CV! 1515 vs CLSC 215 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 149
    Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisW
    tror ikke det blir noe rart....bruker selv dc12 i front og clsc10 bak.
    okei.. for jeg tenkte hvis jeg ikke får tak i noe dc høytalere så kunne jeg heller kjøpe clsc 10 eller 12 f.eks. :razz: å bruke det som bakhøytalere

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SÅ lenge det er snakk om CV så er ikke ting å nøye.. Steroperskektivet og detaljer og oppløsning og sammensettningen har aldri vært CV sin greie uansett.. Så lenge det er snakk om CV i front og bak, vil det nok ikke bli rart i det hele tatt!

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte meg det.. spiller høyt uansett :razz:

Newcomer Bareare90 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, var noen som snakka om diskanten på 1515 at den ikke ga seg og bla bla... Men så var det noen som nevnte diskantan bakpå? Tåler den ikke like mye?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer, den bak ryker fort hvis man har for liten forsterker. Den foran har jeg aldri hørt om har tatt kvelden.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki, men hva er det som skjer med diskanten siden den ryker av for lite forsterkerkraft?? Den blir jo ikke akuratt overbelastet;P

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er akurat det den blir når forsterkeren ikke klarer å levere ønsket effekt. Da blir det ikke rene sinuskurver lenger, noe som tar knekken på elementet.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren begynner å levere ren strøm til høyttalerene

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar...
    Lærer noe nytt vær dag :grin:

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det man hører fra ALLE som har testet disse 2 høyttalerne opp mot hverandre er: 1515 er helt overlegen i forhold til clsc215. Ikke bare fordi 1515 har 6elementer og clsc215 "bare" har 4, men også på grunn av kvaliteten på disse elementene. CV har spart penger på å sette inn billigere elementer med dårligere kvalitet, og heller satt dem i horutgang som vil øke følsomheten. Bassene i 1515 er dobbeltspole elementer, mens bassene i 215 er enkelt spole elementer, så det skulle jo bare mangle at 1515 basser bedre en 215. Men CV har også gjort den feilen å spare penger på chassiset, hvis du ser på vekten på 1515 i forhold til 215 så er det helt tydelig at 1515 har ett ganske mye mer solid chassis en 215.

Er ingen ekspert på 1515, har tross alt aldrig hørt dem spille, har kanskje litt erfaring med clsc215 siden jeg selv eier clsc15(samme chassis og elementer, bare en 15" mindre).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reVo
    Det man hører fra ALLE som har testet disse 2 høyttalerne opp mot hverandre er: 1515 er helt overlegen i forhold til clsc215. Ikke bare fordi 1515 har 6elementer og clsc215 "bare" har 4, men også på grunn av kvaliteten på disse elementene. CV har spart penger på å sette inn billigere elementer med dårligere kvalitet, og heller satt dem i horutgang som vil øke følsomheten. Bassene i 1515 er dobbeltspole elementer, mens bassene i 215 er enkelt spole elementer, så det skulle jo bare mangle at 1515 basser bedre en 215. Men CV har også gjort den feilen å spare penger på chassiset, hvis du ser på vekten på 1515 i forhold til 215 så er det helt tydelig at 1515 har ett ganske mye mer solid chassis en 215.

Er ingen ekspert på 1515, har tross alt aldrig hørt dem spille, har kanskje litt erfaring med clsc215 siden jeg selv eier clsc15(samme chassis og elementer, bare en 15" mindre).

Jeg er ikke enig på at CV har spart penger på de nye elementa! Helt motsatt vil jeg si, men de nye er ikke så lettdrevne og krever endel mer kraft! CV-gunnar virker heller ikke helt imponert over 1515 (som desverre er veldig oppskrytt).

For meg låter Classic serien MYE renere og har endel mer hifi-preg enn eldre serier (spessielt DC(inc 1515) syns jeg er dårlig på lydkvalitet!). Classic er i mine ører den mest gjennomførte serien til CV på lydkvalitet og har godt med kvantitet. AL-serien er dog min favoritt (derfor jeg ikke selger ).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassene på Clsc215 er det eneste som er positivt med dem. Så er litt uenig med deg der reVo. Bassene på classic serien er bra faktisk Men er enig i resten. DC-1515 er en mye bedre høyttaler en 215. Og DC serien i det heile tatt. Ville heller hatt DC-15 en 215 faktisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Jeg er ikke enig på at CV har spart penger på de nye elementa! Helt motsatt vil jeg si, men de nye er ikke så lettdrevne og krever endel mer kraft! CV-gunnar virker heller ikke helt imponert over 1515 (som desverre er veldig oppskrytt).

For meg låter Classic serien MYE renere og har endel mer hifi-preg enn eldre serier (spessielt DC(inc 1515) syns jeg er dårlig på lydkvalitet!). Classic er i mine ører den mest gjennomførte serien til CV på lydkvalitet og har godt med kvantitet. AL-serien er dog min favoritt (derfor jeg ikke selger ).
    Har du hørt er skikkelig par DC-1515 selv? det har jeg. Og er ganske sikker på at alt er bedre på dem en Classic 215. Fleste 1515 no i dag er dårlig behandlet og utslitt. Bare pågrunn av hva CV_Gunnar sier betyr ikke det at 1515 generelt er dårligere en 215. Greit han sier at det er et strøkent par. Men har selv sett strøkne par som har spilt ræva pga måten elementa har blitt behandlet og mange andre ting.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reVo
    Bassene i 1515 er dobbeltspole elementer, mens bassene i 215 er enkelt spole elementer, så det skulle jo bare mangle at 1515 basser bedre en 215.
    ..det at elementa i DC serien har to små spoler istedenfor en "stor" som clsc bassene har, har lite og gjøre med effekttålighet, heller flere koblingsmuligheter som har resultert av DC serien er på 4 ohm
    bassene i clsc er kraftigere bygd enn DC bassene

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Dette er jeg mer enig jeg og, jeg tror ikke at 1515 er så "overlegen" 215 som reVo skriver, men at dem kan spille noe høyere kan være.
    Jeg tror dem er litt oppskrytt jeg og, uten at jeg har hørt dem.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Bassene på Clsc215 er det eneste som er positivt med dem. Så er litt uenig med deg der reVo. Bassene på classic serien er bra faktisk Men er enig i resten. DC-1515 er en mye bedre høyttaler en 215. Og DC serien i det heile tatt. Ville heller hatt DC-15 en 215 faktisk.
    mellomtonen er helt utrolig, den er er med på alt for å si det sånn.. tåler utrolig mye og høtres alltid bra ut!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Har du hørt er skikkelig par DC-1515 selv? det har jeg. Og er ganske sikker på at alt er bedre på dem en Classic 215. Fleste 1515 no i dag er dårlig behandlet og utslitt. Bare pågrunn av hva CV_Gunnar sier betyr ikke det at 1515 generelt er dårligere en 215. Greit han sier at det er et strøkent par. Men har selv sett strøkne par som har spilt ræva pga måten elementa har blitt behandlet og mange andre ting.
    rart at du nevner dette med at høytalerne er "utslitte" hele tida, så lenge ingen spoler er brent og bassene ikke fullstendig slappe i fisken så har jeg liten tro på at lyden forandrer seg så mye over åra.CV er jo og laga for å spille høyt.
    Mellomtonene er jo f.eks membran og oppheng i ett stykke, blir ikke særlig "utslitt" det vil jeg tro.
    Så ifølge dine uttalelser så burde de fleste litt eldre CV høytalere låte helt ræva sammenligna fra når dem var ny..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror bassene i 215 har lengre slaglegnde. Opphenget ser større ut. Større slaglengde ser ut til å gå ut over følsomheten.

Jeg tror også at 215 spiller "penere" enn 1515, hvis vi skal tro Lyd&Bildes test. Men de er definitivt ikke penere å se på. Men en ting er sikkert, 1515 spiller høyere enn 215. 1515 skal tåle mer peak enn 215 også.

Når det gjelder "slitte" høytalere så tror jeg ikke det har så mye å si så lenge elementene ikke er "småbrent" som medfører ulyder.

Er det noen andre som har testa room eq på sine CV!, enorm forskjell!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    rart at du nevner dette med at høytalerne er "utslitte" hele tida, så lenge ingen spoler er brent og bassene ikke fullstendig slappe i fisken så har jeg liten tro på at lyden forandrer seg så mye over åra.CV er jo og laga for å spille høyt.
    Mellomtonene er jo f.eks membran og oppheng i ett stykke, blir ikke særlig "utslitt" det vil jeg tro.
    Så ifølge dine uttalelser så burde de fleste litt eldre CV høytalere låte helt ræva sammenligna fra når dem var ny..
    Skriver mye rart du CV_Marius. Viss foreksempel noen høyttalere står i en fuktig kjeller og aldri blir brukt trur ikke du det har noe å si? Viss en høyttaler blir presset maks hver dag i flere år har ikke det noe å si? hehehe vet du hva du snakker om i det hele tatt? virker som du ikke har mye erfaring med hifi gutt. DC serien er en veldig gammal serie. Så ja. Det kan være en stor kjangs for at elementene har blitt slappe etter mange års hard bruk og andre komponent i høyttaleren blitt dårligere. Men du kan være heldig å finne et fint brukt par. Skjønner at du synnes Classic 215 er verdens beste høyttaler fordi du eier dem selv og at DC-1515 er bare tull. Og derfor er jeg ganske lei av å diskutere dette med deg. Har testet 215 mot et skikkelig par DC-1515 på et lydrom og DC-1515 spilte høyere, renere, de trøkket mer og spilte mye djupere. Og det har mye med Høyttaler konstruksjon å gjør også som er mye bedre på DC-1515 en 215. Og kabinett tykkelsen som har veldig mye for bassen å si. Og Konrad. Ja DC-1515 tøler mye mer ja. Diskanten og Mellomtonen på 215 gjenge no lenge før du når maks av hva bassen tøler. Det er jo ikke gøy.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste feil.. Never mind