Høytalere til rundt 10 000,- - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Det ligger noen Tannoy Eyris på qxl nå, sammen med en meget god senter.. Prisen ligger foreløbig på 8000,-. Ikke veldig avskrekkende...
    Det er en bruker her som selger de, men det er bare senter'n som har DC element. Eyris'ene er av den gamle typen uten DC element.

Men bevares det er MYE høyttaler for pengene, og jeg tror ikke de spiller dårlig selv om de ikke har DC-elementer ;-)

A

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan se at vi lytter til samme type musikk, og jeg hadde store problemer med å finne et par høytalere som kunne det jeg var på utkikk etter, uten at det kostet en bondegård.

I løpet av 3 år var jeg igjenom 7 par høytalere (de fleste kjøpt brukt heldigvis) før jeg til slutt landet på Evidence 470. Den er tilstrekkelig detaljert i diskanten uten at den blir ubehagelig ved vedvarende lytning, eller musikk med mye informasjon i toppen.

Det beste med Evidence er at den er enkelt tilgjengelig på bruktmarkedet for noen meget pene priser. Skulle du ha lyst til å bruke litt mere penger, og samtidig få bedre lyd ville jeg også speidet etter et par bruke Grand, eller Grand Diva. De har bla en del mere oppløsning i diskanten, men ikke i sånne mangder at jeg vil tro at det skulle bli et problem.

Ikon 6 virker som et innlysende valg, men jeg synes personlig at den blir en tanke for skarp til aggressiv musikk. Skal det være nytt kan du også forsøke DLS R55, eller R66 som også er en meget behagelig høytaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! Ville utvilsomt gått for Ikon 6... Hadde Helicon400 i 2 år, og det er mye Helicon i Ikon, og det er utrolig imponerende i den prisklassen!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Synd du aldri har hørt CV! med skikkelig forsterkeri, med andre ord..
    Finn noen i Kr.sand området med skikkelig utstyr, så lytter jeg gjerne

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Doxa`n leverer strøm i bøtter og spann, 70W har aldri vært mer unnervurdert enn dette beistet med 12 utgangs transistorer pr. kanal. Kjører du denne mot noen Klipsch med størrelse på så vil du bare ikke tro hvilket kontrollert leven du kan få til.

Snakker av erfaring (bor du i Oslo, så står mine Klipsch antagelig fremdeles på HiFiHuset i bærum....)

/L

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0