CV! 1515 vs CLSC 215 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 149
    Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har 1515 biwiring-terminaler?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Har 1515 biwiring-terminaler?
    Ooohyea.. og det syns veldig mange at er stas .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Jeg savner brukermanual til 1515. Ingen? Tviler også sterkt på det med 100hz deling på den ene 15". Og jeg er ganske sikker på at de er 3-veis. Hvis noen gidder å se på filteret, skal det meste bli avslørt ganske raskt.

Slik de spiller, så er jeg ganske sikker på at det er 3 veis. Ellers hadde man ikke merka bassen så heftig ifra dem. 90% sikker på at begge bassera går på samme frekvens!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ooohyea.. og det syns veldig mange at er stas .
    Broren til en kompis av meg har et smukt par han vurderer å selge, han må jo betale lån og greier. Når det gjaldt pris mumlet han noe om 8000, hvilket jeg er mer enn villig til å gi. Må bare selge AL'ene først, og spare litt. Bare lurte på om de hadde biwiring, kjekkere det

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet dypbassen på 1515 vs. CLSC-215 i går på sånne sinustoner eller hva det heter. 50-10hz og 20hz tester. Bassene i 1515 begynner å bevege seg mye fortere enn CLSC sine basser (som betyr at 1515 ikke klarer å gjengi bassen, tror jeg?). CLSC-215 gjengir jo bass nesten helt ned til 20hz så da er det vel klart at CLSC-215 spiller dypere

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg mistenkte CV-Gunnar. De gjør antagelig store utsving, men lite lyd. 1515 trives nok best rundt 35 hz. 215 spiller nok dypere og har større xmax, men dette går ut over følsomheten.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg mistenkte CV-Gunnar. De gjør antagelig store utsving, men lite lyd. 1515 trives nok best rundt 35 hz. 215 spiller nok dypere og har større xmax, men dette går ut over følsomheten.
    Jepp

Men litt teit spm kansje, xmax er det slaglengde eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi da konkludere med at 1515 (Konrad.. sjekk.. skriver ikke DC ) spiller høyere, mens clsc215 spiller dypere, og er LANGT mer tungdreven enn 1515?! Men at clsc215 er et kupp til nypris (med mulighet med forsikring), mens 1515 er for de mest ekstreme der ute?! .

Og til slutt. Disse er dyre i drift (tenker da på kjøp av forsterker kraft!).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi da konkludere med at 1515 (Konrad.. sjekk.. skriver ikke DC ) spiller høyere, mens clsc215 spiller dypere, og er LANGT mer tungdreven enn 1515?! Men at clsc215 er et kupp til nypris (med mulighet med forsikring), mens 1515 er for de mest ekstreme der ute?! .

Og til slutt. Disse er dyre i drift (tenker da på kjøp av forsterker kraft!).
    Trøkker mer også. Oh har mye strammere bass.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som det er en korrekt oppsummering Skorob. Nå gjenstår det vel bare at CV_Gunnar konkluderer med det samme.

Ser det diskuteres noe om romstørrelse for tiden. Når jeg hadde S-2'ene på gutterommet synes jeg de spillte heftig. Romet var kun 12 kvm. Fikk de ned i en kjellerstue på ca. 30 kvm så ble det litt for lite trykk. 1515 derimot gjorde jobben. Nå står de i ca. 50 kvm (som noen mener er gigantisk stort rom) så synes jeg det mangler litt igjen. Derfor må det en sub til! 50 kvm er vel nesten Norsk Standard når det gjelder stue i eneboliger.

Jkirkebo har også 1515. Han bruker en receiver på 5x80 w og det spiller bra det også. Rommet er kun 12 kvm (TV stue) mener jeg å huske. Så de trenger ikke være så alt for dyre i drift heller. Dette gjelder jo stort sett CV! generelt. Men de har ikke vondt av et par kw.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som det er en korrekt oppsummering Skorob. Nå gjenstår det vel bare at CV_Gunnar konkluderer med det samme.

Ser det diskuteres noe om romstørrelse for tiden. Når jeg hadde S-2'ene på gutterommet synes jeg de spillte heftig. Romet var kun 12 kvm. Fikk de ned i en kjellerstue på ca. 30 kvm så ble det litt for lite trykk. 1515 derimot gjorde jobben. Nå står de i ca. 50 kvm (som noen mener er gigantisk stort rom) så synes jeg det mangler litt igjen. Derfor må det en sub til! 50 kvm er vel nesten Norsk Standard når det gjelder stue i eneboliger.

Jkirkebo har også 1515. Han bruker en receiver på 5x80 w og det spiller bra det også. Rommet er kun 12 kvm (TV stue) mener jeg å huske. Så de trenger ikke være så alt for dyre i drift heller. Dette gjelder jo stort sett CV! generelt. Men de har ikke vondt av et par kw.
    Korrekt oppsummering av skorob, og jeg er selvfølgelig enig

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt innpå (håper jeg ikke stjeler thread topic)

Selger ikke klubben lenger center/bakhøyttalere til CV classic serien? finner de hvertfall ikke.

(bare så det er sagt, de er ikke til meg)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De avventer vel den nye serien tenker jeg.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Kjapt innpå (håper jeg ikke stjeler thread topic)

Selger ikke klubben lenger center/bakhøyttalere til CV classic serien? finner de hvertfall ikke.

(bare så det er sagt, de er ikke til meg)
    Det er nesten garantert at de fortsatt har på lager, selv om den nye serien er på vei. Det blir ikke kasta akkurat, de blir solgt for en mye lavere pris etter at de har fått den nye serien(eller før).

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veit ikke om jeg driter meg ut nå og at alle veit det allerede, men Cerwin Vega har sluppet en ny serie; "CLS", oppgradering av "CLSC" med annet design, som jeg ikke likte, men best av alt; Bi-Wiring

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og til alle som vil ha svaret på hva som egentlig er best av 1515 og CLSC-215, og til alle som tror og mener at CLSC-215 suger, og 1515 er myyyyye bedre, hvorfor ville Cerwin Vega slippe ut en høytaler som var så sinnsykt mye dårligere enn en 10 år eldre modell? Hmm.. Den må jeg tenke litt på.. Har aldri hørt 1515 så kan ikke si noe positiv eller negativt om den, men men ganske enkel tankegang finner du ganske fort ut at 1515 og CLSC-215 spiller på ganske lik linje eller at CLSC-215 er litt bedre, betviler hvertfall sterkt at den er dårligere!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik de spiller, så er jeg ganske sikker på at det er 3 veis. Ellers hadde man ikke merka bassen så heftig ifra dem. 90% sikker på at begge bassera går på samme frekvens!
    Hmm, vet ikke om det har noe å si, men så en video av et par DC-1515 i drift, og på videon så det ut som at den nederste 15" jobba mere med bassen enn den 15" over, så kanskje det er forskjellig frekvens? :-?

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Det er nesten garantert at de fortsatt har på lager, selv om den nye serien er på vei. Det blir ikke kasta akkurat, de blir solgt for en mye lavere pris etter at de har fått den nye serien(eller før).
    Ok, sickO, når skjer dette?
    dette hadde jeg ikke hørt om forresten, hørte bare noe snakk om en V serie eller no :S:S

Hvor mye moderasjon kan vi forvente oss på de gamle modellene da?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwin Vega CLSC-215
    Og til alle som vil ha svaret på hva som egentlig er best av 1515 og CLSC-215, og til alle som tror og mener at CLSC-215 suger, og 1515 er myyyyye bedre, hvorfor ville Cerwin Vega slippe ut en høytaler som var så sinnsykt mye dårligere enn en 10 år eldre modell? Hmm.. Den må jeg tenke litt på.. Har aldri hørt 1515 så kan ikke si noe positiv eller negativt om den, men men ganske enkel tankegang finner du ganske fort ut at 1515 og CLSC-215 spiller på ganske lik linje eller at CLSC-215 er litt bedre, betviler hvertfall sterkt at den er dårligere!
    Hvorfor? Hmmm. Kanskje fordi at CV ikke er det samme som de var før. CV gjekk konk foreksempel. Og det er nye eiere med et heilt annet Prinsipp. Kvantitet over Kvalitet. DC-1515 er kvalitet. Bra konstruksjon. Bra element. Bra kabinett osv.

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •