BForslag til bakhøyttalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BForslag til bakhøyttalere?

Hei, er på jakt etter bakhøyttalere til min hjemmekino. Har kjøpt en Yamaha NS 515 senterhøytaler og ser for meg noen bakhøyttalere som kan henges på sideveggene bak sofaen.

Noen forslag?

Tandis

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandis
    Hei, er på jakt etter bakhøyttalere til min hjemmekino. Har kjøpt en Yamaha NS 515 senterhøytaler og ser for meg noen bakhøyttalere som kan henges på sideveggene bak sofaen.

Noen forslag?

Tandis
    Jeg er helt overbevist om at så like høyttalere som mulig i surround gir best resultat. Har du yamaha senter og fronthøyttalere så bør du finne bakhøyttalere i samme serie.
    Skal du begynne å blande merker så må du passe på at de har en lydsignatur som passer godt sammen. Har hørt flere anlegg som var satt sammen av kvalitetshøyttalere hele veien rundt, men fra forskjellige produsenter; og resultatet blir som regel at lyden blir oppdelt og lite sammenhengende.

A

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt innspill. Det høres fornuftig ut. Da blir det høytalere fra Yamaha.

Takk for tipset.
    Tandis.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til 8-)

Jeg tror ikke du blir skuffet. Kan legge til at jeg hadde selv et slikt blandinganlegg for endel år siden, men da hadde jeg spesielle fronthøyttalere som det ikke fantes noe senter eller bakhøyttalere til :-?
    Etterhvert skjønte jeg at kanskje det var på tide å bytte fra noe på størrelse med kjøleskap og SPL i diskotek-klassen til noe som passer bedre for en liten stue. Kjøpte meg da fem helt like minimonitorer og surround-opplevelsen fikk en helt annen dimensjon, lydbildet ble mye mer homogent og nå var det ikke bare lyd foran og bak, men den hang faktisk sammen hele veien fra fronten, over hodet mitt og forsvant ut bak meg et sted. En av de bedre utskiftningene jeg noensinne har gjort :grin:

A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •