CV! 1515 vs CLSC 215 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 149
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    btw: nok en gang. De heter 1515 og IKKE DC-1515!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    btw: nok en gang. De heter 1515 og IKKE DC-1515!!!
    Umm. Nei faktisk ikke:wink: De ble solgt seperat det er greit. Men det er uansett en DC høyttaler. Så det går fint and å si DC-1515. Så om du vil kalle dem 1515 eller DC-1515 velger du selv.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Har du hørt er skikkelig par DC-1515 selv? det har jeg. Og er ganske sikker på at alt er bedre på dem en Classic 215. Fleste 1515 no i dag er dårlig behandlet og utslitt. Bare pågrunn av hva CV_Gunnar sier betyr ikke det at 1515 generelt er dårligere en 215. Greit han sier at det er et strøkent par. Men har selv sett strøkne par som har spilt ræva pga måten elementa har blitt behandlet og mange andre ting.
    Har hørt 1515 VELDIG mange ganger.. er liksom naboen som har de . Ofte fest og morro der, han har 2xNAD208 til bassene, og NAD 218 til resten. Trodde muligens det var årsaken til den litt krappy lyden. Men nope Testa med NAD 208 alene på de også, samme resultat. Og har hørt DC ellers også, samme lyd i alle.

Men er nok smak og behag detta da. Jeg syns ikke DC serien er noe å rope høyt om, og 1515 er overprisa, og i mine ører dårligere enn 215 (greit nok, du får ikke like mye trøkk og dB ut av 215, men lyden ellers syns jeg er bedre. Dire straits funker faktisk på disse!).

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Jeg tror bassene i 215 har lengre slaglegnde. Opphenget ser større ut. Større slaglengde ser ut til å gå ut over følsomheten.

Jeg tror også at 215 spiller "penere" enn 1515, hvis vi skal tro Lyd&Bildes test. Men de er definitivt ikke penere å se på. Men en ting er sikkert, 1515 spiller høyere enn 215. 1515 skal tåle mer peak enn 215 også.

Når det gjelder "slitte" høytalere så tror jeg ikke det har så mye å si så lenge elementene ikke er "småbrent" som medfører ulyder.

Er det noen andre som har testa room eq på sine CV!, enorm forskjell!!!
    Har jo begge parene selv og CLSC-215 har en god del mere slaglengde.
    1515 spiller en god del høyere. Godt merkbart

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skriver mye rart du CV_Marius. Viss foreksempel noen høyttalere står i en fuktig kjeller og aldri blir brukt trur ikke du det har noe å si? Viss en høyttaler blir presset maks hver dag i flere år har ikke det noe å si? hehehe vet du hva du snakker om i det hele tatt? virker som du ikke har mye erfaring med hifi gutt. DC serien er en veldig gammal serie. Så ja. Det kan være en stor kjangs for at elementene har blitt slappe etter mange års hard bruk og andre komponent i høyttaleren blitt dårligere. Men du kan være heldig å finne et fint brukt par. Skjønner at du synnes Classic 215 er verdens beste høyttaler fordi du eier dem selv og at DC-1515 er bare tull. Og derfor er jeg ganske lei av å diskutere dette med deg. Har testet 215 mot et skikkelig par DC-1515 på et lydrom og DC-1515 spilte høyere, renere, de trøkket mer og spilte mye djupere. Og det har mye med Høyttaler konstruksjon å gjør også som er mye bedre på DC-1515 en 215. Og kabinett tykkelsen som har veldig mye for bassen å si. Og Konrad. Ja DC-1515 tøler mye mer ja. Diskanten og Mellomtonen på 215 gjenge no lenge før du når maks av hva bassen tøler. Det er jo ikke gøy.
    Har merka at du skriver veldig mye negativt om CV. Alt er liksom jalla utenom DC-serien? Det er jo ikke sant da)

1515 spiller pokkern me IKKE dypere enn CLSC-215. Ikke om det smalt!
    Dem trykker mere og spilelr mye høyere, det er vel di største merkbare forskjellene

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Jeg er ikke enig på at CV har spart penger på de nye elementa! Helt motsatt vil jeg si, men de nye er ikke så lettdrevne og krever endel mer kraft! CV-gunnar virker heller ikke helt imponert over 1515 (som desverre er veldig oppskrytt).

For meg låter Classic serien MYE renere og har endel mer hifi-preg enn eldre serier (spessielt DC(inc 1515) syns jeg er dårlig på lydkvalitet!). Classic er i mine ører den mest gjennomførte serien til CV på lydkvalitet og har godt med kvantitet. AL-serien er dog min favoritt (derfor jeg ikke selger ).
    Enig med deg, jeg nevnte at de hadde spart penger på å sette elementene i hornutgang, bassene står ikke i hornutgang, så jeg sier ikke at har spart penger på bassene. Men diskkant og mellomtone tror jeg nok er litt bedre på 1515 en på 215.

Bra dere kommer med kritik, som sakt ikke noen ekspert

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du db-nåler CV_Gunnar? Skal jo være en smal sak å se hvem av de som spiller dypest da. Mine 1515 spiller ikke noe særlig under 25 hz.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skriver mye rart du CV_Marius. Viss foreksempel noen høyttalere står i en fuktig kjeller og aldri blir brukt trur ikke du det har noe å si? Viss en høyttaler blir presset maks hver dag i flere år har ikke det noe å si? hehehe vet du hva du snakker om i det hele tatt? virker som du ikke har mye erfaring med hifi gutt. DC serien er en veldig gammal serie. Så ja. Det kan være en stor kjangs for at elementene har blitt slappe etter mange års hard bruk og andre komponent i høyttaleren blitt dårligere. Men du kan være heldig å finne et fint brukt par. Skjønner at du synnes Classic 215 er verdens beste høyttaler fordi du eier dem selv og at DC-1515 er bare tull. Og derfor er jeg ganske lei av å diskutere dette med deg. Har testet 215 mot et skikkelig par DC-1515 på et lydrom og DC-1515 spilte høyere, renere, de trøkket mer og spilte mye djupere. Og det har mye med Høyttaler konstruksjon å gjør også som er mye bedre på DC-1515 en 215. Og kabinett tykkelsen som har veldig mye for bassen å si. Og Konrad. Ja DC-1515 tøler mye mer ja. Diskanten og Mellomtonen på 215 gjenge no lenge før du når maks av hva bassen tøler. Det er jo ikke gøy.
    Jeg synes også du skriver mye rart, og at du hele tiden skriver at jeg ikke har peiling blir bare latterlig, på dine innlegg så skal du være så eplekjekk og liksom prøve og lære meg noe.
    Basselementer er det som får juling generelt, diskanter og mellomtoner har jo ikke samme slaglengde/utsvigninger og er veldig motstandsdyktig mot tidens tann, f.eks DC serien sin mellomtone med plasmembran.. så dem vil nok holde sine parametere lenge, og de fleste høytalere står da ikke i en fuktig kjeller som du bruker som eksempel. velvel.

Nå har du snudd det jeg brukte mot deg -mot meg? Jeg synes ikke 215 er verdens beste høytaler, hehe... makan.
    Men måten du forherliger DC serien og sier at alt anna er crap gir meg lyst til å diskutere.
    Og du som har så mye peiling, påstod at DC er laga i usa og alle elementa er laga der, det stemmer jo ikke engang.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Har merka at du skriver veldig mye negativt om CV -CerwiN- Alt er liksom jalla utenom DC-serien? Det er jo ikke sant da)

så det er ikke bare meg altså.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ikke bare det.. Men de fleste er vel faktisk enige om at AL serien er den mest påkostede og beste serien fra CV. Sammen med AT muligens

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Og ikke bare det.. Men de fleste er vel faktisk enige om at AL serien er den mest påkostede og beste serien fra CV. Sammen med AT muligens
    Diskanten og mellomtona er iallefall meget gromme her. Og bassern er vel den med størst "motor" av dem alle. Men kassa etc er rimelig vanlig CV stil. Men syns utseendet på dem også er noe av det beste. Selv om jeg er veldig glad i design ala E-serien hadde da . Sorte, med rød ring på bassern.

EDIT:
    AL1000 woofer:
    Size: 15"
    Ohms: 8
    Voice Coil Size: 2"
    Voice Coil Type: Single
    Edge Type: Gray Foam
    Watts RMS: 175
    Watts MAX: 350
    Magnet: 60 oz.
    Frequency Range: 25hz-3k

AL1000 mid:
    Size: 8"
    Ohms: 8
    Voice Coil Size: 1.5"
    Voice Coil Type: Single
    Edge Type: Gray Foam
    Watts RMS: 150
    Watts MAX: 300
    Magnet: 60 oz.
    Frequency Range: 300hz-5k

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss dere bruker øyene deres så ser dere at jeg skriver alt det nye fra CV. AT serien AL serien DC serien og VS er det eneste som er skikkelig brukbart og første E serien er ganske grei. Men den har ganske spinkle kabinett også. Det er ivertfall min mening. Det nyeste er ganske jalla ja. Kjenner veldig mange CV folk som mener akkurat det samme. Og fleste med DC her inne er jo enig. AT er ikke like påkosta som DC nei. AT er jo halvt PA. Det er en elde gammel CV høyttaler. Men alikavel sinnsykt rå. Men jeg ville ikke brukt dem til å høre på musikk ivertfall. Og jeg forherliger ikke DC serien nei. Mener bare at det er noe av det råeste fra CV. Det er skikkelig CV som det burde være. Og er mye bedre en Classic på alle områder samme synst jeg om AL serien og faktisk VS-15 er en utrulig rå høyttaler som spiller sinnsykt djupt på et skikkelig rom. Og dere mener at Classic er så mye bedre. Så dumt sagt CV_Marius. Grunnen til at jeg skriver ofte at det virker ikke som du har peiling. Er pga at det virker slik :wink: Du skriver utrulig mye bullshit. Som jeg vet ganske sikkert ikke er sant. Men som sagt. Når det gjelder lyden av høyttalere. Det er ørene som hører som teller. Men aldri gløm hva komponent og kabler folk bruker på høyttalerene du hører på. Det har utrulig mye å si. Men en ting. CV_Gunnar har du testet 1515ene dine mot 215 på et stort rom? no mener jeg stort! skal love deg at viss ikke 1515 dine er totalt rasset. Så spiller de djupere og trøkker mer.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss dere bruker øyene deres så ser dere at jeg skriver alt det nye fra CV. AT serien AL serien DC serien og VS er det eneste som er skikkelig brukbart og første E serien er ganske grei. Men den har ganske spinkle kabinett også. Det er ivertfall min mening. Det nyeste er ganske jalla ja. Kjenner veldig mange CV folk som mener akkurat det samme. Og fleste med DC her inne er jo enig. AT er ikke like påkosta som DC nei. AT er jo halvt PA. Det er en elde gammel CV høyttaler. Men alikavel sinnsykt rå. Men jeg ville ikke brukt dem til å høre på musikk ivertfall. Og jeg forherliger ikke DC serien nei. Mener bare at det er noe av det råeste fra CV. Det er skikkelig CV som det burde være. Og er mye bedre en Classic på alle områder samme synst jeg om AL serien og faktisk VS-15 er en utrulig rå høyttaler som spiller sinnsykt djupt på et skikkelig rom. Og dere mener at Classic er så mye bedre. Så dumt sagt CV_Marius. Grunnen til at jeg skriver ofte at det virker ikke som du har peiling. Er pga at det virker slik :wink: Du skriver utrulig mye bullshit. Som jeg vet ganske sikkert ikke er sant. Men som sagt. Når det gjelder lyden av høyttalere. Det er ørene som hører som teller. Men aldri gløm hva komponent og kabler folk bruker på høyttalerene du hører på. Det har utrulig mye å si. Men en ting. CV_Gunnar har du testet 1515ene dine mot 215 på et stort rom? no mener jeg stort! skal love deg at viss ikke 1515 dine er totalt rasset. Så spiller de djupere og trøkker mer.
    Syntes at di gamle seriene har en mye mere annderledes bass OG som trykker mere enn di nye seriene. Det er det kansje ingen tvil om Kassene var jo også bedre før (som regel) Kassene i HP-215 var noe av det mest elendige jeg har vært borti, men dem spilte rått
    Hvorfor er VS-15 så veldig råe? Greit, dem spiller høyt men ikke så veldig mye annet. F.eks AT-100 trykker MYE mere å spiller dypere.
    (bestekompisen min har VS-15, så er stadig oppe å hører på dem)

Skal ha party på lørdag å da skal 1515 ned i stua (65kvm) da er det kansje lettere å få utnytta dem maximalt

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mye du også skriver som jeg VET ER FEIL, du sier mye bullshit du også, om ting jeg vet 100% sikkert ikke stemmer...

dette blir bare ord mot ord hele veien, jeg er faktisk enig med CV-marius flere steder. men det virker som vi alle har forskjellige erfaringer. og ikke minst smak. Og å drive å slenge med leppa slik du gjør om at folk har null peilig er bare tull spør du meg, du kjenner dem ikke og du er ganske ny på forumet og vet nok ikke alt om alle her. SÅ du har ganske lite grunnlag når det gjelder NOEN av uttalsene dine.

Jeg har ikke giddet å blande meg i denne tåplige diskusjonen om hva som er best og ikke fra CV.. For meg er clsc 215 BEST.. Jeg liker de best uavhengi av hva annet jeg har Hørt, måten dem spiller på passer meg BEST..! om 1515 spiller 3 db mer har ikke en dritt fo rmeg å si, og så høyt ønsker ikke jeg å spille. Derfor mener jeg at CLsc 215 er den beste CV høyttaleren. Bassen er også stram og god.

Så ikke kom her å si hva som er BEST. Å si at DC er litt bedre enn for.eks. AL bare fordi kassen er litt bedre har null mening så lenge det ikke har noe med lyden åp gjøre, det er den som er viktig, hva som er inni, hvilke elementer har ikke så mye å si så lenge man liker lyden!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    innlegget over var ikke bare ment til deg, Cerwin.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste gangen jeg har skreve at noen ikke har peiling er til CV_Marius. For det har han tydligvis ikke. Og han uttaler seg som om han hadde det. Er det noen som har slengt med leppen her er jo det han ivertfall. Og jeg har aldri sagt at DC er bedre en AL. De er begge skikkelig CV og er bedre en hverandre på forskjellige områder. Og CV_Gunnar. Står ikke di VSane til kompisen din på et ganske dårlig rom der han ikke får noe særlig bass? Har hørt VS-15 på en ganske stor stue og de spilte jo sinnsykt djupt. Litt treig bass men det er de som er meningen me de. At de skal spille djupt. Portene er jo meterlange nesten :lol: spiller ikke så veldig fint da. Men det er jo ikke meningen heller.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste gangen jeg har skreve at noen ikke har peiling er til CV_Marius. For det har han tydligvis ikke. Og han uttaler seg som om han hadde det. Er det noen som har slengt med leppen her er jo det han ivertfall. Og jeg har aldri sagt at DC er bedre en AL. De er begge skikkelig CV og er bedre en hverandre på forskjellige områder. Og CV_Gunnar. Står ikke di VSane til kompisen din på et ganske dårlig rom der han ikke får noe særlig bass? Har hørt VS-15 på en ganske stor stue og de spilte jo sinnsykt djupt. Litt treig bass men det er de som er meningen me de. At de skal spille djupt. Portene er jo meterlange nesten :lol: spiller ikke så veldig fint da. Men det er jo ikke meningen heller.
    Har hørt di VS-15 i forskjellige rom, på både stort og bittelite. Er ikke noen CV høyttalere å rope hurra for mener jeg. Men han ga 2k for dem kliin strøkne, så ikke noe å si på prisen ihvertfall E-715 spiller klart dypere (mener mine ører)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste gangen jeg har skreve at noen ikke har peiling er til CV_Marius. For det har han tydligvis ikke
    Det vet du fælt lite om for meg så er det du som uttaler deg om så mye dumt at for meg så virker det helt omvendt.
    Du skriver mye som er feil, og allikevel påstår at det er rett.
    f.eks som at ene bassen er delt ved 100 hz i 1515, skal gi mer trykk ved de nedre frekvensene? Du mener altså at om du spiller av en sinustone på 80 hz da, så vil den ene bassen som er delt dypest spille høyere? hehe

Du må utdype da så vi får se hvilken peiling du har

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir heller slik at et bass slag som har meste parten av trykket sitt rett over 100Hz vil kun høres i den ene bassern, mens den andre bare gir litt etter romling på det av bassen som faller under 100hz..

Kunne vært artig å hørt i praksis. Men tror det blir vanskelig på 1515.

Såvitt jeg vet er det 2-veis høyttalere som fungerer slik. Hvor en høyttaler har 2 like basselementer og en diskant. Da deler ofte den øverste bassen høyere for å ta seg av mellomtone registeret i tillegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg savner brukermanual til 1515. Ingen? Tviler også sterkt på det med 100hz deling på den ene 15". Og jeg er ganske sikker på at de er 3-veis. Hvis noen gidder å se på filteret, skal det meste bli avslørt ganske raskt.

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •