Wharfdale??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20

Tråd: Wharfdale??

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wharfdale??

Generell oppfatning om dette merket?
    En kompis som spør og jeg hakke peil!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    --> www.google.com
    --> "Wharfdale review"
    --> "søk"

gir en del reviews, det hjelper jo litt

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billig PA merke er det første som slår meg iallefall...

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krdale
    --> www.google.com
    --> "Wharfdale review"
    --> "søk"

gir en del reviews, det hjelper jo litt
    Vil høre hva folk HER inne har å si jeg

Newcomer alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde en kompis som hadde et 5.1 oppsett for en 7-8 år siden med wharfdale......
    Mitt tips er : STYR UNNA...noe større mannskit skal man lete lenge etter.Skikkelig plast lyd.Vet ikke om nyere/dyrere produkt av samme merke er noe skit, men vil aldri vurdere noe fra den produsenten selv.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp solgte endel av dette merket for noen år siden. De modellene de hadde var rett og slett elendige, muligens noe laget på lisens elns.

Mener å huske at de hadde en Diamond-serie for etpar år siden hvor en monitor fikk skryt for lyden i et av de norske hifi-bladene.

Har ellers og hørt en 6år gammel aktiv sub, 15" sak. Den overrasker med mye trøkk.. Kostet da 2500 elns på Elkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wharfedale har en serie som heter Valdus. Husker jeg hadde Valdus 100 høytalerene. Minner om en billig stativhøytaler, lyden var helt ok til den prisen. Men vi som er her inne er litt mer interessert enn "ok" . Høytalerene høres ut som noe plast greier. Grunnen trur jeg er membranen i mellomtonen. Ordentlig seig guffe sprøyta på, slik var iallefall mine . Alle høytalerene i valdus serien har samme elementer, så styr unna

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en eller anna wharfedale diamond ble genierklært i stereophile, mens den ble slaktet i fidelity.
    sikkert ikke store saken å sende noen *litt* moddede utgaver til diverse testere, hvem åpner kassa og sammenligner med et annet par.
    alle fabrikanter skriver "specs subject to change" anyways

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vel litt mer til en et par små usynlige mods for å forvandle en dritthøyttaler til noe som får konstruktøren genierklært, hva?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville kjøbe Mission ...........

Newcomer PA bass sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har wharfedale PA anlegg dobbel 18'' er veldig fornøyd... helt klart kraftig nok å bra lyd:-D men, har ikke hørt om wharedale hifi.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg husker kommer et par Wharfedale ht ganske godt ut i test i et svensk hifi-blad nylig, men selv har jeg ikke hørt noe av dem.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wharfedale Diamond IV ble "genierklært" første halvdel av nittitallet. Ikke Hi-End men utrolig bra ifht pris. I samme klasse som Mission 760, som også ble rost opp i skyene av enkelte.
    Mye har skjedd siden den gang. Mange andre har blitt flinkere til å bygge høyttalere i Pub-klassen, mens Wharfedale utviklet seg til å bli bare et billigmerke, uten flere genierklæringer.
    Dette var nok mye pga økonomi/profit/eiere etter hva jeg har forstått.
    Enkelte påstår de nå er i ferd med å komme tilbake til gamle takter, men jeg har ikke selv hørt nyere Wharfedale, så dette kan jeg ikke uttale meg om.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angående wharfedale

Wharfedale er faktisk en stor og gammel høytalerprodusent i england. startet i 1932 hvis jeg ikke tar feil. Høytaler merket er kjent for å lage høytaler som gjengir lyd innspillingen slik som den er ment å være. Dvs at høytalerene er veldig ærlig i måten å gjengi lyden på, for noen kan det oppfattes som kjedelig, men det er det ikke, en stor fordel spør du meg.. Wharfedale fås i flere kategorier alt etter dine behov. se forøvrig http://www.wharfedale.co.uk for informasjon fra produsenten.

Fordelen med wharfedales produkter spesielt hifi og kino serien , som består av ulike modeller, er at det tas i bruk komponenter som vanligvis brukes i dyre high end høytalere. Wharfedale produserer alt fra bunnen av, komponentene, som diskant,delefilteret,driver, membran etc - noe som gjør at høytalerene er lavere i pris en foreksempel andre dyre kjente høytalere merker som setter sammen høytalere ved bruk av komponenter fra andre produsenter.

Selv har jeg wharfedales evo 40, dette er høytalere som er i high end serien, men rimelig , betalte ca 11000 for disse. Men høres ut som høytalere til det dobbelte! Wharfedale kan brukes med de fleste forsterker i dag, men jeg tror nok at wharfedale kanskje passer bedre til noen få forsterkere. Spesielt den dyrere high end serien. Selv bruker jeg sony forsterker og det fungerer helt fint. Jeg har merket selv da at , en skikkelig dyr stereoforsterker kan være å anbefale for spesielt high end serien som evo evo2 modellene 40,50 og opus, opus2 etc. Bare du har en litt strømsterk forsterker, vil det fungere greit. wharfedale kreves litt å få til å gli inn i rom miljøet og avstand fra side og bak vegg er viktig å forholde seg til.

Dumt, ingen importør, eller forhandler her i norge i dag, nærmeste er distributør i sverige, eller kan de importeres via amazon.com bla. Før var det elkjøp som var forhandler i norge, siden importøren ga seg her, mange år siden nå, må de importeres direkte. Norge er som kjent et lite marked , og siden det finnes etablerte importører i dag -bla hifiklubben og kjente merker som dali,kef,tannoy etc

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hvert litt borti PA høytalere fra dette merket. Og de fungerte helt greit og er veldig billige. Min mening er at de spillte bra til prisen og de spiller høyt med en god forsterker. Har hatt to 18" sub og to dobble 15" 3 veis høytalere i stua, og de spillte veldig høyt, og er artige partyhøytalere men de spillte ikke spesiellt rent etter min mening. Men det holdt hvertfall naboene våkne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De gangene jeg har hørt om merket så har det dreid seg om noe billige greier fra Elkjøp !

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv Wharfedale's Opus serie, og jeg er meget godt fornøyd med dette. Jeg måtte til Sverige for å få tak i dette, så det ble litt jobb av det, men det var vel verdt det

Det er riktig at de tidligere solgte billigserier på Elkjøp osv. Disse seriene var absolutt ikke noe å skryte av, men jeg ble introdusert for den nåværende toppserien av en annen audiofil, og da ble jeg frelst.

http://www.wharfedale.co.uk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang Wharfedale og kjøp av høgtalere

Når det gjeld Wharfedale så er det et rimelig merke som har hatt nokon dårlige serier. Dei er no tilbake med mange gode høgtalere og er veldig store i england.

Personlig so har eg Wharfedale Flat Panel med passiv sub og er fornøyd med dei, samt 7.3 Gulvmodell som speler bra men er litt svake på diskant.

Når det gjeld info og kjøp av Wharfedale så har eg kontakt med den svense importøren og kan levere dei vis nokon er interesserte.

Ta i så fall kontakt på PM

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wharfedale

Det er godt å høre at fler enn meg har en mening om Wharfedale. Jeg er enig i det Bjydn sier om diskanten. Dette gjelder også for Opus-serien.

Høyttalerene er derimot etter min oppfatning svært sterke i mellomtoneregisteret, og de spiller med varm klang. Opus-serien har en veskefylt dome som mellomtone sammen med konvensjonelle elementer.

Jeg har Opus 3 som er de største i serien + Opus Tri-Centre, og jeg har i alle fall erfart en ting med disse: Skaff kraftig forsterker! De krever sitt pga bestykningen i de. Videre har jeg formet klangbildet ved å kjøpe kabler som er åpne og fremmer diskanten og en CD-spiller som også er klar og åpen i den øvre delen av frekvensregisteret. Jeg er pr nå meget fornøyd.

PS: Jeg har også sub'en SW380 fra Wharfedale, og den er helt rå! På den kan jeg justere fase, volum, crossover osv ved hjelp av egen medfølgende fjernkontroll. Dessuten har hele høyttalerpakken (inkl sub'en) pene kabinett med 16 strøk sort pianolakk, noe som høyner konefaktoren :lol:

En forhandler som har vært svært serviceminded mot meg er Tvboden i Sverige. Mye av butikken er bare å overse, men de har en egen lukket HiFi avdeling som er bra. Ulf Richardsson som er sjef for HiFi-avdelingen er svært hjelpsom og serviceminded. Anbefales

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat av meg kjøpte komplett Wharfedale-oppsett med fronter, center og bak for 10 år siden. Det satte da standaren for dårlig lyd, og etter det har alt som var elendig, hørt helt "Wharfedale" ut

Men disse var alle fra samme serie da, og det kan godt hende de har modeller som ikke høres ut som plastskje på melkekartong.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •