CV! 1515 vs CLSC 215 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 149
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Hvorfor? Hmmm. Kanskje fordi at CV ikke er det samme som de var før. CV gjekk konk foreksempel. Og det er nye eiere med et heilt annet Prinsipp. Kvantitet over Kvalitet. DC-1515 er kvalitet. Bra konstruksjon. Bra element. Bra kabinett osv.
    De gikk ikke konk, men de var på randen til "konk". Og da tok Stanton Group over styringa. Og si at DC 1515 har bra element syns jeg lite om, DC1515 framstår jo som kvalitet BARE pga dens viltre spillestil. Kabinetta på Classic er minst like gode! Bare sjekk vekta på DC15 og Classic15 (hvor clsc faktisk er 1kg tyngre).

For meg er Classic mer kvalitet enn noen andre CV modeller (utenom AL serien) på "HIFI" siden. Mens på kvantitet, tja, der er kanskje DC1515 best. CV ble kjøpt opp lenge etter DC epoken!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvitt jeg vet så lagde ikke Cerwin annet enn elementene til DC serien heller. Var Dali som stod for resten.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Såvitt jeg vet så lagde ikke Cerwin annet enn elementene til DC serien heller. Var Dali som stod for resten.
    Stemmer nok, men hørt de også har blitt skrudd sammen i polen . Så til dere som klager på at clsc blir skrudd sammen i kina kan vel ta det litt med ro....

Tror DC aldri ble solgt i USA nei.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med AL? Diskanten og basseren går jeg utifra at er fra de selv, siden det står CV! på de mener jeg. Men på mellomtona står det ikkeno, jeg har heller aldri skrudd den opp.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Hva med AL? Diskanten og basseren går jeg utifra at er fra de selv, siden det står CV! på de mener jeg. Men på mellomtona står det ikkeno, jeg har heller aldri skrudd den opp.
    Diskanten bak på CV 1515 er det CV merker, men på magneten står det: Made in Polen...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Hele AL er vistnok CV fikk jeg vite. Trodde også at mellomtona var av noen andre. Men var ikke det.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    De gikk ikke konk, men de var på randen til "konk". Og da tok Stanton Group over styringa. Og si at DC 1515 har bra element syns jeg lite om, DC1515 framstår jo som kvalitet BARE pga dens viltre spillestil. Kabinetta på Classic er minst like gode! Bare sjekk vekta på DC15 og Classic15 (hvor clsc faktisk er 1kg tyngre).
    Kabinetta på classic er bygd i tynnere plater enn DC serien, men til gjengjeld så er det MDF plater og ikke spon som DC serien er bygd av.
    Bakplata på DC15/1515 er faktisk av 19.5 mm spon, og det er jo verre enn 19mm mdf igjen vil jeg tro, men de andre platene er 26mm i front og 23mm på sidene.
    Vet ikke hvor mye MDF tykkelse "tilsvarer" i spon tykkelse jeg, er jo et mye bedre materiale.

skriveleif hos HFK, ifølge CV sin side er clsc15 36,noe kg, dc15 39 kg..

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele AL er vistnok CV fikk jeg vite. Trodde også at mellomtona var av noen andre. Men var ikke det.
    Det stemmer ja. En fyr jeg kjenner hadde skrudd ut mellomtonene og diskantene(de brukes nå bil(!)), og det stod CV! rundt magneten

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For meg er Classic mer kvalitet enn noen andre CV modeller (utenom AL serien) på "HIFI" siden. Mens på kvantitet, tja, der er kanskje DC1515 best. CV ble kjøpt opp lenge etter DC epoken!
    DC-15 og classic 15? Classic 15 veier 36kg og DC-15 veier 39. Hvordan kan classic 15 veie 1kg mer då? ops: Hvordan forklarer du Classic 215 sin vekt på 50kg mot DC-1515 som veier 73 kg da? Classic kabinetta er mdf. Men det hjelper lite når dem er så spinkle. Når du dunker på dem høres jo det ut som en bossdonk. Er det kvalitet?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mellomtonen på AL serien er faktisk Vifa. Men trur resten er CV. Ivertfall bassen. Og når det gjelder DC serien. Den var produsert i USA også. Jeg har feks sett flere annonser i USA hvor DC serien er til salgs. Har de liksom vert i europa da å henta seg et par DC da bare for å selge dem i USA? Grunn til at dem ikke er på heimesida er nok fordi det er over 10år siden de gikk ut av produksjon. Hvorfor skulle ikke en amerikansk høyttaler produsent selge alle sine produkter i hjemlandet? Det er jo bare ulogisk. Og der har de nok produsert elementene selv også siden de har egne fabrikker der. Mens i europa har de fått peerless til å produsere mellomtonen for seg(Ja jeg innrømmer at jeg tok feil ang. det). Og et japansk firma diskanten. Som forresten er en AT-100 diskant. Antageligvis fordi de bare har lager i Danmark. Og da ville det jo være ganske logisk å bruke en høyttaler produsent som er der fra før. Istedenfor å produsere selv.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mellomtonen på AL serien er faktisk Vifa. Men trur resten er CV. Ivertfall bassen. Og når det gjelder DC serien. Den var produsert i USA også. Jeg har feks sett flere annonser i USA hvor DC serien er til salgs. Har de liksom vert i europa da å henta seg et par DC da bare for å selge dem i USA? Grunn til at dem ikke er på heimesida er nok fordi det er over 10år siden de gikk ut av produksjon. Hvorfor skulle ikke en amerikansk høyttaler produsent selge alle sine produkter i hjemlandet? Det er jo bare ulogisk. Og der har de nok produsert elementene selv også siden de har egne fabrikker der. Mens i europa har de fått peerless til å produsere mellomtonen for seg(Ja jeg innrømmer at jeg tok feil ang. det). Og et japansk firma diskanten. Som forresten er en AT-100 diskant. Antageligvis fordi de bare har lager i Danmark. Og da ville det jo være ganske logisk å bruke en høyttaler produsent som er der fra før. Istedenfor å produsere selv.

Trodde det jeg og.. men det viser seg ikke å være fakta alikevel, muligens hifiklubben brukte vifa replika for å dekke etter spørselen. De selger nå nemlig AL elementene løst i USA, og det er ikke VIFA!.

Vekt forskjellen mellom DC og classic: For å si det slik, MDF er noe helt anna enn spon! Selv har jeg BW ASW 850 subwooferen. Den er avstiva i bauger og kanter, samt er laget i solid kasse! elementet veier sikkert mer enn alle elementa i DC 1515 tilsammen. Denne veier totalt 45kg, da med en 1000watts forsterker. Syns da det er kvalitet nok uansett jeg da.

Du legger veldig mye "vekt" på vekt. Hvorfor skal egentlig classic215 veie nesten 2x av en Classic15. Skjønner ikke helt det jeg... er jo snakk om 0,5m høyere kasse.. samt 1 element mer.... MDF veier jo litt, men ikke så mye, og kassa er greit avstiva! (MDF krever ikke så mye avstiving som f.eks spon).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SPON: Er en rimeligere løsning til bygging av basskasser. Spon har egenresonanse på ca 14Hz. Sponplater er laget av grovere "biter" av treverk, og er limt sammen. Dette er et helt ok materiale til kassebruk, men det trengs en del avstivning inne i kassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Det er jo bare positivt isåfall. Er det noe dali kan så er det å bygge kabinett. Så det sier litt om kvaliteten :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det jeg og.. men det viser seg ikke å være fakta alikevel, muligens hifiklubben brukte vifa replika for å dekke etter spørselen. De selger nå nemlig AL elementene løst i USA, og det er ikke VIFA!.
    Kanskje CV produserte mellomtonen på AL serien selv i USA og fekk Vifa til å produsere for seg i Europa da. Det er jo logisk

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje CV produserte mellomtonen på AL serien selv i USA og fekk Vifa til å produsere for seg i Europa da. Det er jo logisk
    Skal du ikke se bort ifra! Fordi jeg jobber med å få bestilt meg reserve deler til AL ifra usa ama . Og det er CV's element. Samme det egentlig...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Kabinetta på classic er bygd i tynnere plater enn DC serien, men til gjengjeld så er det MDF plater og ikke spon som DC serien er bygd av.
    Bakplata på DC15/1515 er faktisk av 19.5 mm spon, og det er jo verre enn 19mm mdf igjen vil jeg tro, men de andre platene er 26mm i front og 23mm på sidene.
    Vet ikke hvor mye MDF tykkelse "tilsvarer" i spon tykkelse jeg, er jo et mye bedre materiale.

skriveleif hos HFK, ifølge CV sin side er clsc15 36,noe kg, dc15 39 kg..
    MDF er bare bedre enn spon på enkelte områder faktisk. Det er et mer resonansdødt matriale, noe som gjør mdf ideelt til å bruke som frontplate feks. Men det må vere i rett tykkelse. Sammenlignet med spon er mdf faktisk litt mykere, så derfor bør mdf vere minst like tykt eller tykkere enn spon for å vere like stivt el stivere. Dette er grunnen til at mange produsenter faktisk bruker mdf til front og spon resten. Det at clsc15 er lettere enn dc15 selv om den har like store fysiske mål og det i tillegg er blitt brukt mdf er ett åpenbart tegn på at det er altfor tynn kabinett tykkelse. Se for deg at du står på en tynn planke å prøver å hoppe. Da vil planken gi etter å du klarer ikke å hoppe så høyt ikke sant? Men viss du står på en tykkere planke så vil ikke den gi etter så mye og du hopper mye høyere Sånn blir det for et bass element også viss det blir plassert i et tynt kabinett (dette har jeg lest i en bok om hvordan en bygger høyttalere selv). . Derfor har tykkelse og bra avtstivning mye å si for bass kvaliteten. Og spesielt mye på så store høyttalere. Dc serien har rett og slett bedre byggekvalitet enn clsc. og det gjenspeiles på lydkvaliteten. Eneste som er bedre med clsc15 vs dc15 og 215 vs 1515 er at de går litt dypere i bassen, fordi de er stemt litt dypere, noe som gjør bassen tregere. Ellers er dc bedre på alle andre områder. strammere og mere dynamisk bass med mere trøkk. Bedre sammenheng mellom bass mellomtone og diskant, altså bedre konstruert delefilter.og de spiller høyere også. Og for å ikke snakke om at mellomtone og diskant faktisk holder følge hele veien opp. Det gjør de derimot ikke på clsc 15/215, etter det jeg har hørt selv vertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Og si at DC 1515 har bra element syns jeg lite om, DC1515 framstår jo som kvalitet BARE pga dens viltre spillestil. Kabinetta på Classic er minst like gode! Bare sjekk vekta på DC15 og Classic15 (hvor clsc faktisk er 1kg tyngre).

For meg er Classic mer kvalitet enn noen andre CV modeller (utenom AL serien) på "HIFI" siden. Mens på kvantitet, tja, der er kanskje DC1515 best. !
    joda grei den at der fins mer solide basser enn dc bassene. men litt av hemligheten bak ytelsen di har fått ut av 1515 bassmessig er pga feks veldig forseg gjort delefilterkonstruksjon men, mest med kasseavstemmning. såkaldt "linear impedance reflex system" der dei bruka bassportene som motstand. når bassene beveger seg flytter di luft gjennom portene,ved å justere luftmotstanden i portene hjelper de elmentene med å holde vandringen innenfor maks grensen lenger enn som hos andre,mindre gjennomførte bassrefleks konstruksjoner som med feks clsc215. skal nemnast at 215 er en billigere og mindre forseg gjordt høytaler, så det blir litt urettferdig å sammenligne de.. min mening er uannsett ugjordt er bedre enn halvgjordt.(PS: har du hørt 1515 i en kjellerstue som er ca 4meter bred og ca 5.5meter lang? hårette sykt)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elementer i 1515:

Diskant bak: C-5A 8 ohm, laget i Polen
    Diskant front: HF7 8 ohm, laget i Japan
    Mellomtone: Peerless Cat. no: 822807 Z 8/4 ohm, laget i Danmark
    Bass: DCW15

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DidrikDecibel
    joda grei den at der fins mer solide basser enn dc bassene. men litt av hemligheten bak ytelsen di har fått ut av 1515 bassmessig er pga feks veldig forseg gjort delefilterkonstruksjon men, mest med kasseavstemmning. såkaldt "linear impedance reflex system" der dei bruka bassportene som motstand. når bassene beveger seg flytter di luft gjennom portene,ved å justere luftmotstanden i portene hjelper de elmentene med å holde vandringen innenfor maks grensen lenger enn som hos andre,mindre gjennomførte bassrefleks konstruksjoner som med feks clsc215. skal nemnast at 215 er en billigere og mindre forseg gjordt høytaler, så det blir litt urettferdig å sammenligne de.. min mening er uannsett ugjordt er bedre enn halvgjordt.(PS: har du hørt 1515 i en kjellerstue som er ca 4meter bred og ca 5.5meter lang? hårette sykt)
    Sykt kanskje, men er lydkvaliteten så bra som på clsc215?! neeeh.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sykt kanskje, men er lydkvaliteten så bra som på clsc215?! neeeh.
    CLSC-215 spiller penere ja, det er helt klart

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •