Ikon 6 vs. Ikon 7 m/Denon 4306

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Ikon 6 vs. Ikon 7 m/Denon 4306

Hei! Har nettopp fått oppgradert hjemmekinoen min drastisk på enkelte punkter. (Dvs. forsterker, DVD og Projektor)

Har pr. idag nå Hitach PJ-TX200,Denon AVR-4306, DVD-2910, og Dali Blue 6006,R1000,C1000 og SWA-12. Har funnet kjøper til høyttalerene mine og vurderer sterkt å bytte til Dali Ikon serien.

Mitt dilemma er at jeg ikke vet helt hva jeg skal velge mellom Ikon 7 og Ikon 6. Har forstått at Ikon 6 er en del lettere å drive og er mer plasseringsvennlige. Jeg har planlagt å kjøre disse sammen med følgende høyttalere:

Ikon 2 som bakhøyttaler, Ikon Vocal 2 som senter, Ikon W2 som sidehøyttaler og Ikon SUB.

Ettersom jeg også skal ha SUB til settet burde vel Ikon 6 være vel som bra som Ikon 7?

Har noen andre innspill på hva jeg burde/trenger å kjøpe.

Rommet er ikke så veldig stort, kan jeg jo nevne. Dvs. 5mX3,5M

Takker på forhånd for alle svar.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har forstått så er vel ikon 7 beregnet for litt større rom, så det kan virke som om det holder i massevis med ikon 6.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler deg Ikon 6, og mellomlegget du sparer til Ikon 7 er nesten nok til blant annet XTZ12-subben.
    Selv har jeg Ikon 7 og XTZ-subben med deling på 80 Hz.
    Dermed kunnne jeg egentlig spart meg for Ikon 7 og kjøpt Ikon 6, men slik ble det nå ikke pga jeg har kjøpt komponentene litt etter litt.
    Rommet mitt er 20m2, og jeg hadde klart meg fint med Ikon 6.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stærste forskjellen på Ikon 6 og 7 er ikke bassen eller hvor vanskelige de er å drive. Ikon 7 er 3veis, og MYE bedre i mellomtonen. Stikk til nærmeste HiFiKlubb og prøv. Forskjellen er markant.

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg lyttet til de, likte jeg ikon6 bedre enn ikon7, så jeg ville gått får 6`ern..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nylig handlet komplett anlegg. Jeg endte opp med Denon 4306, Ikon7 som froner, Ikon6 bak, Ikon OnWall x2 bak, Vocal2-senter m.m. SVSpb12 pluss/2 er bestillt. Jeg er MEKTIG imponert over både ikon 6 og 7 Jeg funderte også på enten 6 eller 7, men etter å ha hørt dem begge, måtte jeg bare ha dem begge to... Har nå rigga et 7.1-oppsett - og jeg kan på det varmeste anbefale både Ikon6 og 7 - og gjerne begge to. Ikon7 imponerte meg voldsomt som fronter - fyldig kontrollert bass, og en åpen "ærlig" klang både på musikk og til film. Peis på - kjøp dem begge! Vi har bare ett liv, og du kommer ikke til å angre. 4306 leverer i bøtter, og jeg gidder ikke vurdere effekt-trinn. Rommet mitt er ca 4x6 meter. Jeg er STORfornøyd, og vil tro jeg "Toppa heile driden..." med en pluss/2 God helg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •