Receiver til Dali Blue serie?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til Dali Blue serie?

Jeg har Dali Blue; 8008 front, C1000 senter og 2002 bak. De er for tiden koblet opp på en Kenwood 6090, som ikke trives med 4 ohms last..........

Skal derfor oppgradere med ny receiver, og har tenkt på Yamaha 757 eller Pioneer 1015.

Men vil det hjelpe stort? Eller er det like mye Dali som suger?
    Synes bassgjengivelsen fra 8008 virker rotete, med en frekvensrespons som en berg og dalbane mellom 30 - 100 hz (Lyttetest, ikke målt) Mulig dette er rommet sitt feil, og jeg skal inn i nytt hus til sommeren, så jeg er derfor veldig i tvil om hva jeg bør/skal gjøre.
    Stua i nye huset er ca 6,8 x 4,6 m, og fronthøyttalerne må plasseres langs ene langveggen, med venstre kanal nær hjørnet, og dermed den høyre nærmest midt på langveggen.

Noen tips og meninger?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Jeg har Dali Blue; 8008 front, C1000 senter og 2002 bak. De er for tiden koblet opp på en Kenwood 6090, som ikke trives med 4 ohms last..........

Skal derfor oppgradere med ny receiver, og har tenkt på Yamaha 757 eller Pioneer 1015.

Men vil det hjelpe stort? Eller er det like mye Dali som suger?
    Synes bassgjengivelsen fra 8008 virker rotete, med en frekvensrespons som en berg og dalbane mellom 30 - 100 hz (Lyttetest, ikke målt) Mulig dette er rommet sitt feil, og jeg skal inn i nytt hus til sommeren, så jeg er derfor veldig i tvil om hva jeg bør/skal gjøre.
    Stua i nye huset er ca 6,8 x 4,6 m, og fronthøyttalerne må plasseres langs ene langveggen, med venstre kanal nær hjørnet, og dermed den høyre nærmest midt på langveggen.

Noen tips og meninger?
    må iallfall si at Dali suger IKKE (min mening) visst du skal ha ny reciever så kjøp deg en Harman/Kardon .. funker som juling på Dali. har selv Dali og H/K og vet om flere andre.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok heller det at de ikke får strømmen sin som gjør at de virker litt grøtete.
    Se på h/k,nad eller eventuelt rotel hvis du har litt penger. de er strømsterke og greie i bruk. Ta deg en runde og lytt rundt.

Pioneeren tror jeg blir litt strømsvak for 8008'ne dine.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •