert i USA i det hele tatt. Hvorfor skulle de selge alle modellene sine der borte bortsett fra dc?
    Har du sett DC-serien til salgs i USA da på f.eks E-Bay? Jeg har ihvertfall aldri det, og dem er aldri nevnt heller i annonser og slikt.

1215mk1SE og 1215mk2SE høyttalerne er heller ikke solgt i USA.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DC, AL752 og AL1002 ble ikke solgt/skrudd i usa.. Rimelig sikker på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Har du sett DC-serien til salgs i USA da på f.eks E-Bay? Jeg har ihvertfall aldri det, og dem er aldri nevnt heller i annonser og slikt.

1215mk1SE og 1215mk2SE høyttalerne er heller ikke solgt i USA.
    jeg har igrunn ikke letet noe særlig etter de. men ta feks AT serien. det er mye AT høyttalere til salgs rundt om i USA. 1215 er jo en AT høyttaler. jeg må si at jeg finner det merkelig at de ikke skulle ha solgt verken 1215 eller dc serien i USA , og hvorfor bare de? er det noen som evt vet grunnen dette sikkert? Isåfall hvor har den infoen komt ifra?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har igrunn ikke letet noe særlig etter de. men ta feks AT serien. det er mye AT høyttalere til salgs rundt om i USA. 1215 er jo en AT høyttaler. jeg må si at jeg finner det merkelig at de ikke skulle ha solgt verken 1215 eller dc serien i USA , og hvorfor bare de? er det noen som evt vet grunnen dette sikkert? Isåfall hvor har den infoen komt ifra?
    Tror DC er noe "hifiklubben" har fikla sammen. I sammarbeid med Cerwin Vega(danmark)... Men det er igjen bare noe jeg tror!.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Tror DC er noe "hifiklubben" har fikla sammen. I sammarbeid med Cerwin Vega(danmark)... Men det er igjen bare noe jeg tror!.
    Hifi klubben er jo bare importør. Viss cv har sammarbeidet med noen om dc er det vel helst peerless. men det spiller igrunn liten rolle hvor og hvem. DC og AL er uansett etter min mening det det beste cv har kokt i sammen noen gang. både byggekvalitet og lyd messig.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi klubben er jo bare importør. Viss cv har sammarbeidet med noen om dc er det vel helst peerless. men det spiller igrunn liten rolle hvor og hvem. DC og AL er uansett etter min mening det det beste cv har kokt i sammen noen gang. både byggekvalitet og lyd messig.
    Hifiklubben "eier" Dali, som også skrudde sammen AL1000mk2 (mest sannsynelig 1002 også..). Hifiklubbens grunnlegger er også mannen bak Lyndorf Audio... Så de er mer enn bare importør slik sett. Samt de har/hadde et veldig nært samarbeid med spessielt CV (som faktisk var HFK første høyttalermerke, som de solgte..).

Men men, samme det, DC/AL er historie. Classic og VE er greiene nå! Enten man liker det eller ei .

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var inne på et forum fra USA der noen diskuterte CV, og der var det en dude som hadde funnet 1215 på en dansk side, å han lurte veldig på åssen høyttaler dette var fra CV, og ingen andre visste det heller, helt til han dansken kom inn og svarte på spørsmålet selv

1215 modellene er jo nummererte og bare utgitt i skandinavia. Jeg har aldri sett noen fra andre land som har dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Var inne på et forum fra USA der noen diskuterte CV, og der var det en dude som hadde funnet 1215 på en dansk side, å han lurte veldig på åssen høyttaler dette var fra CV, og ingen andre visste det heller, helt til han dansken kom inn og svarte på spørsmålet selv

1215 modellene er jo nummererte og bare utgitt i skandinavia. Jeg har aldri sett noen fra andre land som har dem.
    Da stemmer det nok. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hifiklubben "eier" Dali, som også skrudde sammen AL1000mk2 (mest sannsynelig 1002 også..). Hifiklubbens grunnlegger er også mannen bak Lyndorf Audio... Så de er mer enn bare importør slik sett. Samt de har/hadde et veldig nært samarbeid med spessielt CV (som faktisk var HFK første høyttalermerke, som de solgte..).

Men men, samme det, DC/AL er historie. Classic og VE er greiene nå! Enten man liker det eller ei .
    Ja du har faktisk rett i det. Forhåpentligvis har de gjort seg litt mer flid med cls i forhold til clsc. ER også litt spent på hvordan VE låter. skal man dømme etter utseende vil jeg gjette på at de er veldig lik E-3 serien.

Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •