Høytalere til rundt 10 000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalere til rundt 10 000,-

Som topic sier, høytalere, til rundt 10k.. doh :P

Jeg ser etter ett bra sett høytalere til rundt 10k, jeg hadde ikke tenkt meg brukt, men det er jo en mulighet

Forsterker som skal brukes er en Doxa 70B som jeg har fått tak i.

Jeg er veldig allround i musikken, så må ha en allround høytaler.
    Men viktige kriterier for meg er:

Ren lyd
    Fast og stram bass
    Må kunne klare å spille DeathMetal og Metal skikkelig (in flames, dimmu borgir, my dying bride etc)
    De fleste høytalere klarer å spille techno og trance rimelig bra, men jeg har hørt alt for mange eksempler på at billigere høytalere feiler toalt på F.eks In flames (høres ut som groms rett og slett)

Noen som har noen forslag?
    Kom gjerne med noen tester om dere har på valgte høytalere.

Til moderator: var ikke helt sikker på om jeg traff riktig tråd, om jeg gjorde, vær vennlig å flytt tråden, ikke slett/steng den

Mvh Rolf

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Patos lyric 402 mk2? De spiller rent og har fast fin bass og liker det meste av musikk.. De ligger på rundt 11,900,-..

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg jo tannoy-fanatiker, så jeg må nevne Tannoy Sensys DC2 (8500kr) før jeg nevner noe annet..

Ellers har du jo B&W DM604 S3 (11000kr) som ganske sikkert spiller dypere og høyere, vil nok ikke ha noe imot doxa-watt heller, krever endel effekt for å vekke disse, samme gjør det forsåvidt med tannoy høyttalere også (bare spør are_e )

...og Dali Concept 10 som et annet alternativ, igjen nesten 11k, men kan være verdt penga om du ikke skal ha sub

Og, ta en titt på finn.no / avtorget / osv.. det lønner seg i stor grad å kjøpe brukt så lenge man kjøper noe som ikke har vært mishandlet av forrige eier

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Dali Icon 6 ? har jo fått masse skryt.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSB T65 bør du høre på. Vet ikke hvor du befinner deg hen, men er du i nærheten av Oslo så ta en tur på Stereofil i grensen og lytt til denne. Tror du vil like den! :grin: For ikke veldig lenge siden hadde de kanmpanje på PSB...:wink: vet ikke om den gjelder lenger...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville sett på ikon 6 jeg og, har mye samme preferanser som deg virker det som, veldig variert musikk smak, alt i fra skikkelig metall/rock til hardcore trance, med stram og god bass gjengivelse. Og av det jeg har hørt fra ikon 6, syns jeg den spiller skikkelig bra

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv og få tak i et par brukte PSB Stratus Gold, en meget god allroundhøyttaler som kan "rocke".De burde kunne plukkes opp for rundt 10k,det finnes også en Goldi-utgave som ligger litt høyere i pris.

Toveis bassreflex
    1" diskantdome
    6" mellomtone
    10" bass
    Mål:311x1099x425mm
    Vekt per stk 40 kg

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Rolf

Hvis jeg var deg ville jeg også tatt en prøvelytt på klipsch, de er lettdrevne, og meget dynamiske, viktig når man skal spille litt tung rock

etter min smak er de brukbare til det meste, men det kommer, som alltid, an på smak og behag

Brodern har noen rf-7, riktignok med et temmelig heftig effektrinn i ryggen.
    En kompis av meg som er ganske glad i hard og mørk rock testet en av cd'ene sine på dem, og han var sjokkskadet hehe.
    han hadde aldri hørt det så klart, og ikke minst høyt og mektig før, det var temmelig nøyaktig de ordene han brukte Han er u utgangspunktet veldig opptatt av hårete bilstereo, om dette er positivt eller negativt velger jeg å ikke avgjøre hehe..

For all del, psb og b&w kan være snadder, men trenger effekt for å våkne til liv, klipsch er en smule mer lettdrevne, og brukes av mange i lag med rør..

Ville forsøkt ihvertfall, det gjelder forsåvidt uansett du ønsker å gå for, prøv før du kjøper

Rettelse: mer spesifikke forslag, rf-35, koster ca 10k ny, rf-5 er bedre, sikkert mulig å få tak i brukt ned mot 10k

Mvh

Mats

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som demohaver og eier av klipsch vil jeg anbefale deg at du skaffer deg eller bruker forsterker med gode strømkreserver - dette gjelder uansett høyttaler og spesielt psb stratus serie og forsovet hele rf-serien til klipsch. Om det er disse merkene du faller på kommer helt an på din smak som mats sier. Er du glad i rock vil fort merke når "svak" forsterker klipper i og med at dette er relativt tung sjanger. Ikke spar på kreftene! Men Stratus er et godt alternativ og skal spille temmelig heftig etter hva jeg har hørt Klipsch anbefales selvsagt og som mats sier er det fint mulig å få fatt i rf35 og rf5 til ca 10k, jeg foretrekker rf5.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv blitt veldig glad i Dali sin suite serie, 2.8 til 8000kr.
    Veldig allround høyttaler med ekstremt bra stereoseparasjon.
    Mest glad i rock osv, men funker bra til det aller meste.
    Et av de aller beste design i klassen hjelper jo også på.
    Kompletter med en sub senere, så har du et rått system.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bra forslag her

Men, doxa, hva vil den klare å vekke til live ?

Folk prater om at tinger krever litt effekt, klarer doxa'en å levere dette?

DM604 S3 er noe jeg har kikket på.

Men jeg er .. litt "harry"? kan du si.. Jeg liker at høytalere er store, så jeg kikka litt på DALI Concept 10.. Ser noen nevner denne under.
    Vil ampen klare å drive disse tilstrekkelig ?

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er rocker kan du jo prøve å finne slike som jeg har, CV! AL-752E. Da har du ihvertfall plenty med db å deale med, pluss at de innfrir dine krav om stram og rask bass, og lyden er ganske "ren" av seg. Da har du i tillegg penger til mer forsterkeri.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Hvis du er rocker kan du jo prøve å finne slike som jeg har, CV! AL-752E. Da har du ihvertfall plenty med db å deale med, pluss at de innfrir dine krav om stram og rask bass, og lyden er ganske "ren" av seg. Da har du i tillegg penger til mer forsterkeri.
    CV har jeg ikke lyst på, alt for mange dårlige erfaringer med slapp buldrebass som gir mer smerte i sjelen enn glede.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Nå er jeg jo tannoy-fanatiker, så jeg må nevne URL=http://www.stereofil.no/produkter/hoyttalere/tannoy_sensys_dc2.html]Tannoy Sensys DC2[/URL] (8500kr) før jeg nevner noe annet..

Ellers har du jo B&W DM604 S3 (11000kr) som ganske sikkert spiller dypere og høyere, vil nok ikke ha noe imot doxa-watt heller, krever endel effekt for å vekke disse, samme gjør det forsåvidt med tannoy høyttalere også (bare spør are_e )

...og Dali Concept 10 som et annet alternativ, igjen nesten 11k, men kan være verdt penga om du ikke skal ha sub ;-)

Og, ta en titt på finn.no / avtorget / osv.. det lønner seg i stor grad å kjøpe brukt så lenge man kjøper noe som ikke har vært mishandlet av forrige eier ;-)
    Der kom Wibla meg i forkjøpet gitt.. Skal du ha en presis og detaljert høyttaler så bør du uten tvil sjekke ut tannoy
    Første jeg tenkte når jeg så kravene dine til høyttaler var at du burde sjekke ut sensys DC serien. Og siden doxa er ganske tøffe saker så tror jeg det funker ganske bra. Tannoy anbefaler faktisk å bruke forsterkere som er større enn det de oppgir til høyttaleren på sine pro modeller, det samme gjelder for hifi modellene (de tør bare ikke skrive det i manualene til disse), jo mer effekt du har jo høyere spiller de. De spiller all slags musikk med stor troverdighet, men så kan man kanskje ikke forvente noe annet fra en av verdens største produsenter av studiomonitorer
    De funker bra på de aller fleste forsterkere, men jo bedre signalet inn er jo bedre vil resultatet bli. Eneste forsterkerne jeg har vært borti som var en dårlig match for mine tannoys var denon, men det er nok ikke tannoy sin feil har jeg forstått etter å ha hørt med endel andre denon eiere.

A

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neptyr
    Mye bra forslag her

Men, doxa, hva vil den klare å vekke til live ?

Folk prater om at tinger krever litt effekt, klarer doxa'en å levere dette?

DM604 S3 er noe jeg har kikket på.

Men jeg er .. litt "harry"? kan du si.. Jeg liker at høytalere er store, så jeg kikka litt på DALI Concept 10.. Ser noen nevner denne under.
    Vil ampen klare å drive disse tilstrekkelig ?
    Doxa blir jo generelt omtalt som meget strømsterke konstruksjoner, de kan kanskje virke litt små 'på papiret' men de skal være istand til å vekke selv ganske tungdrevne høyttalere. Men velger du lettdrevne høyttalere så vil selvfølgelig ha mere å gå på ;-)

A

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rammstein på Cobalt 816 S er festlig!

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører Emperor, Peccatum, Dimmu Borgir (SACD), Rammstein, NIN, Skinny Puppy, Depeche Mode, Cat Rapes Dog bla på Klipsch RF-3 og eneste problemet med lyden er naboene :-)

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neptyr
    CV har jeg ikke lyst på, alt for mange dårlige erfaringer med slapp buldrebass som gir mer smerte i sjelen enn glede.
    Synd du aldri har hørt CV! med skikkelig forsterkeri, med andre ord..

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Der kom Wibla meg i forkjøpet gitt.. Skal du ha en presis og detaljert høyttaler så bør du uten tvil sjekke ut tannoy
    Første jeg tenkte når jeg så kravene dine til høyttaler var at du burde sjekke ut sensys DC serien. Og siden doxa er ganske tøffe saker så tror jeg det funker ganske bra. Tannoy anbefaler faktisk å bruke forsterkere som er større enn det de oppgir til høyttaleren på sine pro modeller, det samme gjelder for hifi modellene (de tør bare ikke skrive det i manualene til disse), jo mer effekt du har jo høyere spiller de. De spiller all slags musikk med stor troverdighet, men så kan man kanskje ikke forvente noe annet fra en av verdens største produsenter av studiomonitorer
    De funker bra på de aller fleste forsterkere, men jo bedre signalet inn er jo bedre vil resultatet bli. Eneste forsterkerne jeg har vært borti som var en dårlig match for mine tannoys var denon, men det er nok ikke tannoy sin feil har jeg forstått etter å ha hørt med endel andre denon eiere.

A

Det ligger noen Tannoy Eyris på qxl nå, sammen med en meget god senter.. Prisen ligger foreløbig på 8000,-. Ikke veldig avskrekkende...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Audiovector MI3 ? Ryddesalg på Hificenteret nå til 9995.-